2109
5 راز که هر دختر نوجوانی باید بداند

5 راز که هر دختر نوجوانی باید بداند

1401/05/23 بازدید42533

سال‌های نوجوانی یکی از چالش برانگیزترین سال‌های زندگی هر دختر جوان است. تغییرات هورمونی در این مرحله منجر به تغییرات عاطفی و فیزیولوژیکی مختلفی می‌شود. همه این‌ها ممکن است برای یک دختر جوان نگران‌کننده باشد و او ممکن است نیاز به گفت و گو با کسی را داشته باشد. ما اطلاعاتی در مورد اسرار دختران نوجوان و نحوه نزدیک شدن به دختر خود برای کمک به او در این مرحله در اختیار شما قرار می‌دهیم. در اینجا چند تغییر حیاتی در زندگی دختر نوجوان شما وجود دارد:

 شروع سیکل قاعدگی:

برای اینکه نوجوان خود را برای پریود آماده کنید از او بخواهید یک نوار بهداشتی با خود به مدرسه ببرد. هر زمان که نوجوان شما متوجه لکه‌های قهوه‌ای تیره یا صورتی در لباس زیر شد از او بخواهید برای رعایت بهداشت از پد استفاده کند. همچنین توصیه می‌شود که نوجوان شما از لباس‌های تیره مانند دامن یا شلوار استفاده کند. اگر دوره قاعدگی نوجوان شما در وسط کلاس شروع شد او می‌تواند به سادگی به دستشویی برود و مقداری دستمال در لباس زیر خود بگذارد. پس از بازگشت به خانه او می‌تواند بلافاصله دستمال کاغذی را تعویض و از نوار بهداشتی استفاده کند.

 بزرگ شدن سینه‌ها:

در دوران بلوغ نوجوان شما متوجه بزرگ شدن ناگهانی سینه و باسن به دلیل افزایش رسوبات بافت چربی می‌شود. برخی از دختران نوجوان نیز زمانی که مرحله بلوغ را پشت سر می‌گذارند درد خفیفی در سینه‌های خود احساس می‌کنند. اما در صورت درد شدید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 بوی بدن:

بوی بدن نوجوان شما کمی متفاوت است و بوی بدن او به مشام می‌رسد. عرق نوجوانی با عرق بچه فرق دارد و بوی بدن بدتر از قبل است. عرق بیشتر با باکتری ترکیب می‌شود و بوی تند منتشر می‌کند. به دختر نوجوان خود بگویید که هر روز با آب ولرم و صابون ملایم دوش بگیرد. او باید از اصول بهداشتی مانند تعویض هر روز لباس زیر و پوشیدن لباس تمیز پیروی کند. نوجوان شما ممکن است از دئودورانتی استفاده کند که می‌تواند بوی ناخواسته را از بین ببرد و به او کمک کند شاداب بماند و احساس خوبی داشته باشد.

رشد مو‌های صورت و بدن:

رشد مو‌های ناخواسته ناحیه تناسلی و زیر بغل یکی از علائم رایج بلوغ در دختران نوجوان است. نوجوان شما ممکن است روی زیر بغل و لب‌های بالایی مو‌هایش رشد کند که ممکن است باعث خجالت او شود و ممکن است مجبور شود مرتباً شیو کند. هنگامی که دختر شما مکرراً پریود‌های نامنظم، مو‌های ناخواسته بیش از حد ناحیه تناسلی و آکنه‌های پوستی را تجربه می‌کند ممکن است به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مبتلا باشد. در چنین شرایطی بهتر است بلافاصله با متخصص زنان مشورت کنید.

 آکنه پوستی:

در دوران بلوغ دختر شما ممکن است آکنه پوستی را تجربه کند. عدم تعادل هورمونی پوست او را چرب می‌کند و جوش و تاول در او ایجاد می‌شود. برای کنترل آکنه پوست نوجوان شما باید آداب بهداشتی مانند شستن مرتب صورت را رعایت کند. او هرگز نباید جوش را تخلیه کند زیرا می‌تواند آکنه را بدتر و پوست او را تحریک کند. پزشکان استفاده از دارو‌های موضعی بدون نسخه حاوی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید را برای درمان آکنه پوستی تجویز می‌کنند.

