2109
مادرانی که تازه مادر شده‌اند با چه مشکلاتی رو‌به‌رو خواهند شد؟

مادرانی که تازه مادر شده‌اند با چه مشکلاتی رو‌به‌رو خواهند شد؟

1401/06/19 بازدید1421

عوارض پس از زایمان مانند افزایش وزن، افسردگی و ریزش مو بسیار شایع است. گاهی اوقات در حالی که سعی می‌کنید از یک زندگی جدید مراقبت کنید و با تغییرات بدن خود مقابله کنید این مشکلات سلامتی می‌توانند آنقدر شدید شوند که ممکن است نتوانید به تنهایی از پس آن‌ها برآیید. در چنین مرحله‌ای باید به دنبال کمک حرفه‌ای باشید یا با یک متخصص مشورت کنید. درست مانند نوزاد مادر نیز مشکلات سلامتی خاصی را پس از زایمان تجربه خواهد کرد که نیاز به توجه دارند و نباید نادیده گرفته شوند. در ادامه ۵ مشکل رایج سلامت پس از زایمان آورده شده است.

بی اختیاری ادرار:

وقتی زایمان می‌کنید عضلات و بافت‌های کف لگن (که از مثانه، روده و رحم حمایت می‌کنند) کشیده می‌شوند و برای مدتی به همین شکل باقی می‌مانند. بنابراین مثانه شما ضعیف شده و ممکن است کنترل خود را از دست بدهد و در نتیجه ادرار نشت کند. این عارضه در تازه مادران بسیار شایع است و با تمرینات تقویت کف لگن قابل بهبود است.

درد سینه:

پس از بارداری سینه‌ها احساس می‌کنند که بدن شما میزان شیر مورد نیاز کودک را تعیین می‌کند. سپس روند شیردهی نیز می‌تواند به خودی خود ناراحت‌کننده یا دردناک باشد. می‌توانید با استفاده از کمپرس گرم کمی تسکین پیدا کنید که می‌تواند به جریان شیر کمک کند. اگر درد ادامه داشت بهتر است با یک متخصص شیردهی مشورت کنید که می‌تواند شما را برای تسهیل روند درمان راهنمایی کند.

عفونت‌ها:

عفونت ممکن است بعد از بارداری رخ دهد. علل بالقوه می‌تواند زایمان طولانی مدت یا پارگی غشا‌ها باشد. عفونت می‌تواند در محل جراحی سزارین یا در پارگی پرینه رخ دهد. شما باید مراقب علائمی مانند افزایش درد یا تب باشید زیرا می‌توانند نشان دهنده عفونت باشند. پزشک آن‌ها را با آنتی بیوتیک درمان می‌کند.

خستگی:

مادران تازه زایمان کرده دائماً خسته هستند و قابل درک است. آن‌ها باید از نوزاد مراقبت کنند، برنامه تغذیه را رعایت کنند و هنگام گریه شبانه از نوزاد مراقبت کنند. همه این موارد خواب شبانه مناسب را بسیار دشوار می‌کند و منجر به استرس، تحریک و نوسانات خلقی می‌شود. شما باید به سیستم حمایتی همسر، دوستان و خانواده خود تکیه کنید و مطمئن شوید که حداقل ۲ شب کامل در هفته بخوابید.

افسردگی پس از زایمان:

تولد یک کودک می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. تغییرات فیزیکی همراه با مسئولیت‌های اضافی می‌تواند باعث مشکلات روانی از جمله افسردگی در مادران جدید شود. پس از زایمان طبیعی است که به دلیل تغییرات هورمونی احساس ناراحتی کنید اما اگر این احساسات برای مدت طولانی ادامه داشته باشد باید از یک مشاور یا درمانگر برای درمان آن کمک بگیرید.

 

منبع:

www.healthshots.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16522 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5093 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11675 بازدید