2109
نصب دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای

نصب دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای

1402/02/20 بازدید498

اگر به دنبال راهکاری ساده و اقتصادی برای تأمین آب پاک و سالم در منزل خود هستید، خرید دستگاه تصفیه آب یکی از بهترین گزینه ها می باشد. با این دستگاه ‌ها می ‌توانید انواع آلاینده های شیمیایی مضر، ذرات معلق، انگل ها، باکتری‌ ها و سایر آلودگی ها را از آب مصرفی خود حذف کنید. همچنین، با در اختیار داشتن این تجهیزات می ‌توانید هزینه ‌های خرید بطری های آب معدنی را کاهش داده و به صورت مستقیم به صرفه‌ جویی در هزینه‌ های خانواده کمک نمایید.

نصب دستگاه تصفیه آب، از دیگر چالش های پیش رو پس از انتخاب و خرید آن خواهد بود. در ادامه مطلب به آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی خواهیم پرداخت. اما اگر نسبت به انجام کارهای فنی و تاسیساتی بی علاقه هستید، توصیه می کنیم شرکت هایی را در اولویت خرید خود قرار دهید که خدمات ارسال و نصب رایگان تصفیه آب خانگی را ارئه می دهند. قطعا با خرید دستگاه تصفیه آب از یک فروشگاه یا مارکت پلیس هایی مانند دیجیکالا، دیوار، شیپور و امثال آنها خدماتی دریافت نخواهید نمود و باید شخصا جهت نصب دستگاه اقدام نمایید.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

در هنگام انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب مورد نظر خود، بهتر است که به کیفیت فیلترهای استفاده شده در  این دستگاه‌ توجه کنید. فیلترهای با کیفیت و استاندارد می ‌توانند انواع آلودگی را به‌ طور کامل حذف نموده و آبی خالص و با کیفیت را به شما ارائه نمایند. همچنین، در خرید دستگاه تصفیه آب، به سطح بهره‌ وری و میزان ضریب تصفیه در دستگاه توجه کنید تا در بلند مدت بهترین عملکرد را از محصول خریداری شده بدست آورید.

خرید دستگاه تصفیه آب، نوعی سرمایه‌ گذاری اقتصادی و بلند مدت برای خانواده‌ بوده و به شما امکان می‌ دهد ضمن صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و بهبود کیفیت آب مصرفی، سلامت خود و خانواده را تضمین نمایید. اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خانگی مرغوب با قیمت مناسب هستید، به شما پیشنهاد می‌ کنیم خرید خود را از فروشگاه ‌های معتبر و با سابقه انجام دهید.

 

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی 8 مرحله ای

برای نصب دستگاه های تصفیه آب خانگی زیر سینکی، باید به نکات مهمی توجه کنید. ابتدا باید از اتصال دستگاه به انشعاب آب سرد اطمینان حاصل کنید، زیرا قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلترها برای بهترین عملکرد خود، نیاز به آب سرد خواهند داشت. به عنوان مثال، اتصال دستگاه به آب گرم، باعث وکیوم شدن فیلترها و پارگی دیافراگم پمپ آب می گردد. پس به این نکته مهم کاملا توجه داشته باشید.

برای وصل کردن دستگاه به آب سرد، می‌ توانید با کمک اتصالات موجود در بسته بندی، یک انشعاب از آب سرد شهری گرفته و آن را به ورودی دستگاه تصفیه آب خانگی متصل کنید. در بیشتر مواقع، ورودی آب دستگاه در قسمت جلو و سمت راست قرار دارد. ورودی آب تصفیه کن در حالت استاندارد به فیلتر PP یا اولین فیلتر دستگاه متصل می شود که در بالای هوزینگ شماره یک قرار گرفته است.

نصب شیر برداشت تصفیه آب خانگی

جهت تسهیل در استفاده از آب تصفیه شده، باید شیر برداشت آب را روی سینک ظرفشویی نصب کنید تا آب ذخیره شده در مخزن را در اختیار شما قرار دهد. جهت نصب شیر، پس از انتخاب محل مناسب روی سینک، سوراخی با مته شماره 12 ایجاد نمایید.

قالپاق و لاستیک آببندی را در قسمت بالای شیر و واشر تخت پلاستیکی، واشر فنری و مهره فلزی را در قسمت زیر سینک نصب نمایید. خروجی آب دستگاه، از فیلتر مرحله هشتم است. در دستگاه تصفیه آب خانگی 8 مرحله‌ای، شلنگ شیر برداشت به فیتینگ خروجی فیلتر آلکالاین قلیایی یا فیلتر اشعه UV متصل می گردد.

نصب خروجی فاضلاب تصفیه آب خانگی

پسماند های خروجی از دستگاه تصفیه آب خانگی از طریق درین فاضلاب به شلنگ و سپس به بست فاضلاب هدایت می‌ شود. ابتدا در محلی مناسب روی لوله فاضلاب زیر سینک، سوراخی به قطر شلنگ ایجاد نمایید. سپس شلنگ را از بست فاضلاب عبور داده و بست را در جای خود محکم کنید.

آموزش نصب شلنگ ها در دستگاه تصفیه آب خانگی

جهت نصب اصولی دستگاه تصفیه آب خانگی، باید از چهار تکه شلنگ استفاده نمود. دستگاه تصفیه دارای سه خروجی و یک ورودی بوده و با کمک شلنگ‌ ها، اتصال دستگاه با سایر قطعات برقرار می گردد. جهت راه اندازی و استفاده از دستگاه، شلنگ ها را به ترتیب زیر متصل نمایید:

  1. شلنگ اتصال شیر آب ورودی به دستگاه
  2. شلنگ اتصال درین فاضلاب به بست فاضلاب
  3. شلنگ اتصال فیلتر مرحله هشتم به شیر برداشت
  4. شلنگ اتصال فیلتر پست کربن به شیر مخزن آب

ابتدا شلنگ آب را به ورودی دستگاه تصفیه آب خانگی واقع در بالای هوزینگ شماره یک متصل نمایید. در صورت عدم اتصال صحیح، ممکن است فشار آب ورودی دستگاه کاهش یافته و باعث خاموش و روشن شدن‌ مکرر دستگاه و در نهایت سوختن پمپ آن گردد. با کمک شیر و سه راهی استاندارد موجود در پک دستگاه، می توانید از شیر پیسوار آب سرد زیر سینک ظرف ‌شویی انشعاب بگیرید.

در مرحله بعد، بست فاضلاب موجود در بسته بندی دستگاه تصفیه آب خانگی را به لوله فاضلاب متصل نمایید. ابتدا با استفاده از دریل، سوراخی به قطر 7 میلی‌ متر در قسمت مناسبی از لوله فاضلاب ایجاد کنید. سپس، بست فاضلاب را دور لوله فاضلاب زیر سینک نصب کنید. یک سمت شلنگ را در بست قرار داده و با کمک مهره محکم کنید. سمت دیگر شلنگ را به درین فاضلاب متصل نمایید. قبل از راه ‌اندازی دستگاه، مطمئن شوید که مسیر خروج فاضلاب باز است. زیرا در صورتی که پساب از دستگاه خارج نشود، فیلتر ممبران آسیب دیده و احتمالا ناچار به تعویض آن خواهید شد.

جهت برقراری اتصال بین دستگاه و شیر برداشت روی سینک، از شلنگ استفاده می ‌شود. ابتدا مهره فلزی شیر برداشت را از شلنگ عبور داده و پس از نصب مغزی پلاستیکی داخل شلنگ و قرار دادن واسطه پلاستیکی روی آن، مهره را روی شیر نصب کنید. سمت دیگر شلنگ را به فیتینگ خروجی آخرین فیلتر دستگاه متصل نمایید.

در مرحله پایانی شیر مخزن موجود در بسته بندی را بر روی مخزن ذخیره سازی آب نصب نمایید. یک سمت شلنگ را به فیتینگ شیر مخزن و سمت دیگر آن را به ورودی فیلتر پست کربن دستگاه متصل کنید تا ارتباط دستگاه با مخزن آب برقرار شود. با انجام این کار، نصب دستگاه تصفیه آب خانگی به پایان رسیده و برای استفاده آماده خواهد بود.

قبل از اتصال دستگاه تصفیه آب خانگی به برق، باید فیلتر کربن پودری واقع در هوزینگ شماره دو را شستشو کنید. برای انجام این مرحله، شلنگ خروجی فیلتر دوم را جدا نمایید. یک تکه شلنگ را به خروجی هوزینگ دو متصل نموده و سمت دیگر آن را در سینک قرار دهید. سپس شیر آب ورودی را باز کنید. پس از خروج کامل کربن و شفاف شدن آب، شیر ورودی را بسته و شلنگ فیلتر دوم را به محل نصب قبلی خود باز گردانید.

در پایان دستگاه را به برق متصل نموده و از آب تصفیه شده لذت ببرید. توصیه می کنیم قبل از استفاده از آب تصفیه شده، یکبار مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی را کاملا تخلیه نموده و سپس از آن میل نمایید.

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی منجر به افزایش کیفیت آب شرب مصرفی خانوار گردیده و از بروز بیماری های مختلف دستگاه گوارش در بین کودکان و سالمندان جلوگیری می نماید. با توجه به ضعیف تر بودن سیستم ایمنی در بدن کودکان و سالمندان، وجود برخی از مواد شیمیایی، باکتری‌ها و ویروس‌ ها در آب، سلامتی آن ها را به مخاطره می اندازد. خرید دستگاه تصفیه آب به شما کمک می کند تا آبی پاک و سالم را برای مصرف کودکان و سالمندان مهیا نمایید.

آب تصفیه شده نسبت به آب معدنی و آب گازدار، کیفیت بالاتری داشته و مشکلاتی مانند سرطان زا بودن مواد پلاستیکی استفاده شده در بطری های آب معدنی را نخواهد داشت. همچنین اگر دچار بیماری سنگ کلیه (Kidney Stone) هستید، آب تصفیه شده می ‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ در کلیه ها نماید. زیرا املاح معلق و محلول در آب توسط دستگاه حذف گردیده و منجر به ایجاد رسوب در بدن نخواهد شد.

همچنین استفاده از آب تصفیه شده برای پخت و پز و آشامیدن، می ‌تواند به کاهش خطر بروز بیماری‌ های مرتبط با آب کمک کند. اکثر بیماری‌ هایی که به آب آلوده مرتبط هستند، بیشتر در کودکان و سالمندان رخ می‌دهند. بنابراین خرید دستگاه تصفیه آب به شما کمک می کند تا آب مصرفی سالمی را در اختیار داشته باشید. استفاده از تصفیه آب خانگی می ‌تواند به کاهش هزینه ‌های خانواده منجر شود، زیرا دیگر نیازی به خرید آب های معدنی نخواهید داشت.

در پایان توصیه می کنیم خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را از مراکز معروف و شناخته شده انجام دهید. در این صورت از گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش مادام العمر، تضمین قیمت، تضمین کیفیت و خدمات ارسال و نصب رایگان بهره مند خواهید شد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها