2109
بعد از سن 50 سالگی این کار‌ها را انجام ندهید

بعد از سن 50 سالگی این کار‌ها را انجام ندهید

1401/05/27 بازدید4357

با دوستان خود قطع ارتباط نکنید:

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد دوستی و رفت و آمد اجتماعی برای سلامت جسمی و روانی ما چقدر مهم است به خصوص بعد از 50 سالگی. بنابراین با بالا رفتن سن سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اجتماعی، پیوستن به گروه‌های اجتماعی و شناخت افراد برای ما حیاتی می‌شود. قطع نکردن ارتباط می‌تواند تفاوت بزرگی در احساس شناخت و مراقبت در افراد ایجاد کند.

به سلامت استخوان خود اهمیت دهید:

کارشناسان هشدار می‌دهند که خطر ابتلا به پوکی استخوان بعد از 50 سالگی افزایش می‌یابد. در حالی که این بیماری در زنان شایع‌تر است اما در مردان نیز خطر ابتلا به پوکی استخوان وجود دارد. تقریباً از هر چهار مرد یک نفر در سن بالای 50 سال به دلیل پوکی استخوان دچار درد و مشکلاتی می‌شوند. با این حال احتمال اینکه خانم‌ها برای تراکم استخوان آزمایش شوند و بعد از شکستن استخوان شروع به مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتأمین D می‌کنند بسیار بیشتر است.

نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید:

با افزایش سن بدن ما الکل را کندتر متابولیزه می‌کند. این بدان معنی است که الکل (یک عامل سمی و تعیین شده است. سرطان‌زا) مدت بیشتری در بدن باقی می‌ماند، جایی که می‌تواند شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا، از دست دادن حافظه، دیابت و مشکلات عصبی را تشدید کند.

ورزش کنید:

به گفته پزشکان ورزش برای محافظت از سلامت قلب و مغز بعد از 50 سالگی بسیار مهم است. ورزش یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید برای جلوگیری از زوال عقل و سایر تغییرات شناختی انجام دهید.

واکسن خود را به موقع بزنید:

بیماری کرونا نه تنها برای افراد مسن خطری بوده بلکه برای افراد در سنین میانی پنجاه، شصت و هفتاد سالگی به شدت خطرناک است. احتمال ابتلا به این ویروس کرونا در این سن بسیار کشنده می‌باشد. برای محافظت از زندگی خود و دیگران نکات بهداشتی را رعایت کرده و همیشه همراه خود مواد ضدعفونی و ماسک داشته باشید.

 

منبع:

www.eatthis.com

ارسال نظر شما

login captcha

این عکس هایی که گذاشتید واسه افراد بالای 70 ساله، نه 50 سال. حداقل یه عکس متناسب پیدا کنید متناسب با سنی که عنوان زدید. اینجوری که ملتو ناامید و عصبانی می کنید حتی مقاله رو نمی خونن!

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
9445 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7653 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8803 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5437 بازدید