2109
خرید خاویار اصل ایرانی؛ تجربه طعم مروارید سیاه دریای خزر

خرید خاویار اصل ایرانی؛ تجربه طعم مروارید سیاه دریای خزر

1401/06/28 بازدید303

تصمیم به مصرف خاویار و قراردادن آن در رژیم غذایی، تنها ابتدای مسیری است که به داشتن بدنی سالم‌تر ختم خواهد شد؛ اما تصمیم شما برای خرید خاویار کافی نیست و به اطلاعات بسیار ضروری هم نیاز دارید تا بتوانید در مسیر درستی قدم بردارید و به نتیجه دلخواه‌تان نیز برسید. در این مطلب اطلاعات لازم برای خرید و نگهداری خاویار را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

خاویار اصل ایران را از کجا باید خریداری کنیم؟

گرفتارشدن در دام سودجویان و خرید یک محصول تقلبی، یکی از بدترین اتفاقاتی است که هنگام خرید انواع خاویار می‌توانید با آن مواجه شوید؛ اما متاسفانه، این روزها چنین اتفاقی دور از واقعیت نیست و خریداران بسیاری در چنین موقعیتی گرفتار می‌شوند.

خاویارهای تقلبی موجود در بازار، با وجود شباهت‌های قابل‌توجه به محصولات اصل، تفاوت‌های فاحشی نیز دارند که یکی از آن‌ها، ظاهر این محصولات است. دانه‌های خاویار تقلبی، علاوه بر ظاهر براق‌تر و اندازه‌های نامتناسب، داخل ظرف پلمپ‌شده نیز به یکدیگر می‌چسبند.

روش دیگری که با استفاده از آن می‌توانید اصل‌بودن یک خاویار را تشخیص دهید، چشیدن و بوکردن این محصول است. خاویار اصل ایرانی، شوری زیادی ندارد و بوی تند ماهی نیز از آن به مشام نمی‌رسد. علاوه بر این، اگر بعد از گذاشتن خاویار روی زبان خود، دانه‌های خاویار به‌جای ترکیدن، حالت ژله‌ای گرفتند و له شدند، می‌توانید مطمئن شوید که این محصول، یک خاویار تقلبی است.

قیمت انواع خاویارهای موجود در بازار ایران

در کنار کیفیت و اصالت، قیمت نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که هر خریداری، هنگام خرید خاویار، به آن توجه می‌کند. قبل از اینکه به صحبت در رابطه با قیمت این محصول بپردازیم، بد نیست به یک نکته بسیار مهم نیز در این زمینه اشاره کنیم؛ نکته‌ای که به شما کمک می‌کند تا در دام سودجویان گرفتار نشوید و یک محصول تقلبی یا گران نخرید.

قیمت خاویار در بازار، در محدوده مشخصی قرار دارد و محصولاتی که قیمت آن‌ها اختلاف فاحشی با این میزان داشته باشد، قطعا خاویار اصل و باکیفیتی نخواهند بود. اگر محصولی که قصد خرید آن را دارید، قیمت بسیار بالایی دارد نیز باید به فروشنده و حتی خود محصول شک کنید و به سراغ فروشنده دیگری بروید! فراموش نکنید که قیمت خاویار، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که به شما کمک می‌کند تا خاویار اصل را از خاویار تقلبی تشخیص دهید.

همان‌طور که می‌دانید، خاویار یک ماده غذایی باارزش و البته گران است؛ اما بااین‌وجود، انواع خاویار، قیمت‌های مختلفی دارند و نمی‌توان قیمت ثابتی برای تمام خاویارهای موجود در بازار مشخص کرد. بلوگا، یکی از گران‌ترین انواع خاویار است و سه نوع مختلف نیز دارد:

  • خاویار بلوگا امپریال
  • خاویار بلوگا درجه یک
  • خاویار بلوگا درجه دو

در کنار نوع خاویار که تاثیر مستقیمی روی قیمت این محصول می‌گذارد، حجم بسته‌بندی نیز عامل بسیار مهم دیگری است که قیمت انواع خاویار را در بازار ایران دستخوش تغییر می‌کند. این محصول، در بسته‌بندی‌هایی با وزن‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود و هر یک از این محصولات نیز قیمت‌های متفاوتی دارند.

نحوه مصرف و نگهداری خاویار

خاویار، یک ماده غذایی بسیار حساس است که فسادپذیری بالایی نیز دارد. قرارگرفتن این محصول در مجاورت هوا، سرعت فساد آن را افزایش می‌دهد و این موضوع، مهم‌ترین نکته‌ای است که در نگهداری خاویار باید به آن توجه داشته باشید.

خاویار پاستوریزه را می‌توانید حدود ۴ تا ۶ هفته و در یخچال نگهداری کنید. توجه داشته باشید که دمای یخچال باید در بازه یک تا سه درجه سانتی‌گراد قرار داشته باشد و پلمپ ظرف خاویار را نیز باز نکرده باشید؛ اما اگر پلمپ ظرف را باز کرده باشید، حداکثر سه روز فرصت دارید که این محصول را مصرف کنید. فراموش نکنید که در طی این مدت هم باید خاویار را در یخچال و دمای استاندارد نگهداری کنید.

بعد از آشنایی با روش نگهداری خاویار، وقت آن است که بهترین و اصولی‌ترین روش مصرف این ماده غذایی را نیز یاد بگیرید. روش حرفه‌ای برای مصرف خاویار این است که این محصول را در یک ظرف صدفی، چینی یا شیشه‌ای و در دمای ۸ تا ۹ درجه‌ سانتی‌گراد سرو کنید. ظروف مخصوص سرو خاویار، قسمتی برای قراردادن یخ نیز دارند تا با نگه‌داشتن این محصول در دمای ایدئال، طعم منحصربه‌فرد آن را حفظ کنند.

موضوع بسیار مهم دیگری که هنگام مصرف خاویار باید به آن توجه کنید، قاشق سرو است. اگر نمی‌خواهید که لذت چشیدن طعم خاص و بی‌نظیر خاویار را از دست بدهید، بهتر است از قاشق‌های صدفی، چینی یا استخوانی برای سرو این ماده غذایی استفاده کنید. فراموش نکنید که قاشق‌های نقره‌ای و استیل، طعم خاویار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و بهتر است که آن‌ها را از میان گزینه‌های خود خط بزنید.

نکات مهم خرید و نگهداری خاویار ایرانی

فرقی نمی‌کند که به‌عنوان یک خریدار، قصد خرید چه محصولی را داشته باشید؛ در هر صورت، کیفیت، اولین فاکتوری است که به آن توجه خواهید کرد. این موضوع، در رابطه با خرید انواع خاویار هم صادق است و حتی اهمیت بیشتری نیز دارد؛ زیرا محصولی که می‌خرید، یک ماده غذایی است و ارتباط مستقیمی با سلامت شما دارد.

اینکه خاویار موردنیاز خود را از کجا تهیه کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اما قبل از آن، باید با اصول خرید این محصول آشنا شوید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید خاویار باید به آن‌ها توجه کنید، به شرح زیر هستند:

  • نشان استاندارد محصول
  • بسته‌بندی مناسب
  • تاریخ تولید و انقضای محصول
  • خرید از مراکز فروش معتبر

خرید خاویار اصل ایرانی از باهو خاویار

برای خرید خاویار اصل و باکیفیت، باید به‌دنبال یک مرکز معتبر باشید که کارنامه‌ درخشانی نیز در این زمینه داشته باشد. مجموعه‌ای با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت که عنوان صادرکننده نمونه کشور را نیز در کارنامه خود دارد، دقیقا همان جایی است که می‌توانید با خیال راحت آن را انتخاب کنید.

باهو خاویار، به‌عنوان اولین مرکز عرضه شیلات در کشور، در طول ۲۵ سال فعالیت، با تاکید روی کیفیت و اصالت محصولات خود، توانسته است نظر مثبت خریداران را جلب کند. با خرید از سایت باهوخاویار، ضمن تهیه یک محصول باکیفیت، در زمان و هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

همان‌طور که می‌بینید، خرید خاویار هم درست مانند خرید هر محصول دیگری، نیاز به دانش و دقت دارد؛ دانشی که با خواندن این مطلب، شما هم از آن بهره‌مند شده‌اید و می‌توانید در خریدهای آینده خود به‌کار بگیرید. در کنار راهنمایی‌های خرید، نکات مربوط به نگهداری خاویار را نیز به‌خاطر بسپارید تا پس از داشتن یک خرید مطمئن، از طعم بی‌نظیر محصولی که خریده‌اید نیز نهایت استفاده را ببرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها