2109
‌چگونه در طول شب هیدراته بمانیم؟

‌چگونه در طول شب هیدراته بمانیم؟

1401/11/14 بازدید447

 قبل از رفتن به رختخواب آب بنوشید:

بسیاری از مردم از نوشیدن آب قبل از خواب اجتناب می‌کنند زیرا نمی‌خواهند در طول شب مدام به دستشویی بروند. با این حال بعید است که یک لیوان کوچک آب در نیمه شب شما را بیدار کند. در واقع نوشیدن 1 فنجان آب قبل از خواب می‌تواند شما را از بیدار شدن به دلیل تشنگی باز دارد. نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب همچنین می‌تواند از گرفتگی عضلات پا در طول شب و سردرد در صبح که اغلب به دلیل کم آبی بدن ایجاد می‌شود جلوگیری کند.

 اتاق خود را خنک نگه دارید:

یک اتاق خواب گرم می‌تواند باعث تعریق و از دست دادن آب در طول شب شود. به خوبی شناخته شده است که یک اتاق خواب خنک به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید اما همچنین شما را بهتر هیدراته نگه می‌دارد.  یک پنکه‌ ایستاده را روشن کنید یا پنجره خود را باز کنید تا اتاقتان به سرعت خنک شود. با لباس خواب نخی و خنک بخوابید و از ملحفه‌ها و پتو‌های سبک وزن استفاده کنید.

 در طول روز آب بنوشید:  

به طور متوسط مردان به حدود 15. 5 فنجان (3. 7 لیتر) مایعات در روز برای هیدراته ماندن نیاز دارند در حالی که زنان به حدود 11. 5 فنجان (2. 7 لیتر) مایعات نیاز دارند. قبل و در حین هر وعده غذایی، بعد از ورزش و البته زمانی که احساس تشنگی می‌کنید آب بنوشید.

سبزیجات و میوه‌جات مصرف کنید:

غذا‌هایی که می‌خورید می‌توانند به شما کمک کنند در طول شب هیدراته بمانید. میوه‌ها و سبزیجات مانند سیب، توت فرنگی، خیار، کلم بروکلی و اسفناج تقریباً 100 درصد آب هستند. آن‌ها را به همراه آب آشامیدنی در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سطح هیدراتاسیون خود را بالا نگه دارید.

 به محض این که از خواب بیدار شدید آب بنوشید:

مهم است مایعاتی را که در طول شب از دست داده‌اید دوباره برگردانید. شما به طور طبیعی فقط با حرکت و نفس کشیدن آب از دست می‌دهید بنابراین ننوشیدن آب به مدت 8 ساعت در هنگام خواب منجر به از دست دادن آب زیادی می‌شود.

یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب قهوه خود را بنوشید:

قهوه یک ادرار‌آور بوده و ممکن است شما را کم آب کند. در حالی که قهوه پر از آب است اما شما را نیز هیدراته نمی‌کند. ‌ایده خوبی است که 1 تا 2 ساعت قبل از نوشیدن قهوه خود صبر کنید. با این حال سعی کنید قهوه خود را حداقل 6 ساعت قبل از خواب بنوشید. مصرف کافئین 6 ساعت قبل از خواب می‌تواند باعث خواب کوتاه‌تر و با کیفیت‌تر شود.

 در مورد مشکلات خواب با پزشک خود صحبت کنید:

خروپف و آپنه خواب می‌تواند شما را در طول شب کم آب کند. اگر خروپف می‌کنید احتمالاً با دهان باز می‌خوابید که می‌تواند گلو و دهان شما را خشک کند. اگر می‌دانید که خروپف می‌کنید و همچنان با کم آبی از خواب بیدار می‌شوید با پزشک مشورت کنید.

یک خواب طولانی شبانه داشته باشید:

طولانی‌تر خوابیدن می‌تواند به شما کمک کند هیدراته بمانید و کمتر از خواب بیدار شوید. تحقیقات در مورد خواب و هیدراتاسیون نشان می‌دهد افرادی که مدت زمان کوتاه‌تری می‌خوابند بیشتر احتمال دارد که در حین خواب تشنه‌شان شود.

 

منبع:

www.wikihow.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها