2109
زگیل در کودکان

زگیل در کودکان

1401/06/27 بازدید3353

زگیل چیست؟

زگیل‌ها توده‌های پوستی هستند که در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد شده و توسط ویروس پاپیلومای انسانی ظاهر می‌شوند. آن‌ها بی‌ضرر بوده اما مسری هستند و به راحتی پخش می‌شوند. زگیل در بچه‌ها معمولاً روی دست‌ها، پا‌ها و انگشتان ایجاد می‌شود و به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابد. با این حال آن‌ها می‌توانند در بزرگسالان نیز رخ دهند. در مورد چندین علت، علائم و گزینه‌های درمانی و نحوه جلوگیری از گسترش زگیل در کودکان ادامه مطلب را بخوانید.

چه چیزی باعث زگیل در کودکان می‌شود؟

هنگامی که کودکان به ویروس HPV مبتلا می‌شوند زگیل روی پوست خود ایجاد می‌کنند. انواع مختلف پاپیلوماویروس باعث ایجاد انواع مختلف زگیل می‌شود. کودکان در تماس با ویروس به روش‌های زیر ممکن است دچار زگیل شوند:

  • دست زدن به فرد مبتلا
  • استفاده از‌اشیایی که توسط یک فرد آلوده به HPV لمس شده است
  • دست زدن به سطوح یا کفی که ویروس را از یک فرد آلوده دیگر آلوده کرده است
  • پابرهنه ماندن در مکان‌های عمومی مانند رختکن

 

آیا زگیل در کودکان مسری است؟

زگیل‌ها مسری هستند زیرا توسط ویروس ایجاد می‌شوند. آن‌ها معمولاً از طریق تماس پوست به پوست یا هنگامی که کودک با شی یا سطحی که توسط یک فرد آلوده شده است پخش می‌شود. خاراندن زگیل موجود و سپس لمس پوست سالم می‌تواند زگیل را به سایر قسمت‌های بدن گسترش دهد.

زگیل در کودکان چند نوع دارد؟

زگیل‌های رایج:

این زگیل‌ها سطحی ناهموار دارند و به رنگ زرد مایل به خاکستری یا قهوه‌ای به نظر می‌رسند. زگیل‌های رایج در انگشتان دست، آرنج، زانو و حتی صورت در کودکان دیده می‌شود.

زگیل کف دست و پا:

آن‌ها ممکن است دردناک باشند زیرا کف دست و کف پا اغلب فشار و اصطکاک را تجربه می‌کنند. به گروهی از زگیل‌های کف پا موزاییک می‌گویند.

زگیل‌های مسطح:

این زگیل‌ها کوچک هستند و به صورت توده‌های پوستی صاف ظاهر می‌شوند. آن‌ها بیشتر در صورت یافت می‌شوند اما ممکن است در سایر قسمت‌های بدن نیز ظاهر شوند.

زگیل فیلیفرم:

این‌ها زگیل‌های کوچکی هستند که مانند سنبله‌هایی از پوست بیرون زده‌اند. آن‌ها معمولاً روی پلک‌ها، لب‌ها، صورت و گردن در کودکان دیده می‌شوند.

زگیل‌های اطراف ناخن:

این‌ها زگیل‌های ضخیمی هستند که معمولاً روی پوست اطراف ناخن ظاهر می‌شوند. آن‌ها ممکن است باعث ایجاد شکاف‌های پوستی شوند که می‌تواند دردناک باشد.

 

زگیل در کودکان چه عوارضی دارد؟

زگیل‌هایی که برای مدت طولانی درمان نمی‌شوند ممکن است به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابند. همچنین اگر دیر درمان شوند ممکن است دوباره عود کنند. همچنین اگر کودک برای مدت طولانی درمان نشود ممکن است خطر گسترش زگیل به دیگران بیشتر باشد. برخی از زگیل‌ها مانند زگیل‌های اطراف زبان ممکن است شکاف‌های عمیق یا ترک‌هایی در پوست ایجاد کنند که باعث درد و ناراحتی می‌شوند.

 

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها