2109
معرفی و دانلود سریال وقتی آنها ما را می بینند

معرفی و دانلود سریال وقتی آنها ما را می بینند

1401/10/26 بازدید407

خیلی وقت بود که همچین لحظات سختی رو جلوی تلویزیون نگذرونده بودم!

مینی سریال وقتی آنها ما را می بینند محصول سال 2019 نتفلیکس به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی آوا دوورنی یک درام چهار قسمتی درباره پنج نوجوان سیاه پوست لاتین تیار است که به دروغ متهم به تجاوز گروهی به یک زن سفید پوست میشن. خشونت سریال چیزی نبود که تماشای این چهار ساعت رو سخت می کرد. نتفلیکس اتفاقا در نحوه نمایش خشونت محتاطه و بیشتر جزئیات وحشتناک رو به تخیل بیننده واگذار میکنه.دید جدید سریال از زندگی بعنوان یک سیاه پوست و تماشای جنبه های مختلف نژاد پرستی چیزی بود که باعث میشد بعضی جاها رو استپ بزنم و کمی به خودم زمان بدم.

دانلود سریال

این روز ها وقتی حرف از سریال هایی با مضمون های نژادپرستانه میشه ناخودآگاه ذهن مخاطب پر میشه از افکاری به مانند اینکه سریال منتقد پسند است و صرفا برای گرفتن جوایز مراسمی مثل اسکار ساخته شده. هرچند که سریال When they see us هم کم درگیر این دراما ها نشد. مخصوصا اینکه "وقتی آنها ما را می بینند" روایتی از پرونده قضایی واقعی ای است که در دهه 90 میلادی رخ داده و رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، در اون زمان نقشی در آن داشته. و خب اینکه زمان پخش سریال نزدیک به زمان انتخابات آمریکا بود نمیتونه اونقدرا هم اتفاقی باشه.

اما بهرحال روایت این داستان واقعی و فوق العاده دردناک است. سریال When they see us فوق العاده تلخ است و اگر بدنبال سریال حال خوب کن میگردین همین الان اسم این سریال رو از لیست انتخاب هاتون خط بزنید. چهار قسمت این سریال توانایی اینو داره که خوشحال ترین آدم دنیا رو هم غمگین کنه ما که جای خود داریم!  هرچند نمیشه به راحتی از کنار همچین سریال خوش ساخت و با کیفیتی گذشت. تاثیرگذاری بیش از حد این سریال رو مدیون ظرافت های رعایت شده و کارگردانی خوبش هستیم و البته که بر اساس واقعیت بودن فیلمنامه هم کار خودش رو میکنه. با دانلود سریال When they see us درگیر چهار ساعت ماجراجویی در دادگاه ها و زندان هایی میشین که به ظرافت هر چه تمام تر تاثیرگزار و واقعی به تصویر کشیده شدند.

پنج پسر نوجوان پا به پارکی گذاشتند که زندگیشون رو تباه کرد.

چی میشه اگه با پوستی تیره و سیاه بدنیا اومده باشی و آمریکایی های سفید پوست به این نتیجه برسن که شما جنایتی وحشتناک مرتکب شدید. سفید هایی که تلاش میکنن برای اثبات تعصبات خودشون همه جوره برای گناهکار بودنتون مدرک جمع کنن. چی میشه اگه آخرین کسایی که بهشون اعتماد داشتین و تکیه گاهتون بودن هم کم کم شک کنن و بهتون پشت کنن؟

سریال تاریخی

این همون تصویری است که آوا دو ورنی با  مینی سریال وقتی آنها ما را می بینند سعی داره ارائه بده. نوجوانانی معمولی و بی گناه در زندان گیر میوفتن. سریال When They see us با مضمون خشونت علیه زنان و نژاد پرستی علیه سیاه پوستان شروع میشه. پنج پسر به اتهام تجاوز گروهی و ضرب و جرح دختری سفید پوست بنام تریشا میلی دستگیر و محکوم میشن. شواهد و مدارک این جنایت رو یک نفره نشون میدن ولی خب وقتی رئیس پلیس خبر دستگیری گروهی نوجوان در همون پارک رو میشنوه فکر دیگری به سرش میزنه و نقشه رو عوض میکنه.

آنچه پس از این ماجرا رخ میده کابوسیه که دو ورنی با واقع گرایی ای بی رحمانه اون رو بازسازی میکنه. کارآگاهان نوجوانان رو بازرسی میکنن و اون هارو از والدین و سرپرست هاشون جدا میکنن. ساعت های طولانی مشغول بازجویی میشن و به هر یک از اونها قول میدن که اگه اعتراف کنن در تجاوز گروهی شرکت کردن اونها رو به خونه بفرستند.

این قسمت ها به طرز بدی واقعی و تاثیرگذار ساخته شده که تحمل زیادی از بیننده می طلبه. به همین سادگی پرونده ای دروغین درست میشه و همه جهان حرف پلیس رو باور میکنن.

"همیشه میگن پسر بچه ها شیطنت میکنن. وقتی میگن پسر بچه منظورشون ما نیستیم! بقیه پسرا پسر بچه حساب میشن. به ما هیچوقت فرصت ندادن پسر بچه باشیم."

 

دونالد ترامپ در وقتی آنها ما را می بینند.

در یکی از سکانس ها به اظهار نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا اشاره میشه که حاضر شد 85 هزار دلار به روزنامه ای پرداخت کنه تا برای برگردوندن حکم اعدام این بچه ها تبلیغ کنه! سازندگان سریال به ظرافت و بسیار بجا از اینجور اخبار و نقل قول هایی که در اون زمان رخ داد استفاده کردند و ما رو باری دیگر با حقیقت منزجر کننده سیاست و رسانه ها رو به رو میکنن.

یکی از نوجوان ها که بیشتر از 16 سال داشت به زندان بزرگسالان فرستاده شد و تازه در قسمت پایانی از سختی ها و داستان او پرده برداری میشه که این قسمت رو به دردناک ترین قسمت سریال تبدیل میکنه. نا امیدی مطلق برخی قسمت ها نفس بیننده رو بند میاره. برای دانلود سریال وقتی آنها ما را می بینند و تجربه این 4 ساعت درگیر کننده و تاثیرگذار به وبسایت انیمه لیست مراجعه کنید.

سریال خیلی خوب در عرض 4 ساعت تمام جوانب این پرونده دروغین رو به تصویر میکشه. در قسمت سوم به زندگی چهار نوجوانی که از زندان نوجوانان آزاد شدن می پردازه. اینکه بعد از آزادی به علت سو سابقه شغلی پیدا نمیکنن. یوسف که از اول می خواست معلم بشه حالا باید از رویاش دست بکشه. نفر بعدی از بیکاری سراغ فروش مواد مخدر میره...

بازی بازیگران، دیالوگ ها و فیلمنامه نقاط قوت When They See Us

دیالوگ های سریال پرمفهوم و تکان دهنده اند. بازی بازیگران تمام احساسی که باید بیننده درک کنه رو بهش انتقال میده. فیلمنامه قوی و منسجم باعث میشه سریال به هیچ عنوان توجه بیننده رو از دست نده. فیلم برداری و تدوین حرفه ای سریال شما رو با این 5 نوجوان سیاه پوست همراه میکنه و هرلحظه بیشتر میخواین بلند شین و حق این بچه ها رو پس بگیرین. این چهار قسمت سریال قطعا یکی از بهترین و تاثیرگذار ترین سریال های چند سال اخیر بوده و است که تونست با نمره 8.9 IMDB بینندگان خودش رو راضی کنه و همینطور 97 درصد راتن تومیتوز رو از منتقدان بگیره.

 

تماشای بازی آسانته بلک، مارکویی رودریگز، جرل جروم، کلیل هریس و اتان هریسه که نقش پنج نوجوان قربانی رو بازی میکنند و خوب روند از دست رفتن معصومیت و رفتار های بچگانه شون رو نشون میدن ارزش تماشا و دانلود سریال وقتی آنها ما را می بینند رو بالا میبره.

 

علاقمندان به دانلود مینی سریال When they see us با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها