2109
با خوردن آجیل چه اتفاقی برای قلب می‌افتد؟

با خوردن آجیل چه اتفاقی برای قلب می‌افتد؟

1401/07/28 بازدید1261

گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. طبق مطالعات انجام شده آجیل می‌تواند به روش‌های زیر بر سلامت قلب تأثیر بگذارد:

سطح کلسترول و تری گلیسیرید لیپوپروتئین با چگالی کم:

آجیل می‌تواند سطح LDL و تری گلیسیرید شما را کاهش دهد زیرا عواملی هستند که باعث ایجاد پلاک در شریان های شما می‌شوند که می‌تواند منجر به بیماری عروق کرونر یا حمله قلبی شود.

اندوتلیوم (پوشش سرخرگ‌ها):

خوردن آجیل می‌تواند به حفظ سلامت اندوتلیوم با بهبود خاصیت ارتجاعی آن کمک کند.

التهاب:

 اعتقاد بر این است که التهاب نقش کلیدی در ایجاد بسیاری از اختلالات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی دارد. آجیل به کاهش سطح التهاب در بدن کمک می‌کند.

لخته شدن خون:

 آجیل خطر ایجاد لخته های خون را کاهش می‌دهد و  می‌تواند شریان‌های منتهی به قلب را مسدود کند. این احتمال حمله قلبی شما را افزایش می‌دهد.

به چه علت آجیل برای قلب شما مفید است؟

چربی‌های غیراشباع:

 بر خلاف چربی‌های اشباع شده در گوشت و لبنیات آجیل سرشار از چربی‌های غیراشباع (چه چربی‌های تک‌اشباع‌نشده و چه چربی‌های غیراشباع چند غیراشباع) هستند که انواع چربی‌های سالمی هستند که سطح کلسترول شما را افزایش نمی‌دهند اما در عوض آن‌ها را کنترل می‌کنند.

اسیدهای چرب امگا 3:

 آجیل علاوه بر ماهی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 را نیز برای شما فراهم می‌کند که اسیدهای چرب سالمی هستند. این اسیدهای چرب به جلوگیری از ریتم نامنظم قلب که می‌تواند منجر به حملات قلبی شود کمک می‌کند.

فیبر:

 تمام آجیل‌ها حاوی فیبر هستند که به شما احساس سیری می‌دهد. این می‌تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید و در نتیجه از افزایش وزن جلوگیری کنید. گنجاندن فیبر در رژیم غذایی شما همچنین یک اقدام پیشگیرانه در برابر دیابت، چاقی و سطح کلسترول بالا است که از عوامل خطر بیماری قلبی هستند.

ویتامین E:

 ویتامین E ممکن است به توقف تشکیل پلاک در شریان‌ها کمک کند.

ال آرژنین:

 آجیل همچنین منبعی از ال آرژنین است، اسید آمینه ای که انعطاف پذیری شریان‌های شما را حفظ می‌کند و به جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون کمک می‌کند.

روزی چند عدد آجیل بخوریم؟

 در حالی که آجیل سرشار از چربی های سالم است می‌تواند کالری بالایی نیز داشته باشد. بنابراین کلید گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه خود بدون افزایش وزن محدود کردن اندازه وعده های غذایی است. خوردن آنها در حد اعتدال ممکن است به معنای داشتن تعداد انگشت شماری در روز باشد و نه بیشتر. هنگام خرید آجیل، آجیل خام یا بو داده خشک را به آجیل هایی که در روغن پخته می شوند انتخاب کنید. همچنین مطمئن شوید که آجیل های بدون نمک مصرف کنید زیرا نمک زیاد می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به فشار خون، به سلامت قلب شما آسیب برساند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها