2109
آموزش دراز کشیدن به کودکان از حالت نشسته

آموزش دراز کشیدن به کودکان از حالت نشسته

1402/04/02 بازدید242

آموزش دراز کشیدن به کودکان از حالت نشسته

مانند سایر مهارت‌های رشدی دانستن اینکه چگونه به کودک بیاموزید که از حالت نشسته به پشت دراز بکشد مستلزم کمک به کوچولوی شما برای تمرین حرکت از حالت نشسته به خزیدن یا دراز کشیدن است. این کاملاً به این معنی است که شما باید فرصت‌های زیادی را به آن‌ها ارائه دهید تا در این راه حرکت کنند و به آن‌ها اجازه دهید تا بفهمند بدن‌شان چه کاری می‌تواند انجام دهد. در ادامه چند مورد جهت آموزش دراز کشیدن به کودکان آورده شده است.

 

  • مطمئن شوید که کودک هنگام بازی روی شکم دراز می‌کشد:

از آنجایی که بسیاری از نوزادان زمان شکم را دوست ندارند اما گاهی اوقات راحت‌تر است که کودک خود را در حالت نشسته نگه دارید. آموزش راحت بودن روی شکم به نوزاد نه تنها برای حرکت از حالت نشسته به دراز کشیدن بلکه برای یادگیری غلتیدن و خزیدن نیز مهم است.

 

  • کودک را سرگرم کنید:

روش دیگر برای آموزش به کودک دراز کشیدن از حالت نشسته این است که تمرین کنید یک اسباب بازی سرگرم کننده را دور از دسترس قرار دهید تا کودک شما مجبور شود آن را از حالت نشسته یا سه پایه به جلو خم کند. این به آن‌ها می‌آموزد که در هنگام نشستن و خم شدن به جلو تعادل خود را حفظ کنند. اطمینان حاصل کنید که این کار را روی یک سطح نرم مانند پتو یا تشک بازی انجام می‌دهید زیرا ممکن است کودک شما اغلب تعادل نداشته باشد و به زمین بخورد. یادگیری حرکت به جلو در حالت نشسته، شروع حرکت از آن وضعیت به سمت دراز کشیدن یا خزیدن است.

آموزش دراز کشیدن به کودکان از حالت نشسته

  • از قرار دادن کودک روی صندلی خودداری کنید:

دانستن اینکه چگونه به کودک بیاموزید که از حالت نشسته دراز بکشد به این معنی است که بدانید برخی از وضعیت‌ها مانع از پیشرفت کودک می‌شود. در حالی که غلاف‌ها، تاب‌ها و صندلی‌های فنری نوزادان برای دوره‌های زمانی کوتاه مناسب هستند اما زمانی که کودک شما از نظر رشدی توانایی پیدا کرد باید بیشتر زمان نشستن خود را روی زمین بگذراند. در اینجا آن‌ها می‌توانند یاد بگیرند که از بدن خود استفاده کنند و بالاتنه، مهارت‌های حرکتی، کنترل سر و قدرت مرکزی را توسعه دهند تا به طور طبیعی حرکت از یک موقعیت به موقعیت دیگر را در زمان خود کشف کنند.

 

حالت نشستن کودک به دراز کشیدن تبدیل می‌شود

اکثر نوزادان بین ۵ تا ۹ ماهگی از طریق این نقطه عطف پیشرفت می‌کنند. اما نقاط عطف رشد از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت است و تا زمانی که کودک شما به خوبی پردازش می‌کند ممکن است این نقطه عطف را از دست داده باشد.

 

اگر کودک در حالت نشسته بخوابد چه کار کنیم؟

اگر کودک در حالت نشسته خوابیده باشد معمولاً به این معنی است که او اعتماد به نفس لازم برای حرکت به موقعیت دیگری را ندارد یا زمان کافی برای تمرین مهارت‌های لازم برای حرکت ایمن به حالت دراز کشیدن نداشته است. اگر این اتفاق افتاد اطمینان حاصل کنید که فرصت‌های زیادی برای تمرین و رشد عضلات کافی، قدرت بالای بدن و عضلات مرکزی بدن برای حرکت ایمن فراهم می‌کنید.

 

نتیجه‌گیری:

هنگامی که می‌دانید چگونه به کودک بیاموزید که از حالت نشسته دراز بکشد گام بعدی این است که به کودک خود بیاموزید که از حالت دراز کشیده بنشیند.

 

منبع:
teethingtotantrums

منبع : آموزش دراز کشیدن به کودکان از حالت نشسته

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها