2109
تاثیر نمایشگر LED تعاملی در آموزش و یادگیری کودکان

تاثیر نمایشگر LED تعاملی در آموزش و یادگیری کودکان

1402/02/06 بازدید399

تکنولوژی نه تنها به زندگی فردی، کار و سرگرمی انسانها وارد شده، بلکه روی نحوه آموزش و یادگیری کودکان نیز تاثیرگذار بوده است.

یادگیری از طریق نمایشگر LED تعاملی، یکی از مواردی است که امروز در بسیاری از مدارس و آموزشگاهها مورد استفاده قرار میگیرد.

لوازم دیجیتالی همیشه برای کودکان جذابیت داشته است. تلویزیون، کنسول ویدیویی و کامپیوترها، از لوازمی هستند که توجه هر کودکی را به­خود جلب می­کنند.

حال فرض کنید، از این ابزارهای جادویی برای آموزش کودکان استفاده شود.

قطعا یادگیری از طریق بازی­کردن، تماشای انیمیشن و با استفاده از دستگاههای دیجیتالی، تاثیر بیشتری در روند آموزش کودک خواهد داشت و کلاس درس را برای او جذابتر خواهد کرد.

نمایشگر LED تعاملی چیست؟

نمایشگر LED تعاملی، تکنولوژی است که امروز برای یادگیری کودکان در مدارس مورد استفاده قرار میگیرد.

این نمایشگر، با کیفیت بالایی که دارد، میتواند در اختیار معلمان قرار گیرد تا از طریق آن، مفاهیم علمی را با زبانی ساده و نمایشی جذاب برای کودکان بیان کنند.

این نمایشگر به معلمان کمک میکند تا اطلاعات را بهراحتی به دانشآموزان انتقال دهند و از این طریق بتوانند درک بهتری از مفاهیم را در ذهن کودکان نهادینه کنند.

نمایشگر LED تعاملی، اطلاعات را با وضوح بهتری در اختیار دانشآموزان قرار میدهد و به­دلیل جذابیتهایی که دارد، باعث میشود تا فضای کلاس برای کودکان شادابتر و جذابتر شود.

ویژگی نمایشگر LED تعاملی

تفاوتی که باعث میشود این نوع نمایشگر از دیگر نمایشگرهایی مانند پروژکتور متمایز شود، فراهم­کردن تجربهای همهجانبه است.

شما میتوانید با استفاده از نمایشگر اینتراکتیو، مفاهیم مورد نظر خود را بهشکلی موثر و واضح برای کودکان بیان کنید.

از دیگر ویژگیهایی که برای این صفحه نمایش میتوان برشمرد، قابلیت استفاده از آن در کنار دیگر فناوریها است.

به عنوان مثال شما میتوانید آن را به پروژکتوری بزرگ متصل کنید و بهراحتی و با وضوح بالا، مطالب را با تمامی کودکان به اشتراک بگذارید.

از مهمترین ویژگیهای نمایشگر LED تعاملی، میتوان به جذابیت آن اشاره کرد.

آموزش کودکان بهوسیله این ابزار، جذاب و متنوع خواهد بود و این امر باعث میشود تا کودکان از تعلیم لذت ببرند و کلاس دچار کسالت و خستگی نخواهد شد.

نمایشگر LED تعاملی، هم با ویدیو پروژکتور و هم با نمایشگرهای LED قابل اجرا است و میتوان بدون نیاز به هیچ وسیله دیگری، از آن برای آموزش مفاهیم گوناگون علمی استفاده کرد.

کاربردهای نمایشگر LED تعاملی

نمایشگرهای LED تعاملی بهدلیل قابلیتهای فراوانی که دارند، دارای کاربردهای زیادی نیز در حوزههای مختلف هستند. در ادامه به برخی از این کاربردها اشاره میکنیم.

آموزش

نمایشگر تعاملی دارای کاربردهای بسیاری است که بیشترین کارایی آن را میتوان در حوزه آموزش دانست.

این نمایشگر نسبت به ابزارهای قدیمی تعلیم، قابلیتهای فراوانی دارد که باعث میشود تا معلم بدون نیاز به وسیله کمک آموزشی دیگر، مطالب درسی را به کودکان آموزش دهد.

معلم با استفاده از نمایشگر تعاملی، اطلاعات مورد نظر را به شیوه دلخواه تدوین کرده و در اختیار دانشآموزان قرار میدهد.

با استفاده از نمایشگر LED تعاملی، دیگر نیازی به ابزار اضافی در کلاس نخواهد بود. معلم میتواند بهسادگی و بهصورت مستقیم، مطلبی را که به اشتباه عنوان شده یا نیازمند تصحیح است، تغییر دهد.

ارائه مطالب بیشتر در کنار آموزشهای اضافی، از مواردی است که نمایشگر تعاملی، قادر بوده تا امکان آن را فراهم کند.

نمایشگر تعاملی تمامی ابزارهای مورد نیاز آموزگار برای آموزش را بهصورت دیجیتالی در اختیار او قرار میدهد و به این ترتیب، معلم زمان بیشتری را برای تدریس خواهد داشت.

تبلیغات و اطلاع رسانی

از دیگر کاربردهای نمایشگرهای تعاملی، تلویزیون شهری است که بسیاری از شرکتها و بیزینسها از آن برای بازاریابی و تبلیغات استفاده میکنند.

اطلاعرسانی از طریق تلویزیون شهری باعث می­شود تا تبلیغات شما، توسط عده زیادی از شهروندان، مشاهده شود.

شرکتها و سازمانها، معمولا از طریق این نمایشگر، سعی میکنند تا اطلاعات مهم یا تبلیغات را با ساکنین شهر به اشتراک بگذارند.

نمایشگر اینتراکتیو از دیگر نمایشگرهای تعاملی است که امکان دارد آن را در بسیاری از مراکز خرید مشاهده کرده باشید.

این نمایشگر با استفاده از تصاویر جذاب و واکنشهای جالبی که به حرکت افراد نشان میدهد، باعث تجمع جمعیت زیادی شده و از این طریق، گزینه مناسبی برای تبلیغات به شمار میرود.

نمایشگر اینتراکتیو

نمایشگر اینتراکتیو، یکی از انواع نمایشگرهای تعاملی است که به آن فرش هوشمند نیز گفته میشود. این نمایشگر بهدلیل جذابیت بالایی که دارد، علاوه­بر سرگرمی، برای آموزش نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.

فرش هوشمند، در واقع تصویری است که روی زمین مثل یک فرش نمایش داده میشود و به رفت­وآمد افراد، واکنش نشان میدهد.

Interactive floor، بهوسیله نوعی دیتا پروژکتور روی زمین منتقل می­شود و سنسورهایی که در مکانهای مناسب قرار گرفتهاند، میتوانند اطلاعات حرکتی افراد را پردازش کرده و از این طریق واکنشهای جالبی را اجرا کنند.

نمایشگر interactive، میتواند وسیلهای جذاب در کلاسهای درس باشد، تا معلمان از طریق آن بتوانند کودکان را در امر آموزش با خود همراه کنند.

درگیر شدن کودکان با آموزش، به­همراه تحرک و جنب­وجوش میتواند مطالب علمی را بهصورتی عمیق در ذهن آنها نهادینه کند.

از فرش هوشمند در مکانهای مختلف و برای هدفهای متفاوتی استفاده میشود. در ادامه به برخی از این اماکن اشاره میکنیم:

  • هتلها
  • بانکها
  • فرودگاهها
  • رستورانها
  • تالارهای عروسی
  • مراکز تفریحی
  • مراکز خرید
  • اماکن نمایشگاهی
  • همایشها
  • پارکها
  • آموزشگاهها

جمع بندی

امروزه تکنولوژی به بخشی از روزمرگی انسانها تبدیل شده است. زیرا استفاده از آن به راحتتر شدن زندگی کمک میکند و باعث میشود تا افراد بتوانند وقت و انرژی خود را به بهترین شکل استفاده کنند.

یکی از مصادیق تکنولوژی در زندگی امروز، نمایشگر LED تعاملی است. این نمایشگر توانسته بخش عظیمی از مشکلات آموزشی را برطرف کند و باعث درک بهتر کودکان از مطالب عملی شود.

کودکان با استفاده از این نمایشگر، مطالب را بهراحتی و بهطور واضح دریافت میکنند.

استفاده از نمایشگرهای تعاملی در مراکز آموزشی باعث میشود تا کودکان از آموزش خسته نشوند و به همراه سرگرمی، بازی و درگیری با مطالب درسی، به یادگیری بپردازند.

ویژگیهای نمایشگر تعاملی باعث میشود تا افراد بتوانند بهراحتی از آن در امور مختلف کمک بگیرند. آموزش و یادگیری کودکان تنها یکی از کاربردهای فراوان این محصول کاربردی است.

بدون شک بهرهگیری از تمامی امکانات موجود برای آموزش، به یادگیری عمیق کودکان و توانایی بیشتر معلمان بسیار کمک میکند و میتواند تاثیر چشمگیری در یادگیری کودکان داشته باشد.

به­همین دلیل اگر جزء افرادی هستید که به آموزش و تبلیغات از طریق این نمایشگرها علاقه دارید، با مراجعه به وب­سایت دیاکو، اقدام به خرید این محصول در مدل مورد نظر خود کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها