2109
با باردار شدن چه اتفاقات خوبی برای جسم و روح در زندگی می افتد؟

با باردار شدن چه اتفاقات خوبی برای جسم و روح در زندگی می افتد؟

1402/04/23 بازدید17705

با باردار شدن چه اتفاقات خوبی برای جسم و روح در زندگی می افتد؟

 

خیلی از خانم ها دوست دارن در آینده بارداری رو تجربه کرده و یک مادر شاد، سرزنده و سالم باشن. اما خیلی از خانم ها فکر می کنن با بارداری سلامت جسمی و روحی اونا کاهش پیدا می کنه. بنابراین این مسئله موجب ترس از بارداری و مادر شدن میشه. درسته که بارداری و مادر شدن چالش های خودش رو داره، ولی مزیت های زیادی هم می تونه برای بدن مادر داشته باشه. در این مقاله می خوایم به معرفی فواید جسمی و روحی بارداری بپردازیم که می تونن یک مادر شاد و سالم بسازن.

بارداری چگونه یک مادر شاد می سازه؟

در دوران بارداری بدن خانم ها دچار تغییرات زیادی می شه که این تغییرات خود باعث به وجود آمدن یک مادر شاد می شن. این تغییرات بیشتر شامل تغییرات هورمونیه. چون هورمون ها نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می کنن و موجب به وجود آمدن تغییرات جسمی و روحی در بدن خانم های باردار می شن. درسته که در دوران بارداری جسم خانم ها آسیب پذیرتر می شه، اما بعد بارداری بدن اونا مقاومت و استحکام خیلی زیادی پیدا می کنه.

کاهش ابتلاء به انواع سرطان های خطرناک با بارداری

یک مادر شاد بعد از بارداری اش مجبور نیست دیگه نگران ابتلاء به انواع سرطان ها باشه. چون بارداری می تونه تا حد زیادی ابتلاء به انواع سرطان ها رو کاهش بده. از این سرطان ها می توان به سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، سرطان تخمدان و ... اشاره کرد. همچنین بارداری می تونه روند پیشرفت تخمدان پلی کیستیک رو کاهش بده و با کمک داروها این بیماری رو درمان کنه.

یک مادر شاد، امید به زندگی فراوانی دارد

مادر شاد

مادر شاد با داشتن فرزند و کودک، امید به زندگی زیادی پیدا می کنه. درسته که مادر بودن وظیفه سنگینیه و هر کسی از عهده اون بر نمیاد. ولی خستگی مادر با کوچک ترین ابراز علاقه از طرف نوزاد به صورت کامل از بین می ره. مادر شاد با داشتن عشق و علاقه اش به کودک، تموم سعی خودش رو می کنه که بهترین زندگی و شرایط رو برای اون بسازه.

با بارداری هورمون های جنسی خود را تنظیم کنید

ترشح هورمون های جنسی در مادر شاد بسیار منظم هستن. بارداری می تونه باعث تنظیم هورمون های استروژن، پروژسترون، تستوسترون و پرولاکتین بشه. ای هورمون ها تاثیر زیادی در اعصاب و روان مادر و سلامت جسمی و جنسی او دارن. خیلی از مشکلات جنسی، جسمی و عاطفی رو می شه با تنظیم این هورمون ها درمان کرد.

مادر شاد، دردهای قاعدگی کمتری را تجربه می کند

مادر شاد بعد از بارداری دردها و ناراحتی های دوران قاعدگی رو به میزان خیلی کمتری تجربه می کنه. در تحقیقی که انجام شد، بیشتر خانم ها بعد از بارداری اعلام کردن که درد قاعدگیشون به میزان قابل توجهی کاهش یافته. کاهش درد قاعدگی باعث می شه که مادر خیلی بهتر بتونه به فرزند خودش رسیدگی کنه و درد قاعدگی موجب از پا افتادن اون نشه.

با بارداری، بیماری سیستم عصبی MS را به زانو در بیارید

جالبه بدونین یک مادر شاد تا 30 درصد کمتر احتمال داره که به بیماری خود ایمنی MS مبتلا بشه. بیماری ام اس مستقیما می تونه باعث تضعیف سیستم عصبی فرد شده و نورون های عصبی رو از بین ببره. بارداری می تونه یک نوع فلج کننده بدخیم بیماری ام اس رو تا حدودی متوقف کنه و جلوی رشد اون روز بگیره.

استرس و اضطراب کمتر، یک مادر شاد می سازد

بیشتر خانم ها فکر می کنن با بارداری میزان استرس و اضطراب اونا بالا میره اما اینطور نیست. مادر شاد برای بزرگ کردن نوزاد خود با چالش های مختلفی رو به رو میشه. اما این چالش ها نمی تونن عشق، محبت و علاقه اون رو به فرزندش کم کنن. پس این عشق و علاقه خودش باعث کاهش استرس مادر می شه. همچنین تنظیم شدن هورمون ها به صورت کاملا محسوس می تونه سیستم عصبی مادر رو تقویت کنه.

نقش بارداری در اعتماد به نفس و حس مسئولیت پذیری

مادرانه

یک مادر شاد اعتماد به نفس و حس مسئولیت پذیری مادرانه بالایی داره. چون باید به موقع به بچه غذا بده، از اون مراقبت کنه، اونو بخوابونه، با کودک بازی کنه و... این موارد باعث می شن که مادر نسبت به بچه خودش بیشتر حواسش رو جمع کنه و احساس مسئولیت بیشتری کنه. همچنین وقتی یه خانم می فهمه که توانایی به دنیا آوردن یک موجود زنده رو داره اعتماد به نفس اون بیشتر می شه.

منبع
womenshealth.gov

 

 
منبع : با باردار شدن چه اتفاقات خوبی برای جسم و روح در زندگی می افتد؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها