2109
 عوارض و فواید زایمان طبیعی

عوارض و فواید زایمان طبیعی

1402/07/05 بازدید888

 زایمان طبیعی

 

قبل از اینکه به موضوع متن یعنی عوارض و فواید زایمان طبیعی بپردازیم بهتره که اول مفهوم زایمان طبیعی رو با هم بررسی کنیم. زایمان طبیعی در واقع شرایطیه که در اون خانم بدون دخالت پزشک و نیاز به تزریق داروهای القایی به راحتی می‌تونه کودکش رو به دنیا بیاره. شاید این پروسه به نظر خیلی‌ها کار چندان سختی نباشه. اما یادمون باشه مادر برای تولد کودک عزیزش تا پای ریسک روی سلامتی خودش پیش می‌ره. به همین دلیل قبل از ادامه این مقاله بهتره که به همگی شما مادران عزیزی که با تولد یک زندگی دست خداوند توی آفرینش اشرف مخلوقات هستید تولد کودکتون و گذراندن دوره‌ی زیبای بارداری رو تبریک بگم.
زایمان طبیعی نی نی سایت

بررسی برخی از فواید تولد کودک به صورت طبیعی

خیلی از مادرها دوست دارن تا روند زایمان خودشون رو به صورت کاملا طبیعی و با حداقل دخالت کادر پزشکی انجام بدن. همین موضوع هم باعث شده تا امروزه خیلی از مادرها تمایل داشته باشن تا نوزادشون رو در شرایط طبیعی و در فضای خونه به دنیا بیارن. حضور پویای مادر در پروسه زایمان می‌تونه باعث کمتر شدن دخالت‌های پزشکی در روند زایمان بشه. پس یادتون باشه در زمان زایمان طبیعی شما مهمترین شخص در این فرایند هستید و بیشترین بار زایمان طبیعی روی دوش شماست. در نتیجه مادری که زایمان طبیعی رو برای تولد نوزاد خودش انتخاب می‌کنه بدون شک از این موضوع هم مطلعه که درد و رنج زایمان بخش مهمی از این فراینده. اما در بیشتر مواقع مادرانی که در زمان زایمان از حمایت روانی خوبی برخوردارند بعد از زایمان میزان رضایت بیشتری از خودشون دارند.

 

در اینجا برخی نکات مثبت زایمان به روش طبیعی رو بررسی می‌کنیم

در درجه اول قبل از شناخت عوارض و فواید زایمان طبیعی باید بدونید که پدیده زایمان طبیعی یک فرایند کاملا غیر تهاجمیه. همین مسئله باعث ایجاد کمترین عارضه برای مادر و کودک در زمان زایمان و بعد از اون می‌شه. مادران زمانی که به صورت طبیعی کودک عزیزشون رو به دنیا میارن در اون دوره احساس قدرت و حمایت معنوی بالایی رو حس می‌کنن. همچنین اون‌ها بعد از زایمان هم احساس موفقیت و رضایت بالایی از خودشون و پروسه زایمان دارن. خیلی از مادرانی که در زایمان اول از روش طبیعی استفاده کردن معمولا باز هم برای تولد کودک بعدی هم از این روش استفاده می‌کنن. در زایمان طبیعی مادر نقش پویایی داره و در تمام مراحل زایمان کاملا هوشیار و آگاهه. مادر بر اجرای پروسه زایمان خودش تسلط داره و می‌تونه بهترین شرایط رو برای زایمان بهتر انتخاب کنه. در نهایت این مادره که کاملا در زایمان ایفای نقش می‌کنه و باعث تولد یک حیات جدید توی دنیا می‌شه.

در نهایت معمولا مادرانی که فرزندشون رو بدون تزریق داروی بی‌حسی (اپیدورال) به دنیا می‌آرن کمتر از سایر مادران به مداخلاتی مثل تزریق داروی پیتوسین( داروی القای انقباضات رحمی)، کاتتریزاسیون مثانه(نصب سوند ادراری) و زایمان فورسپس( انتقال کودک از دهانه رحم به خارج با استفاده از گیره‌های مخصوص این کار) نیاز پیدا می‌کنن. توی بعضی از مراکز درمانی به پدر اجازه می‌دن که در طول زایمان حضور داشته باشه. حضور پدر در زمان زایمان نقش حمایتی فراوانی برای مادر ایجاد می کنه. در نتیجه به تسکین درد مادر هم کمک می‌کنه. در نهایت درس‌هایی که مادر توی روند زایمان یاد می‌گیره در زمان نگهداری از کودک هم کاملا به کارش می‌آد.

 

بررسی برخی خطرات زایمان طبیعی

شناخت عوارض و فواید زایمان طبیعی و سایر روش‌های تولد کودک به مادر کمک می‌کنه تا بهترین روش رو برای تولد کودکش انتخاب کنه. اولین عارضه زایمان طبیعی برای مادر اینه که مادر درد شدیدی رو طی زایمان حس می‌کنه. در نتیجه ما انتخاب روش زایمان طبیعی رو به مادرانی که تحمل پایینی نسبت به درد دارن توصیه نمی‌کنیم. این مادران می‌تونن از تزریق داروهای بی‌حسی برای فرایند زایمان اقدام کنن. گاهی ممکنه پروسه زایمان طبیعی خیلی سخت و طولانی بشه. در این شرایط نیازه تا کادر درمان برای سهولت کار در پروسه زایمان دخالت کنن. تا این بخش ما با برخی عوارض و فواید زایمان طبیعی برای مادرها آشنا شدیم. اما بدون شک عوارض زایمان طبیعی در بسیاری از مادرها کمتر از روش‌های دیگه مثل سزارینه.

 

زایمان طبیعی نی نی سایت

اهمیت آمادگی مادر برای اجرای زایمان طبیعی

یادتون باشه اگه تصمیم گرفتید تا کودکتون رو به روش طبیعی به دنیا بیارید باید برای آمادگی برای زایمان طبیعی، در طی دوره بارداری فعالانه کار کنید. شما می‌تونین با انتخاب یک مراقب سلامت، یک مراقب حمایتی، تهیه برنامه زایمان و دریافت آموزش‌های کاربردی برای مقابله و مدیریت درد این فرایند رو سریعتر و راحت‌تر طی کنین. شما می‌تونین پروسه زایمان طبیعی خودتون رو توی یک مرکز درمانی یا حتی یه مکان جایگزین( مثل خانه و یا مرکز زایمان طبیعی) که آسایش بیشتری دارید انجام بدید.

در نهایت باید برنامه خوبی برای پروسه زایمان طبیعی تهیه کنید و اون رو با مراقب سلامت خودتون در میان بذارید. شما باید بدونین که چه مداخلاتی در حین پروسه زایمان طبیعی به حساب می‌آد و نسبت به اون‌ها در زمان زایمان حساسیت نشون ندین. در نهایت شاخت عوارض و فواید زایمان طبیعی می‌تونه مادران رو بیشتر به انجام پروسه زایمان به صورت کاملا طبیعی تشویق کنه. انجام فرایند زایمان به صورت طبیعی می‌تونه شما رو در برابر عوارض ایجاد شده در روش‌های تهاجمی حفظ کنه. در نهایت ما تمام تلاش خودمون رو کردیم تا مقداری شما رو با عوارض و فواید زایمان طبیعی آشنا کنیم. راه بعدی، انتخاب بهترین روش برای زایمان با اعمال نظر مستقیم شما و مراقب سلامتتونه.

منبع

babycenter.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها