2109
کدام یک از تمرین‌های یوگا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

کدام یک از تمرین‌های یوگا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

1401/12/01 بازدید17136

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید یوگا می‌تواند به تعادل ذهن و بدن شما کمک کند تا با بدن خود ارتباط برقرار کنید. انجام منظم یوگا به بهبود تعادل هورمونی، افزایش متابولیسم و تنظیم گرسنگی کمک می‌کند. همچنین برای کمک به کاهش درد کمر و مفاصل، بهبود خلق و خو، کاهش استرس و افزایش تمرکز حواس شناخته شده است. تحقیقاتی وجود دارد که این ادعا را تایید می‌کند زیرا یک مطالعه نشان داد یوگا به زنان دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا وزن خود را به طور طبیعی کاهش دهند از جمله چربی شکم. اکنون که درک بهتری از نحوه کمک یوگا به مدیریت وزن داریم بیایید تمرینات مختلف یوگا را برای کاهش وزن بررسی کنیم.

 ژست سلام خورشید:

ژست سلام خورشید همراه با کشش و تقویت اندام شما به درگیر شدن و بهبود بخش مرکزی بدن کمک می‌کند و می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را تقویت کند، هضم را تقویت می‌کند، جریان خون را تقویت می‌کند، سم زدایی را تقویت می‌کند و سطح استرس را کاهش می‌دهد.

 ژست‌ ایستاده‌ شانه:

ژست‌ ایستاده‌ شانه به تقویت عضلات پشت، ستون فقرات، پا‌ها، گردن و‌شانه‌ها کمک می‌کند. هضم غذا را تحریک می‌کند و تعادل هورمونی را بهبود می‌بخشد.

ژست خم به جلو نشسته:

این یکی از بهترین حرکات یوگا برای چربی شکم است زیرا به تحریک متابولیسم، تقویت انرژی و تقویت عضلات اطراف ستون فقرات کمک می‌کند.

ژست نفس آتش:

شناخته شده است که این ژست متابولیسم شما را افزایش، به سیستم عصبی شما انرژی و به کاهش چربی شکم نیز کمک می‌کند. همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد، ظرفیت ریه‌ها را تقویت و ذهن را آرام می‌کند.

 ژست جنگجو:

ژست جنگجو ترکیبی از‌ایستادن و تعادل است که به تقویت هسته مرکزی، پشت، بازو‌ها و پا‌ها کمک می‌کند. این حرکت یوگا به بهبود وضعیت و هم ترازی، تمرکز، آگاهی، هضم و جریان خون کمک می‌کند.  

ژست خوابیده:

بی حرکت ماندن برای مدتی می‌تواند به آرامش ذهن و رفع خستگی ناشی از حرکات یوگا که قبلاً ذکر شد کمک کند. آرام کردن و باز کردن ذهن شما می‌تواند به آگاهی شما اجازه دهد تا با جهان ارتباط برقرار کند.

چگونه از تمرینات یوگا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

غذای مناسب بخورید:

 این غذا‌ها شامل میوه‌های تازه، سبزیجات، گیاهان دارویی، غلات کامل، دانه‌ها و گیاهان هستند. غذا‌های ساتویک به راحتی هضم می‌شوند و می‌توانند به تمرینات یوگا شما برای کاهش وزن کمک کنند. برخی مواد غذایی بیش از حد محرک هستند و باعث بیش فعالی، بی‌خوابی و ذهن بی‌قرار می‌شوند. این غذا‌ها شامل قهوه، گوشت، ماهی، شکلات، تخم مرغ و غذا‌های تند می‌باشند.

 به فکر درمان باشید:

آبمیوه‌های کاهش وزن نیز می‌توانند جایگزینی عالی برای هر کسی باشد که به دنبال کاهش وزن طبیعی و در عین حال لذت بردن از یک نوشیدنی سالم است. می‌توانید تمرینات یوگا را برای کاهش وزن همراه با رژیم غذایی تجویز شده دنبال کنید تا در عرض چند هفته بهترین نتیجه را بگیرید.  

نتیجه‌گیری:

یوگا فقط راهی برای کاهش وزن شما نیست. همچنین می‌تواند به بازگرداندن تعادل درونی شما کمک کند. به یاد داشته باشید برای کاهش وزن رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید.

 

منبع:

drvaidyas.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها