2109
پاستای سبوس دار چه فوایدی دارد؟

پاستای سبوس دار چه فوایدی دارد؟

1401/08/17 بازدید271

 حاوی فیبر است:

این ماده غذایی در میان مدت و بلند مدت به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند. در واقع چندین مطالعه مصرف فیبر را با کاهش خطر قلبی عروقی مرتبط می‌دانند. از سوی دیگر این ماده با مسدود کردن جزئی جذب کلسترول روده به اصلاح اندکی پروفایل لیپیدی کمک می‌کند.

 احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کنید:

ماکارونی گندم کامل نسبت به انواع تصفیه شده آن مزیت کاهش گلوکز و انسولین خون را دارد. این امر احتمال ابتلا به هیپوگلیسمی واکنشی و افزایش اشتها را بلافاصله پس از خوردن غذا کاهش می‌دهد. مدیریت خوب مکانیسم سیری برای همه کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند بسیار مهم است. یکی از دلایلی که افراد رژیم را ترک می‌کنند اضطراب غذایی است. این عمدتا به دلیل انتخاب نامناسب مواد غذایی است که منجر به اشتهای ثابت می‌شود. انتخاب غذاهای غنی از فیبر و با شاخص گلیسمی پایین به القای سیری کمک می‌کند. بنابراین می‌تواند به شما کمک کند از مصرف میان وعده ها در طول روز خودداری کنید. این به معنای کاهش کالری دریافتی در روز است که تأثیر مثبتی بر وزن بدن دارد.

 برای سلامتی بسیار مفید است:

یکی دیگر از مزایای ماکارونی گندم کامل تاثیر کمتر آن بر پانکراس است. خوردن این غذا کمتر از ماکارونی سفید به پانکراس استرس وارد می‌کند. این فواید سلامتی متعددی دارد از جمله کاهش خطر مقاومت به انسولین. این وضعیت بستر مناسبی برای ایجاد دیابت نوع 2 است. امروزه متخصصان از لزوم پیشگیری از آسیب شناسی پانکراس آگاه هستند. دیابت اغلب با چاقی و ایجاد بیماری قلبی همراه است. 

 بهترین ماده غذایی برای ورزشکاران است:

بسیاری از ورزشکاران به خوردن پاستا قبل از تمرین یا مسابقه عادت دارند. با این حال ماکارونی گندم کامل در این شرایط مفید است. این غذا اجازه می‌دهد تا قند خون ثابت بماند. پیامد اصلی این واقعیت تاخیر در شروع خستگی است. علاوه بر این کاهش خطر هیپوگلیسمی واکنشی می‌تواند به بهبود عملکرد نیز منجر شود. به همین دلیل ورزشکاران باید درست قبل از مسابقه از قندهای ساده و آردهای تصفیه شده اجتناب کنند. برنج سبوس دار یا پاستا غذاهایی هستند که تامین انرژی صحیح و ایمن را تضمین می‌کنند.

به چه علت مصرف پاستای گندم توصیه می‌شود؟

اکثر آنها با محتوای فیبر بالاتر همراه هستند. این باعث افزایش سیری تولید شده و تعدیل پیک انسولین خون می‌شود و عوارض مرتبط با هیپوگلیسمی واکنشی را کاهش می‌دهد. با این حال این یک غذای غنی از کربوهیدرات است که نباید در خوردن آن زیاده روی کنید. به یاد داشته باشید که برنج قهوه ای یا کینوا گندم کامل منابع بهتری از این ماده مغذی هستند. از سوی دیگر باید تاکید کنیم که اساس یک رژیم غذایی خوب تنوع است. بنابراین مهم است که انواع مختلف غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

منبع:

steptohealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16522 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5093 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11675 بازدید