2109
درمان‌های غیر دارویی برای میگرن

درمان‌های غیر دارویی برای میگرن

1401/04/02 بازدید4450

طب سوزنی:

در این روش سنتی چینی یک متخصص سوزن‌های ریز را در نقاط خاصی از بدن شما وارد می‌کند. مطالعات کوچک نشان می‌دهد که می‌تواند درد میگرن را کاهش دهد.

 ماساژ دادن:

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد اگرچه ماساژ عمیقاً مورد مطالعه قرار نگرفته است اما ماساژ ممکن است تعداد سردرد را در برخی افراد کاهش دهد. هنگامی که میگرن شروع می‌شود به درد کمک نمی‌کند و باید قبل شروع تشدید در ماساژ صورت بگیرد. ماساژ همچنین می‌تواند استرس را که یک محرک رایج سردرد است کاهش دهد.

مکمل‌های ویتأمین و مواد معدنی:

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ریبوفلاوین (ویتأمین B2) و منیزیم ممکن است به شما کمک کند که حملات میگرنی را کمتر تجربه کنید اگرچه به نظر نمی‌رسد که درد در هنگام سردرد را کاهش دهد. کوآنزیم Q10 همچنین ممکن است منجر به میگرن کمتری در بزرگسالان و کودکان شود اگرچه معمولاً برای مشاهده فواید آن باید چندین ماه آن را مصرف کنید.

تکنیک‌های آرامش بخش:

از آنجایی که میگرن اغلب در اثر استرس ایجاد می‌شود تمرین تمدد اعصاب‌ایده خوبی است. روش‌ها شامل تنفس عمیق و آرام‌سازی پیشرونده عضلانی است که در آن عضلات قسمت‌های مختلف بدن خود را منقبض و شل می‌کنید. با تمرین این تکنیک می‌تواند نحوه مدیریت استرس را بهبود بخشد که ممکن است سردرد را کاهش دهد.

معاینه ستون فقرات:

معاینه ستون فقرات ممکن است به میگرن کمک کند. مطالعات محدود نشان داده‌اند که ممکن است در کاهش تعداد روز‌های تجربه میگرن و همچنین درد یا شدت حمله میگرن مؤثر باشد. این درمان خطراتی دارد بنابراین قبل از انجام با پزشک خود صحبت کنید.

 گفتار درمانی:

دریافت درمان به این معنا نیست که مشکلات عاطفی یا ذهنی دارید. این می‌تواند به شما رویکرد تازه‌ای نسبت به موقعیت‌هایی بدهد که معمولاً برای شما سردرد ایجاد می‌کنند. به ویژه هنگامی که شما سایر درمان‌های پیشگیرانه را نیز انجام می‌دهید تأثیرگذار است.

 تغییرات رژیم غذایی:

برخی از افراد متوجه می‌شوند که غذا‌های خاص باعث میگرن آن‌ها می‌شود. برخی از رایج‌ترین مقصران عبارتند از الکل، کافئین، شکلات، غذا‌های کنسرو شده، گوشت‌های پخته شده یا فرآوری شده، لبنیات کشت شده (مانند ماست)، MSG و آسپارتام. وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود را در دفتری یادداشت کنید تا به شما کمک کند قبل از شروع سردرد آنچه خورده‌اید را به خاطر بسپارید. سپس این غذا‌ها را یکی یکی حذف کنید تا ببینید کمک می‌کند یا خیر.

 دارو‌های گیاهی:

تب ممکن است درد، حالت تهوع و حساسیت به نور را در طول میگرن کاهش دهد و به شما کمک کند سردرد کمتری داشته باشید. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که عصاره گیاه باتربور ممکن است به پیشگیری از میگرن کمک کند. قبل از امتحان کردن هر داروی گیاهی با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

 فشار دادن:

بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که اعمال فشار ملایم به سر، صورت و گردن در هنگام میگرن می‌تواند به کاهش درد کمک کند. تکنیک‌هایی که باید امتحان کنید:

  • خط ابرو و زیر چشم خود را فشار دهید
  • شقیقه‌ها و فک خود را به صورت دورانی مالش دهید
  • پایه جمجمه خود را با توپ تنیس ماساژ دهید

 خواب:

مطالعات نشان می‌دهد که خواب ضعیف و میگرن اغلب دست به دست هم می‌دهند. بنابراین در روال خود تجدید نظر کنید. چیز‌هایی که باید امتحان کنید:

  • در رختخواب مطالعه نکنید، تلویزیون تماشا نکنید یا به موسیقی گوش نکنید
  • چرت نزنید
  • چند ساعت پس از خواب وعده‌های غذایی سنگین نخورید
  • هنگام خواب از تلفن، لپ تاپ یا تبلت خود استفاده نکنید

سبک زندگی خود را تغییر دهید:

سبک زندگی شما می‌تواند تأثیر زیادی بر دفعات سردرد‌هایتان داشته باشد. این نکات می‌تواند کمک کند:

  • وعده‌های غذایی را حذف نکنید
  • هیدراته بمانید
  • ورزش منظم داشته باشید
  • وزن متعادل داشته باشید

نتیجه‌گیری:

اگر می‌خواهید روش جدیدی را برای درمان میگرن خود امتحان کنید پزشک می‌تواند به شما بگوید که چقدر خوب کار می‌کند و آیا خطراتی وجود دارد یا خیر. آن‌ها ممکن است متخصصی را بشناسند که در این درمان‌ها تخصص دارد و آن‌ها می‌توانند بررسی کنند تا مطمئن شوند که این درمان‌های میگرن عوارض جانبی بدی ندارند.

 

منبع:

www.onhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16451 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11612 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4165 بازدید