2109
فواید پاستا و ماکارونی برای سلامتی

فواید پاستا و ماکارونی برای سلامتی

1401/08/04 بازدید579

ماکارونی غذایی است که عموماً از خمیر آرد گندم دوروم (انواع گندم بهاره) مخلوط شده با آب یا تخم مرغ تهیه می‌شود و به اشکال مختلف در می‌آید و معمولاً قبل از خوردن آن را در آب جوشانده می‌پزند. ماکارونی تازه از آرد، تخم مرغ و آب درست می‌شود و ماندگاری کوتاهی دارد. آرد، آب و نمک اجزای اصلی ماکارونی خشک هستند که ماندگاری بیشتری دارند و می‌توان آن را برای تهیه بعد نگهداری کرد. پاستا در انواع مختلف موجود است. چند نمونه از پاستاهای رایج مصرفی عبارتند از:

- فوسیلی

- تورتلینی

- پنه

- فتوچین

- فارفال

پاستا و ماکارونی تصفیه شده چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در ماکارونی تصفیه شده هسته گندم همراه با بسیاری از مواد مغذی از سبوس و جوانه حذف می‌شود. در مقایسه با ماکارونی گندم کامل ماکارونی تصفیه شده دارای کالری بالاتر و محتوای فیبر کمتری است که باعث کاهش احساس سیری بعد از خوردن می‌شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف زیاد کربوهیدرات ها به ویژه غلات تصفیه شده ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. ماکارونی گندم کامل دارای فیبر، سلنیوم، مس، منگنز و فسفر بالایی است. از طرف دیگر ماکارونی تصفیه شده غنی شده ویتامین B و آهن بیشتری دارد. همچنین فیبر هضم نمی‌شود اما در دستگاه گوارش ما قرار می‌گیرد که باعث احساس سیری می‌شود. بنابراین ماکارونی گندم کامل ممکن است در کاهش هوس و گرسنگی موثرتر باشد.

ماکارونی چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

 خواص آنتی اکسیدانی:

آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد که مولکول‌های بسیار ناپایدار مرتبط با پیری، بیماری‌های قلبی و سرطان هستند جلوگیری یا کند می‌کنند. محققان دریافتند سطوح پایین SOD و مشخصات آنتی‌اکسیدانی ضعیف در بدن ممکن است نقش مهم‌تری در بیماری قلبی نسبت به افزایش سطح کلسترول و تری گلیسیرید داشته باشد.


 اسید فولیک:

ماکارونی غنی شده با اسید فولیک یک ماده مغذی ضروری برای زنان باردار است. یک فنجان پاستا غنی شده حدود 26 درصد از ارزش توصیه شده روزانه را تامین می‌کند.

 بدون کلسترول:

چیزی که ماکارونی را به یک غذای کاربردی تبدیل می‌کند این است که حاوی سطوح کم سدیم و بدون کلسترول است.

نتیجه‌گیری:

ماکارونی دارای چندین خواص تقویت کننده سلامتی است از جمله آنتی اکسیدان، محتوای کم سدیم، بدون کلسترول و محتوای اسید فولیک بالا. پاستا اگر با پروتئین بدون چربی و سبزیجات ترکیب شود می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد. اگر به دنبال اضافه کردن ماکارونی به رژیم غذایی روزانه خود هستید توصیه می‌کنیم فقط بخش‌های کوچک و معمولی (یک فنجان) از ماکارونی گندم کامل بخورید. پاستاهای گندم کامل دارای مواد مغذی طبیعی خود هستند و همچنین منبع خوبی از فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده هستند. حتی می‌توانید پاستا غنی شده را مصرف کنید.

 

منبع:

fabulousbody.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها