2109
چگونه برای زایمان اپیدورال آماده شویم؟

چگونه برای زایمان اپیدورال آماده شویم؟

1401/09/29 بازدید1221

اکثر زنان تصمیم به انجام اپیدورال می‌گیرند زیرا ترجیح می‌دهند بدون درد زایمان کنند. به این ترتیب زنان بدون تردید به پزشکان خود اطلاع می‌دهند که می‌خواهند اپیدورال را انجام دهند و قبل از اینکه فرصتی برای تحقیق در مورد همه گزینه‌های خود داشته باشند تصمیم خود را نهایی می‌کنند. آمادگی برای زایمان بدون دارو از زمانی که زنان متوجه بارداری خود می‌شوند انجام می‌شود و هر چه زودتر مادران آینده باید تصمیم بگیرند که آن را می‌خواهند انجام دهند یا خیر. اینکه کدام یک از روش‌های مدیریت درد غیر پزشکی استفاده می‌شود می‌تواند برای ایجاد یک برنامه جامع زایمان زودتر تعیین شود. زمانی هم که قصد زایمان به روش اپیدورال را داشتید به موارد زیر توجه کنید:

 از پزشک خود اطمینان پیدا کنید:

با توجه به اینکه اکثر نوزادان از طریق اپیدورال به دنیا می‌آیند منطقی است که زنان در صورت تمایل به زایمان بدون دارو از پزشک خود سوال بپرسند. به این ترتیب زنان باردار قبل از اینکه برای زایمان نوزادان خود به بیمارستان بروند دقیقاً می‌دانند که در چه وضعیتی قرار می‌گیرند. برخی از سوالاتی که مادر‌ها و پدر‌ها ممکن است بخواهند در صورت تمایل به زایمان بدون دارو از پزشکان خود بپرسند عبارتند از:

چند بیمار زایمان بدون دارو موفقیت‌آمیز داشته‌اند؟

چه کسی بچه را به دنیا خواهد آورد؟

پروتکل برای زنانی که از هفته 40 بارداری فراتر ‌می‌روند چیست؟

 ورزش منظم داشته باشید:

ورزش منظم نه تنها به زنان کمک می‌کند تا وزن مناسبی در دوران بارداری داشته باشند بلکه می‌تواند به روند زایمان بدون دارو نیز کمک کند تا سریعتر از سبک زندگی بی‌تحرک در دوران بارداری پیش رود. داشتن اندام مناسب برای زایمان ضروری است تا زنان در دوران بارداری تا حد امکان راحت باشند و به کاهش خطر عوارض در هنگام زایمان کمک کنند. در کلاس‌های آمادگی زایمان موارد زیر آموزش داده می‌شود:

  • آموزش فشار دادن به زنان
  • عضلات لگن را دراز کنید
  • موقعیت‌های کارگری را تمرین کنید
  • روی تکنیک‌های تمدد اعصاب کار کنید
  • کمردرد را تسکین دهید

 


 برنامه‌ریزی داشته باشید:

برنامه‌های زایمان برای همه زنان توصیه می‌شود اما برای کسانی که قصد زایمان بدون دارو را دارند ایجاد یک برنامه زایمان می‌تواند همه را در یک مسیر نگه دارد. به این ترتیب دارو‌های اپیدورال یا سایر دارو‌ها به طور مکرر در طول فرآیند زایمان ارائه نمی‌شوند. مواردی که باید در برنامه زایمان گنجانده شوند عبارتند از:

  • چه کسی در اتاق زایمان خواهد بود
  • آیا باید مدیریت درد از طریق دارو ارائه شود یا خیر
  • جایگزین‌هایی برای مدیریت درد که زنان هنگام زایمان از طریق زایمان طبیعی می‌خواهند
  • اگر پیاده روی در حین زایمان مورد نظر است
  • اگر نوزادان باید در طول زایمان تحت نظر باشند

 

منبع:

www.babygaga.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها