2109
خواص سرمه چشم آسارا (بهترین مارک سرمه چشم)

خواص سرمه چشم آسارا (بهترین مارک سرمه چشم)

1401/11/17 بازدید1138

سرمه چشم از قدیم به دلیل خواص دارویی و زیباییاش مورد استفاده قرار میگرفته است. از آن زمان برای درمان انواع بیماری های چشمی و بهبود سلامت چشم استفاده میشد. سرمه در حال حاضر به عنوان آرایش چشم توسط مردان و زنان استفاده میشود. همچنین تصوری وجود دارد که سرمه در صورتی که احساس سوزش بدهد از درجه خوبی برخوردار است. سرمه معمولاً به رنگ سیاه، خاکستری مایل به سیاه یا خاکستری مایل به سفید است.

سرمه هزاران سال است که به عنوان خط چشم استفاده میشود. اما در گذشته برای درمان بیماری های چشمی مورد استفاده دارویی قرار میگرفت و فواید آن حتی در برخی از مطالعات علمی نشان داده شده است.

در این مقاله درباره فواید سرمه چشم آسارا میخوانید و با آن بیشتر آشنا میشوید.

  1. محافظت در برابر اشعه خورشید

بر اساس مطالعات مدرن، سرمه در محافظت چشم در برابر تشعشعات مضر خورشید موثر است. در واقع ذرات سیاه و درخشان سرمه یک لایه نازک روی عدسی چشمها تشکیل میدهند و از آنها در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت میکنند.  و با توجه به اینکه سرمه خاکستری تیره و براق است، به انعکاس تابش درخشان خورشید نیز کمک میکند.

  1. تقویت کننده نیتریک اکسید

مزیت اصلی ثانویه سرمه این است که باعث تولید نیتریک اکسید در چشم میشود. افزایش سطح نیتریک اکسید (NO) دارای طیف گستردهای از فواید است که یکی از آنها بهبود توانایی سیستم ایمنی در مبارزه با عفونتها می باشد.

نیتریک اکسید را نمیتوان به عنوان دارو استفاده کرد، زیرا به سرعت و در عرض چند ثانیه تجزیه میشود. بنابراین راه هایی برای تحریک تولید نیتریک اکسید در بدن وجود دارد که بهتر است. نیتریک اکسید شامل خواص ضد میکروبی، ضد تومور، باز کردن عروق، ضد التهابی و کاهش فشار داخل چشم است.

  1. ضد میکروب

به عنوان یک نکته جانبی، برخی از مطالعات به این موضوع پرداختند که آیا سولفید سرب (ماده تشکیل دهنده سرمه) دارای خواص ضد میکروبی است یا خیر. بر اساس آن مطالعات، سولفید سرب با افزایش سطح اکسید نیتریک در چشم، یک اثر ضد میکروبی ایجاد میکند.

  1. بازکننده عروق

نیتریک اکسید یک گشادکننده عروق برای رگ های خونی است، به این معنی که رگهای خونی را گشاد میکند و اجازه میدهد تا خون بیشتری در گردش باشد. نیتریک اکسید جریان خون را در عصب بینایی، مشیمیه و شبکیه کنترل میکند. و برخی بیماریهای چشمی که به دلیل عدم جریان خون مناسب در چشم ایجاد میشوند را کاهش میدهد.

  1. تنظیم فشار چشم

سرمه همچنین فشار داخل چشم (IOP) را کاهش میدهد. هنگامی که فشار داخل چشم خیلی زیاد باشد، منجر به آسیب چشمی مانند گلوکوم میشود.

گلوکوم نام بیماریهای مختلف چشم است که به عصب بینایی آسیب میرساند و باعث از دست دادن بینایی میشود. اکسید نیتریک قادر به کاهش فشار داخل چشم و بهبود عصب بینایی چشم است. بنابراین سرمه که NO چشم را افزایش میدهد، میتواند به درمان گلوکوم در این زمینه کمک کند.

تفاوت بین خط چشم و سرمه

اگرچه سرمه و خط چشم قابل تعویض هستند، اما هنوز تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. سرمه عمدتا از ترکیبی از مواد طبیعی و دوده تولید میشود و از آنجا که ارگانیک است، برای چشمها آرامش بخش است و به محافظت از آنها در برابر عفونت کمک میکند. هدف از تولید سرمه، محافظت از چشم در برابر نور خورشید با تیره کردن ناحیه اطراف پلک بوده است.

از سوی دیگر، خط چشم به صورت مایع، ژل و مدادی عرضه میشود. از آنجایی که همیشه از اجزای ارگانیک ساخته نمیشود، ممکن است از سرمه برای چشم خشنتر باشد.

همچنین در مقایسه با سرمه، فاقد بافت ظریف و پوشش مخملی است. تفاوت اصلی بین سرمه و خط چشم این است که سرمه را میتوان برای پلک بالا و پایین استفاده کرد، در حالی که خط چشم اغلب برای پلک بالایی استفاده میشود. خط چشم در پلک پایینی بسیار خطرناک است زیرا حاوی مواد شیمیایی است و ممکن است به چشم آسیب وارد کند.

چگونه سرمه را به چشم بزنیم؟

سرمه پودری بسیار نازک است که به راحتی پخش میشود. بنابراین، مداد سرمه را ابتدا در روغن زیتون یا آب فرو کنید، سپس آن را به سرمه بزنید. همچنین توصیه میشود از سرمه چوبی، فلزی یا شیشهای استفاده کنید. از همان سمت چشم برای زدن مداد سرمه استفاده کنید، یعنی برای سرمه کشیدن به چشم راست، از دست راست استفاده کنید. چوب را موازی با چشم نگه دارید و آن را در قسمت داخلی پلک پایین قرار دهید. چشمان خود را ببندید و به موازات پلک خود آن را بکشید.

سرمه چشم چهار مغز آسارا

سرمه چهار مغز طبیعی آسارا علاوه بر زیبایی و خاصیت آرایشی، فواید بسیاری برای چشم به ارمغان میآورد. سرمه آسارا به طور کاملا طبیعی تهیه و تولید شده است و در آن از هیچگونه مواد شیمیایی و مضر استفاده نشده است. با وجود اینکه کشورهای عربی مهد بهترین سرمه چشم محسوب می شوند اما به دلیل کیفیت بالای این محصول، بسیاری از مصرف کنندگان سرمه آسارا ساکنین کشورهای عربی هستند و مایه مباهات و افتخار ایران است.

این سرمه از دوده خالص مغزهای پر خاصیتی شامل گردو، بادام، فندق و پسته تهیه شده و فواید بسیاری مانند تقویت چشم و ابرو، رشد مجدد ابروهای ریخته شده و پیشگیری از ابتلا به آب مروارید دارد. سرمه چهار مغز آسارا میتواند بهترین جایگزین برای ریمل‎‎‎های شیمیایی و مضر باشد.

کلام آخر

سرمه فواید بیشماری برای چشم دارد. اما در برخی از مطالعات نشان داده شده است که سرمه ممکن است اثرات مضری بر سلامتی داشته باشد. که این اثرات مضر اغلب به دلیل استفاده نامناسب ایجاد میشود.

همانطور که همیشه گفته میشود، پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد. با شستن دقیق دست‌ها پس از قرار دادن سرمه روی چشم، می‌توان از تأثیر خطرناک آن جلوگیری کرد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که برای تقویت چشم چه بخوریم؟ برای جواب این سوال شرکت آسارا یک مقاله کامل برگرفته از کتب طب سنتی را برای شما جمع آوری کرده است.

 لینک آن را برایتان گذاشتیم و پیشنهاد میکنیم حتما آن را مطالعه کنید چرا که اطلاعات مفیدی از غذاها و روش های طبیعی تقویت چشم به شما آموزش داده خواهد شد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها