2109
گشت و گذار دل چسب زمستانی در 3 شهر پر جمعیت ایران

گشت و گذار دل چسب زمستانی در 3 شهر پر جمعیت ایران

1401/11/24 بازدید287

فصل زمستان شمال نیز مانند سایر فصل‌های آن جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. برخی از مناطق شمالی با طبیعت شگفت‌انگیز خود، یک مکان دنج و آرام برای مسافرت‌های زمستانی هستند. اگر شما هم به سفرهای زمستانی علاقه دارید، جاده جنگلی و زیبای توسکستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این جاده رویایی دو شهر گرگان و شاهرود را به یکدیگر متصل می‌کند. در این سفر از مسیر خود نهایت لذت را خواهید برد زیبایی این جاده مانند جاده اسالم به خلخال است و شما را مات خود خواهد کرد. شما می‌توانید با اجاره ویلا شمال یک اقامت راحت در شهر گرگان داشته باشید و از زیبایی‌های طبیعت این منطقه نهایت لذت را ببرید.

ارتفاعات این جنگل زیبا در فصل زمستان پوشیده از برف هستند. شما می‌توانید در یک روز برفی در کنار جاده توقف کرده و از خوردن چای داغ در هوای سرد نهایت لذت را ببرید. هوای مطبوع و طبیعت منحصر به فرد این جاده جنگلی حس و حالی متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورد. در گذر از این جاده به خوبی تغییرات اقلیمی را مشاهده خواهید کرد، چرا که این جاده دو شهر متفاوت یکی کویری و دیگری سر سبز و مرطوب را به یکدیگر متصل می‌کند. این جاده علاوه بر سر سبزی اش جاذبه های دیدنی دیگر نظیر چشمه باغ سرهنگ، دشت سرعلی آقا و آبشاری بسیار زیبا دارد که می‌تواند از آنها دیدن کنید. اگر از تهران به سمت جاده توسکستان می‌روید باید از مسیر فیروزکوه به سمت ساری بروید و بعد از آن با گذر از شهر گرگان و 13کیلومتر بعد از گرگان وارد این جاده زیبا خواهید شد، حدود 6 ساعت در مسیر رسیدن به توسکستان خواهید بود.

طرقبه، شروعی دوباره در طبیعتی بی نظیر

اگر قصد دارید تا در زمستان سفری به مشهد داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که طبیعت‌گردی جذاب در روزهای سرد و برفی طرقبه را از دست ندهید. این شهر در نزدیکی مشهد قرار گرفته است. شما می‌توانید با نیم ساعت رانندگی خودتان را به این شهر ییلاقی برسانید.

طرقبه در فصل زمستان رنگ و لعاب جذاب‌تری به خود می‌گیرد. اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز هستید، تفریحات زمستانی طرقبه قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اسکی سواری و برف‌بازی در ارتفاعات این منطقه، خاطره‌ای به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شما می‌توانید با برنامه‌ریزی درست، بخشی از سفر خود را به بازدید از طرقبه اختصاص دهید. اگر در سرمای زمستان قصد سفر به مشهد را دارید، بهتر است قبل از سفر نسبت به اجاره سوئیت مشهد اقدام کنید تا برای پیدا کردن مکان مناسب جهت اقامت خود با مشکل روبرو نشوید. اجاره سوئیت ارزان در مشهد نزدیک حرم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا دسترسی راحت‌تری به حرم به خصوص در هوای سرد زمستانی داشته باشید.

اگر اهل شکم‌گردی هستید، فصل زمستان طرقبه با آش رشته‌های لذیذ آن عطر و طعم عجیبی برای شما به ارمغان می‌آورد؛ حتی اگر بهترین دستپخت را داشته باشید، آش‌های سنگی طرقبه نظر شما را بیشتر از هر چیزی جلب خود می‌کنند. علاوه بر این شما می‌توانید در رستوران‌های معروف طرقبه انواع کباب‌های ایرانی را نوش جان کنید. خوردن غذای گرم در هوای سرد طرقبه لذت سفر شما را دوچندان می‌کند.

طرقبه بازارهای سنتی بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با گشت و گذار در بازارهای سنتی طرقبه از خرید سوغاتی برای عزیزان خود لذت ببرید. جاذبه‌های دیدنی طرقبه در فصل زمستان تنها به این شهر اختصاص ندارد. بلکه روستاهای اطراف طرقبه در زمستان دیدنی هستند. طبیعت دست‌نخورده این روستاها در زمستان برفی بسیار تماشایی است.

از جمله روستاهای اطراف طرقبه می‌توان به روستای کنگ، روستای نغندر، روستای جا غرق، روستای دهبار، روستای مایان، روستای ازغد، روستای حصار و روستای کلاته آهن اشاره کرد. کوه‌های اطراف این روستاهای ییلاقی، برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی در زمستان گزینه‌های پیشنهادی مناسبی هستند. البته پیشنهاد می‌کنیم که حتما لوازم و وسایل ضروری به همراه داشته باشید تا در طی مسیر دچار مشکل نشوید.

خیابانی قدیمی در دل تهران

خیابان لاله‌زار تهران به اندازه خیابان شانزه لیزه فرانسوی‌ها معروف است. این خیابان قدیمی در دل تهران، داستان‌های زیادی را در دل خود پنهان داشته است. فلسفه ساخت این خیابان به یکی از سفرهای ناصرالدین شاه به فرانسه برمی‌گردد. او بعد از برگشت از فرانسه دستور دارد تا در وسط باغ لاله‌زار، خیابانی را احداث کنند که از لحاظ ظاهری به همان خیابان معروف فرانسه شباهت داشته باشد.

بعد از ساخت این خیابان تا به امرزو مراکز بسیار مهم از جمله کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های نمایش و سینماهای بسیار زیادی در آنجا ساخته شده‌اند. گوشه گوشه لاله‌زار محل اجتماع خواننده‌ها و افراد مشهور آن زمان بود که یا در خیابان و یا در سالن‌های نمایش به اجرای هنر خود می‌پرداختند. اما در حال حاضر تمامی این جاهای دیدنی تخریب شده‌اند و این خیابان قدیمی به بورس لوازم الکتریکی تبدیل شده است.

اگر قصد ماندن در تهران را دارید، بهتر است به جای رزرو هتل با اجاره روزانه خانه در تهران یک اقامت مقرون به صرفه را تجربه کنید. اغلب این خانه‌ها امکانات رفاهی مناسبی دارند و می‌توانند آسایش و رفاه شما را به خوبی فراهم کنند. علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم که مکان اقامتی خود را نزدیک به جاهای دیدنی تهران رزرو کنید تا برای رفت و آمد و بازدید از این جاذبه‌های تاریخی و دیدنی دچار مشکل نشوید.

اگرچه در حال حاضر خیابان لاله‌زار تهران، مانند گذشته پر فروغ نیست، اما همچنان به عنوان یکی از خیابان‌های تاریخی تهران خودنمایی می‌کند. به طوری که گشت و گذار در آنجا، با ایجاد حال و هوایی خاص شما را به گذشته می‌برد. برای رفتن به خیابان لاله‌زار تهران می‌توانید سوار مترو شده و در ایستگاه سعدی پیاده شوید. سپس با پای پیاده به سمت غرب خیابان جمهوری حرکت کنید. بعد از پنج دقیقه پیاده‌روی به خیابان قدیمی لاله‌زار تهران خواهید رسید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها