2109
طرز تهیه پاستا ساده

طرز تهیه پاستا ساده

1401/12/15 بازدید2108

پاستا یک غذای فرنگی ست که حتی اگر یک بار هم آن را امتحان کرده باشید، حتما عاشق آن می‌شوید. یکی از مواد غذایی اصلی این غذا، پنیر پیتزاست که همه طعم آن را دوست داریم و در هر غذایی که استفاده شود، معجزه می‌کند. طرز تهیه پاستا ساده هم درست مثل لازانیا و ماکارونی ست و قرار نیست از تجهیزات و مواد غذایی دست‌نیافتنی استفاده کنید. برای پاستای ایتالیایی یا چیکن پاستا از مرغ استفاده می‌شود که طعم غذای شما را فوق‌العاده خوشمزه می‌کند. فقط کافیست به نکاتی که در هر مرحله از درست کردن این غذا گفته می‌شود، توجه کنید تا خوشمزه‌ترین پاستای ممکن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه پاستا ساده

· پاستا: ۳۰۰ گرم

· پنیر پارمزان: به مقدار دلخواه (حداقل یک چهارم فنجان)

· قارچ: ۲۰۰ گرم

· سینه مرغ: نیم کیلو

· شیر: ۱ فنجان

· سیر: ۱ حبه

· آب مرغ: ۱ لیوان

· نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

· روغن: به مقدار کافی

· جعفری خرد شده: به مقدار لازم

· آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

حالا که مواد لازم برای اجرای دستور پخت پاستا ساده را فراهم کردید، باید به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: تفت دادن مرغ

برای درست کردن پاستا باید از فیله یا همان سینه مرغ بدون استخوان استفاده کنید. بنابراین با دقت استخوان‌های مرغ را خارج و آن را به صورت خورشتی خرد کنید. سپس مرغ را با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 15 دقیقه تفت دهید تا رنگ آن‌ها کامل تغییر کند. توجه داشته باشید که مرغ باید نیم‌پز شود.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

قارچ‌ها را تمیز بشویید و پوست بگیرید. سپس به صورت ورقه‌ای خرد کنید. کمی آبلیمو هم روی قارچ بزنید تا رنگ آن سیاه نشود. سپس با کمی روغن و با حرارت بالا تفت دهید تا آب نیندازد. قارچ باید به طور کامل سرخ شود. در نهایت مرغ و قارچ را با هم ترکیب کنید و روی آن نمک و فلفل سیاه بریزید و دوباره به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم: پختن پاستا

پاستا را با آب و کمی نمک و نصف قاشق غذاخوری روغن مایع روی حرارت قرار دهید تا پخته شود. برای اینکه پاستا به یکدیگر نچسبد، از روغن استفاده کنید. دقت داشته باشید، اگر مقدار روغن زیاد باشد، یک لایه چربی روی پاستا ایجاد می‌شود که مانع از جذب شدن سس در داخل آن‌ها می‌شود و طعم دلخواه شما را نمی‌گیرد.

مرحله چهارم: درست کردن سس پاستا ساده

حالا در این مرحله از طرز تهیه پاستا ساده باید سس مخصوص آن (سس آلفردو) را درست کنید. برای این کار باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

- آرد را الک کنید تا صاف شود و بعد داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

- روغن را به آرد اضافه کنید و دوباره تفت دهید و مدام هم بزنید تا خمیر کامل بدست آید.

- شیر را داخل آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سس شما یکدست شود. همین که به جوش آمد، سیر رنده شده را با روغن و نمک داخل سس بریزید.

- پنیر پیتزا را در ظرف دیگری روی حرارت کتری یا سماور ذوب کنید و همانطور که سس در حال جوش زدن است، داخل آن بریزید و مدام هم بزنید.

حالا سس پاستا ساده شما آماده است و می‌توانید جعفری خرد شده را داخل آن بریزید. سپس سایر مراحل دستور پخت این غذا را انجام دهید.

مرحله پنجم: ترکیب مواد با سس

در یک ظرف بزرگ که همه مواد در آن جا شود، پاستای پخته شده، مرغ و قارچ سرخ شده را بریزید. یک لیوان آب مرغ را هم داخل غذا اضافه کنید و سپس درب آن را ببندید و روی حرارت قرار دهید. باید پاستای شما برای مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم بماند. درب قابلمه را هم ببندید.

مرحله ششم: اضافه کردن سس آلفردو

در این مرحله سس آلفردو را به غذا اضافه کنید و آن را به مدت 25 دقیقه روی حرارت کم قرار دهید. در نهایت می‌توانید پاستای آماده شده را داخل بشقاب بریزید و با جعفری خرد شده و پنیر پیتزای ذوب شده تزئین کنید. این غذا باید به صورت گرم سرو شود تا پنیر پیتزا سفت و آدامسی نشود.

نکات مهم برای دستور پخت پاستا ساده

اگر می‌خواهید یک پاستای فوق‌العاده خوشمزه و بی‌نظیر درست کنید، زمان تهیه این غذا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

- برای اینکه پاستای شما طلایی شود، می‌توانید روی آن پنیر پیتزا بریزید و به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید. در 5 دقیقه آخر گریل فر یا المنت بالای توستر را روشن کنید. دمای فر باید بین 170 تا 180 درجه باشد.

- همچنین به جای آب مرغ می‌توانید از عصاره مرغ آماده بازاری هم استفاده کنید. البته در این صورت از نمک کمتری در غذای خود استفاده کنید.

- اگر می‌خواهید پاستای رژیمی ساده درست کنید، پنیر پیتزا را از آن حذف کنید.

- برای تزئین این غذا می‌توانید از انواع سبزیجات مثل برگ ریحان تازه و گوجه گیلاسی استفاده کنید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها