2109
آیا می‌توان در دوران بارداری با هواپیما سفر کرد؟

آیا می‌توان در دوران بارداری با هواپیما سفر کرد؟

1401/11/05 بازدید1953

اگر حاملگی کم خطری را پشت سر می‌گذارید سفر با هواپیما برای شما بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. قبل از رزرو باید با خطوط هوایی خاص خود در مورد قوانین و محدودیت‌های آن‌ها مشورت کنید اما اکثر خطوط هوایی به افراد باردار اجازه می‌دهند تا حداکثر تا هفته 36 بارداری پرواز‌های داخلی داشته باشند. اگر شرایط خاصی مانند دیابت بارداری دارید که می‌تواند خطر عوارض را افزایش دهد یا با پرواز بدتر شود ممکن است پزشک شما توصیه کند که سفر با هواپیما را انجام ندهید. پزشک شما ممکن است توصیه کند در هفته 20 بارداری از سفر خودداری کنید، بنابراین سعی کنید در اوایل بارداری در مورد برنامه‌های سفر صحبت کنید تا زمان کافی برای آماده شدن در اختیار شما قرار گیرد. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام پرواز در دوران بارداری باید در نظر داشته باشیم:

لخته شدن خون:

در دوران بارداری احتمال لخته شدن خون در شما بیشتر است و گاهی اوقات نشستن بیش از حد می‌تواند این خطر را افزایش دهد. برای حفظ جریان خون و جلوگیری از گرفتگی عضلات استراحت کنید یا حرکات کششی انجام دهید.

 تورم:

بسیاری از افراد متوجه می‌شوند که پا‌ها و مچ پا‌ها در طول سفر هوایی بیشتر متورم می‌شوند. ممکن است بخواهید از پزشک خود بپرسید که آیا جوراب‌های فشاری و جوراب شلواری مناسب شما هستند زیرا پوشیدن این جوراب‌ها در حین پرواز می‌تواند جریان خون را پشتیبانی کند و تورم را به حداقل برساند.

 هیدراتاسیون:

راه دیگری برای کمک به جلوگیری از لخته شدن خون و تورم نوشیدن مایعات کافی در حال پرواز است. بسیار مهم می‌باشد که همیشه در دوران بارداری هیدراته بمانید اما در حین پرواز سطح رطوبت بسیار کمتر از سطح زمین است که می‌تواند آب بدن را کم کند. چند برش لیمو یا پرتقال همراه خود بیاورید تا در آب خود فشار دهید تا ویتامین C و الکترولیت‌ها افزایش یابد.

آیا ارتفاع زیاد یا فشار ناشی از پرواز در دوران بارداری بی‌خطر است؟

ممکن است در هواپیما اکسیژن کمی باشد و بدن شما می‌تواند باعث افزایش موقت ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس شود تا اطمینان حاصل شود که شما و کودک اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید. ممکن است در حال حاضر کمی احساس تنگی نفس کنید زیرا تنگی نفس یک علامت رایج بارداری است به طور کلی این نباید دلیلی برای نگرانی باشد و پس از خارج شدن از هواپیما باید راحت‌تر نفس بکشید. مهم است که با پزشک خود در مورد اینکه چه چیزی برای شما و بارداری شما بی‌خطر است صحبت کنید.

آیا رفتن از اسکنر‌های امنیتی فرودگاه در دوران بارداری بی‌خطر است؟

بله، امنیت فرودگاه و اسکنر‌ها برای زنان باردار بی‌خطر هستند و از اشعه ایکس برای تولید تصویر استفاده نمی‌کنند. در عوض اسکنر‌ها از تصویربرداری با امواج میلیمتری استفاده می‌کنند و در واقع در معرض تشعشعات کمتری نسبت به تلفن خود قرار می‌گیرید.

 

منبع:

www.baby2body.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16169 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11484 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2501 بازدید