2109
چگونه یخچال را تمیز کنیم؟

چگونه یخچال را تمیز کنیم؟

1401/11/23 بازدید655

کشو‌ها و سطل‌ها را بردارید و بشویید:

کشو‌ها، سطل‌ها و قفسه‌ها را از یخچال و فریزر خارج کرده و با آب گرم و صابون در سینک یا وان حمام بشویید. آن‌ها را کنار بگذارید تا خشک شوند.

 دیوار‌های داخلی را بشویید:

دیوار‌های داخلی و قفسه‌های غیرقابل جابجایی را با یک پاک‌کننده همه منظوره و دستمال کاغذی بشویید. اگر ترجیح می‌دهید داخل یخچال را با چیزی طبیعی‌تر بشویید یک بطری اسپری را با محلول تمیزکننده دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب داغ پر کنید یا یک بطری اسپری را با مخلوط مساوی از سرکه سفید و آب پر کنید.

 فریزر را تمیز کنید:

فریزر را بررسی کنید تا ببینید آیا باید به صورت دستی یخ زدایی شود یا خیر. اگر یخچال را از برق جدا کرده‌اید داخل آن را پاک کنید یا در صورت نیاز با استفاده از پاک‌ کننده همه منظوره آن را کاملاً تمیز کنید. در صورت تمایل از مخلوط جوش شیرین و آب داغ یا مخلوط سرکه و آب برای تمیز کردن داخل فریزر استفاده کنید.

 قفسه‌ها و سطل‌ها را خشک و تعویض کنید:

پس از اتمام تمیز کردن دیوار‌های داخلی قفسه‌ها و سطل‌های خشک شده را تعویض کنید.

 پشت و کناره‌ها را تمیز کنید:

یخچال را بیرون آورده و پشت، بالا و کناره‌ها را تمیز کنید. احتمالاً گرد و غبار زیادی پیدا خواهید کرد که می‌توانید با جاروبرقی تمیز کنید. گرد و غبار و خاک نیز روی دستگیره‌ها و در امتداد مهر و موم پلاستیکی که در‌ها را می‌پوشاند جمع می‌شود.

چگونه کف‌ها را تمیز کنیم؟

 

 فرش‌ها را تمیز کنید:

اگر در حال نقل مکان به خانه‌ای با فرش هستید یک نظافتچی حرفه‌ای استخدام کنید تا آن‌ها را قبل از نقل مکان با بخار تمیز کند. اگر این امکان وجود ندارد یا ساکنان قبلی ادعا می‌کردند که فرش‌ها را تمیز کرده‌اند احتمالاً خانه جدید شما نیاز به تمیز کردن کامل دارد.  

 کف چوبی را به خوبی پاک کنید:

برای تمیز کردن کف‌های چوبی خواه از چوب سخت، چوب مهندسی شده یا کف‌های چوبی لمینت شده باشند به خوبی جارو کنید و حتماً زیر دریچه‌های گرمایش و وسایل را تمیز کنید. از یک صابون ملایم برای تمیز کردن سطح آن استفاده کنید.

 

منبع:

www.thespruce.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها