2109
به چه علت بچه‌ها به عشق و محبت نیاز دارند؟

به چه علت بچه‌ها به عشق و محبت نیاز دارند؟

1401/10/08 بازدید3149

گاهی اوقات بچه‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که والدین عصبی می‌شوند. در این لحظات مهم است که به یاد داشته باشید که این کودکان در بیشتر مواقع به عشق، اطمینان و اعتبار نیاز دارند. درک ریشه رفتار کودک می‌تواند کمک والدین را آسان‌تر کند. کودکان به بزرگسالان نیاز دارند تا احساس امنیت، دوست داشتن و آرامش کنند. طبیعی است که راه‌هایی برای جلب توجه بیشتر از آن‌ها پیدا کنند.

در چنین شرایطی کودکان چگونه رفتار می‌کنند؟

در کل کودکان معمولاً زمانی که خواسته‌ها و یا نیاز‌های برآورده نشده دارند. اگرچه رفتار منفی معمولاً منجر به نوعی توجه می‌شود اما معمولاً آن نوع توجهی نیست که کودک می‌خواهد یا بزرگسالان می‌خواهند به آن توجه کنند.علائم رفتار نیاز به توجه ممکن است به شرح زیر باشد:

  • قطع صحبت، سرپیچی یا نادیده گرفتن بزرگسالان
  • فریاد زدن و گریه کردن
  • گریختن
  • هل دادن، ضربه زدن، لگد زدن
  • شکستن چیز‌ها

رفتار کودکان بزرگتر چگونه باید باشد؟

انتظارات کودکان در سنین بسیار پایین از همیشه بالاتر رفته است. آن‌ها وارد مدرسه می‌شوند و برای مدت طولانی آرام و ساکت می‌نشینند. آن‌ها باید کاری را انجام دهند که بزرگسالان از آن‌ها انتظار دارند. بزرگسالان دوست ندارند تحت این نوع فشار‌ها قرار بگیرند.

آیا نوع رفتار کودکان نشانه جلب توجه است؟

وقتی کودکان از طریق رفتار‌های خود به دنبال توجه هستند احساس نادیده گرفته شدن یا بی‌اهمیت بودن می‌کنند. برای برآورده شدن این نیاز آن‌ها به روشی رفتار می‌کنند تا مطمئن شوند که مورد توجه قرار می‌گیرند. آن‌ها اسباب بازی‌های خود را پرت می‌کنند، برادرشان را می‌زنند یا جیغ می‌کشند. اگر تنها زمانی که یک بزرگسال به کودک توجه می‌کند و سرش داد می‌زند کودک این را می‌فهمد و به رفتار خود ادامه می‌دهد. بیشتر اوقات این کار باعث بدتر شدن و تشدید رفتار می‌شود و ممکن است کودک در مدرسه و خارج از خانه هم به کارش ادامه دهد.

 

منبع:

www.moms.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16535 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5258 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11685 بازدید