 

چگونه به دختر نوجوان خود کمک کنیم تا با این موقعیت کنار بیاید؟

 سعی کنید یک رابطه دوستانه با دختر نوجوان خود ایجاد کنید:

یک رابطه قابل اعتماد برقرار کنید و به دخترتان این امکان را بدهید که نسبت به زندگی خود احساس اطمینان کند. ساکت ماندن یا اظهار نظر‌های تهدیدآمیز می‌تواند باعث ناراحتی نوجوان شما شود و ممکن است رابطه شما را ضعیف کند.

 به دختر خود آموزش دهید:

به او کمک کنید تا در مورد جنبه‌های مختلف زندگی نوجوانان بیشتر بیاموزد. او را از دگرگونی فیزیکی که در دوران بلوغ با آن روبرو خواهد شد آگاه کنید تا برای مرحله تغییر زندگی آماده بماند.

 سعی کنید با دختر نوجوان خود ارتباط باز داشته باشید:

ارتباط ممکن است شامل صحبت کردن هم گوش دادن باشد. ارتباط آزاد نوجوان شما را تشویق می‌کند تا ترس‌هایش را آشکار کند و تردید‌هایش را در رابطه با جنسیت، بلوغ، قاعدگی و موضوعات مختلف دیگر روشن کند.

 به دخترتان عزت نفس بدهید:

به عنوان یک والدین مسئول بهتر است مثبت‌اندیش باشید و برای تقویت اعتماد به نفس او انرژی مثبت ایجاد کنید.

نتیجه‌گیری:

اسرار یک دختر نوجوان ممکن است شامل نگرانی در مورد تغییرات فیزیکی و عاطفی دوران بلوغ باشد. قاعدگی، بزرگ شدن سینه‌ها، بوی بدن، و رشد مو‌های صورت و بدن می‌تواند نوجوانان را نگران کند و ممکن است هیچ علائم همراهی مانند درد یا ناراحتی را با دیگران به اشتراک نگذارند. آموزش در مورد تغییرات بلوغ و تشویق آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن نگرانی‌ها و سؤالات می‌تواند به نوجوان شما کمک کند تا اطلاعات درستی داشته باشد.

 

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

login captcha

ولی هممون ایم دوره رو تجربه کردیم و میدونیم که حیاتی تریم چیز در این دوره ی بحرانی داشتن عزت نفسه 

داشتن حس ارزشمند بودن 

و داشتم این حس که من نوجوان هم به عنوان عضوی از جامعه و خانواده و از همه مهم تر به عنوان یک انسان ، ارزشمندم و خودمو و اطرافیامو دوست دارم 

مهمترین چیزایی که در دوره نوجوانی باید رعایت بشه اینه که به نوجوان باید حس ارزشمندی انتقال داده بشه 

به یه نوجوان باید اطمینان خاطر داشته باشه و از نظر احساسی در امنیت باشه تا در آینده یه شخصیت قوی و کاریزماتیک داشته باشه و در صحن جامعه بتونه حق خودشو بگیره یا به قول معروف بتونه گلیمش از آب بکشه 

به یه نوجوان باید یاد داده بشه که در زنی هدفی داشته باشه و اون هدف در راستای علاقه و استعداد هاش باشه 

و صد البته که قبل از دادن هدف به یه نوجوان باید استعداد هاشو و علایقش کشف کنیم 

درسته

آره واقعا درسته فقط من یه مشکل دارم اونم اینکه مامانم نمیزاره موهای دستمو بردارم 

@bbbbvhfhvygjv

مال منم صورت نمیزاره😃😖

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16201 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11495 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2544 بازدید