2109
زمان مناسب برای فرزند آوری  زوج های جوان  کی هست؟

زمان مناسب برای فرزند آوری زوج های جوان کی هست؟

1401/05/08 بازدید8101

 برای فرزند آوری  زوج های جوان ،  نسل‌های پیشین دیدگاه نسبتاً ساده‌ای در مورد رابطه بین ازدواج و والدین داشتند: "اول عشق می‌آید، سپس ازدواج می‌آید، سپس نوزاد در کالسکه نوزاد می‌آید." امروزه، زوج های جوان همه چیز را به این سادگی نمی یابند.

هر کس متفاوت است

بعضی ها به محض اینکه خدا اجازه دهد ازدواج می کنند و بچه به دنیا می آورند. دیگران، که کمتر به اراده خداوند برای زندگی خود متعهد هستند، صبر می کنند تا تحصیلات رسمی خود را تکمیل کنند. هنوز دیگران احساس می کنند که رسیدن به سطح مشخصی از ثبات اقتصادی قبل از آوردن کودک به دنیا مهم است. - عوامل و ملاحظاتی که هرگز به ذهن پدربزرگ و مادربزرگ و پدربزرگ و مادربزرگشان خطور نمی کرد.

با همسرتان موافق باشید

برای  فرزند آوری  زوج های جوان  همه چیز همانطور که هست، ما نمی توانیم برای شما تجویز کنیم که چه زمانی بچه دار شوید یا چه تعداد بچه داشته باشید. اما یک چیز وجود دارد که می توانیم به شما بگوییم: اینها نکاتی هستند که شما و همسرتان باید در مورد آنها توافق داشته باشید.

همانطور که در مورد احساسات خود در مورد این موضوع صحبت می کنید، به یاد داشته باشید که هر زوجی نمی تواند تصمیم بگیرد که آیا و چه زمانی بچه دار شود. کسانی که نابارور هستند اما بچه می خواهند می دانند که بی فرزندی چه دردهایی را نشان می دهد.

 

اصولی که باید در فرزند آوری  زوج های جوان  نظر داشت

اگر با انتخاب هایی در مورد زمان بچه دار شدن و تعداد مورد علاقه خود روبرو هستید، در اینجا چند اصل وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

  1. کودکان باید در خانه های امن با والدینی مهربان به دنیا بیایند.
  2. اگر خدا به زوج‌ها اجازه باروري بدهد، ما معتقديم كه تصميم به بچه‌آوري طبق دستور وجدان آنها با تعليم كتاب مقدس مطابقت دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این باید با توافق دوجانبه انجام شود.
  3. فاصله بین فرزندان بیشتر به ثبات عاطفی و گاه شرایط اقتصادی والدین بستگی دارد تا به تعداد سال‌های انتخابی خودسرانه بین تولدها.
  4. ثبات خلقیات و همچنین بودجه خود را در نظر بگیرید. آیا یکی از شما با افسردگی یا مشکلات مزمن خشم دست و پنجه نرم کرده است؟ آیا زایمان های قبلی منجر به افسردگی پس از زایمان شده است؟ آیا هر یک از شما یک معتاد الکلی یا مواد مخدر در حال بهبودی با احتمال عود است؟
  5. بچه ها به وقت شما نیاز دارند. آیا متعهد به سفرهای کاری مکرر هستید یا به طور کلی بیش از حد به شغل خود متعهد هستید؟ اگر چنین است، قبل از اینکه پدر و مادر شوید، باید سبک زندگی خود را دوباره ارزیابی کنید.
  6. به تعویق انداختن والدین شدن هزینه دارد. هنگامی که زوج ها فرزندآوری را به تعویق می اندازند، اغلب متوجه می شوند که باردار شدن سخت تر است - و با گذشت سال ها احتمال سقط جنین افزایش می یابد. باروری زنان به طور کلی با افزایش سن کاهش می یابد و از اواخر دهه بیست شروع می شود. احتمال بچه دار شدن هر سال بعد از 30 سالگی 3 تا 5 درصد و بعد از 40 سالگی بیشتر از آن کاهش می یابد.
  7. فراموش نکنید که در مورد برنامه های تولید مثل خود دعا کنید.
  8.   برای زوج ها، بحث در مورد شانس بارداری و مراجعه به مشاوره تنظیم خانواده در اسرع وقت به آنها کمک می کند تا از بارداری ناخواسته جلوگیری کنند.
  9.   اگر زوجین بتوانند بر اساس شرایط خود، از جمله اینکه در حال حاضر چند فرزند دارند، تصمیم بگیرند که آیا و چه زمانی بچه دار شوند یا خیر، بهتر می توانند خانواده خود را تأمین و از آنها مراقبت کنند.
  10.  تنظیم خانواده به زوج ها این امکان را می دهد که زمان بارداری را به بهترین نحو برای سلامت مادر و فرزندان تعیین کنند.
  11.   مردان و همچنین زنان باید بدانند که روش های پیشگیری از بارداری به جلوگیری از بارداری ناخواسته کمک می کند.
  12.   کسانی که بر زوجین در تصمیم گیری هایشان در مورد بچه دار شدن تأثیر می گذارند، باید فواید سلامتی ناشی از تأخیر یا فاصله انداختن حاملگی ها و اهمیت داشتن تعداد فرزندانی را که زوج می تواند تهیه کند و از آنها مراقبت کند، درک کنند.

شما می توانید از مراکز متعدد مشاوره ازدواج در تهران نیز کمک بگیرید. در مرکز زندگی خوب، مشاوران مجرب با ارائه توصیه هایی شما را در مدیریت هرچه بهتر حسادت های گاه و بی گاه تان کمک می کنند.

برای  فرزند آوری  زوج های جوان  جایی جز پایین رفتن نیست؟

برای حدود 30 سال، محققان بررسی کرده‌اند که چگونه داشتن فرزند بر ازدواج تأثیر می‌گذارد، و نتایج قطعی است: رابطه بین همسران پس از ظهور بچه‌ها از بین می‌رود. محققان با مقایسه زوج‌های دارای فرزند و بدون فرزند دریافتند که میزان کاهش رضایت از رابطه برای زوج‌های دارای فرزند تقریباً دو برابر بیشتر از زوج‌های بدون فرزند است. در صورتی که بارداری برنامه ریزی نشده باشد، والدین تأثیرات منفی حتی بیشتری را بر روابط خود تجربه می کنند.

بسیاری از زوج های جوان فکر می کنند که داشتن فرزند آنها را به هم نزدیکتر می کند یا حداقل منجر به ناراحتی زناشویی نمی شود. با این حال، این باور که داشتن فرزند ازدواج را بهبود می بخشد، یک افسانه سرسخت و پایدار در میان جوانان و عاشقان است.

عاشقان به والدین تبدیل می شوند.

بدیهی به نظر می رسد که افزودن یک نوزاد به یک خانواده پویایی آن را تغییر می دهد. و در واقع، ورود بچه ها نحوه تعامل زوج ها را تغییر می دهد. والدين اغلب با توجه به جزئيات والدين از همديگر دورتر و كاربرتر مي شوند. اصول اولیه مانند تغذیه، حمام کردن و پوشیدن بچه ها انرژی، زمان و تصمیم می گیرد. در تلاش برای حفظ آرامش خانواده، والدین به جای به اشتراک گذاشتن جدیدترین شایعات یا افکار خود در مورد انتخابات ریاست جمهوری، در مورد پیکاپ های همراه و خواربار فروشی بحث می کنند. سؤالات مربوط به روز با سؤالاتی در مورد اینکه آیا این پوشک پر به نظر می رسد جایگزین می شود.

 

 

مادران بار سنگین را تحمل می کنند.

جای تعجب نیست که این مادران هستند و نه پدرها که سنگین ترین هزینه پدر و مادر شدن را متحمل می شوند

به عنوان بخشی از این الگو، تازه مادران تمایل دارند ساعات کاری خود را در خارج از منزل کاهش دهند، که اغلب باعث می شود پدران بار مسئولیت مالی بیشتری را احساس کنند. یک الگوی رایج ظاهر می شود که در آن پدران شروع به صرف زمان و انرژی بیشتری برای کارهای بیرون می کنند و مادران درصد فزاینده ای از مراقبت از کودک و کارهای خانه را انجام می دهند. نشان دادن احساسات ناامیدی، احساس گناه و ناراحتی برای هر دو والدین.

استرس زناشویی با بسیاری از مشکلات جسمی جدی و همچنین علائم افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان مرتبط است. ارتباط بین مشکلات روانی و زناشویی به اندازه ای قوی است که محققان دریافته اند که زوج درمانی یکی از موثرترین راه های درمان افسردگی و برخی بیماری های روانی دیگر است.

نتیجه:

پیشنهاد ما به شما برای اینکه   ببینیم زمان فرزند آوری  زوج های جوان کی هست  از 12 اصل فوق تبعیت نمایید. با همسرتان به توافق برسید . و زندگی خوبی را ادامه دهید مشاوره ازدواج را فراموش نکنید.

 

ارسال نظر شما

login captcha

واقعا متن ضعیفی بود، اراده ی خدا؟؟؟ اونم توی یک مساله ای که خداوند اختیارش رو به خود ما داده؟؟؟ یه ویرایشهایی لازم داری این متن، زیادی تهدید امیز و غیرعاقلانه بود 

خیلی عالی بود . من و همسرم دقیقا این مشکل رو داریم  

سلام به شما

مقاله خیلی عالی و خوبی بود

خیلیا اصلا حواسشون به این نیست که بچه یه موجود زندست و نیاز هست برای نگهداریش آموزش ببینیم.

چقدر عالی بود محتواتون و سایت تون.

ممنونم از مجتوای عالی

بسیار عالی بود ممنونم از توضیحاتتون ❤️🙏🏻

عالی بود  

من تازه ازدواج کردم فامیل شوهرم همش میگن بچه بیار واقع نمیدونم من بچه بیارم چی به اونا میرسه هنوز سردرگمم خیلی برام سخته بهپخوام بچه بیارم ولی هرجا میرم هی میگن بچه بیار  

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
9610 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
7894 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8887 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5461 بازدید