2109
به چه علت در فصل تابستان آکنه تشدید پیدا می‌کند؟

به چه علت در فصل تابستان آکنه تشدید پیدا می‌کند؟

1401/03/27 بازدید308

اگر مدت زیادی است که با جوش‌ها مبارزه می‌کنید ممکن است متوجه شوید که آنها در تابستان بدتر می‌شوند. شما تنها کسی نیستید که با این موضوع سروکار دارید. آکنه به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب بدتر نمی‌شود. بیشتر اوقات این به افزایش تولید روغن، تعریق و مسدود شدن منافذ بیشتر مربوط می‌شود که با گرم شدن دما اتفاق می‌افتد. به نظر نمی‌رسد که گرمای هوا مانع از استفاده ما از کرم ضد آفتاب، لوسیون، کره بدن یا روغن شود تا پوستمان درخشان و مرطوب بماند. در ماه‌های تابستان افزایش تعریق می‌تواند منجر به مسدود شدن یا انسداد منافذ شود اما ما می‌دانیم که برخی از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب‌کننده‌ها به ویژه آن‌هایی که کمی سنگین هستند می‌توانند به انسداد بیشتر و توسعه بیشتر آکنه کمک کنند. در مناطقی از بدن که تولید روغن در منافذ شما افزایش می‌یابد رشد می‌کند. ‌تری گلیسیرید در این نواحی باکتری‌ها را تغذیه می‌کند و این می‌تواند باعث ایجاد اشکال التهابی بیشتر آکنه شود.

آکنه در تابستان را چطور درمان کنیم؟

 از پاک‌کننده صورت استفاده کنید:

در طول ماه‌های زمستان برای کمک به آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی از یک پاک‌کننده صورت آبرسان یا کرمی استفاده کنید. انتخاب پاک‌کننده شما می‌تواند بسته به نوع پوست شما متفاوت باشد. اگر به کمک نیاز دارید تا بفهمید کدام پاک‌کننده برای شما بهترین است به متخصص پوست مراجعه کنید.

 از لوسیون‌ها یا کرم‌های سنگین خودداری کنید:

در فصل زمستان استفاده از لوسیون‌ها، کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار مهم است. در طول ماه‌های تابستان می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر یا ضد آفتاب‌های مبتنی بر آب بیشتر استفاده کنید تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری شود.

 صورت خود را بشویید:

بعد از ورزش دوش بگیرید یا صورت خود را بشویید.

 جوش خود را فشار ندهید:

زمانی که جوش را دستکاری می‌کنید امکان ایجاد جای زخم وجود دارد. تغییر رنگدانه (جایی که در نهایت با نواحی روشن‌تر یا تیره‌تر مواجه می‌شوید) یا عفونت نیز می‌تواند رخ دهد.

 ماسک خود را بعد از برگشت از بیرون تعویض کنید:

ماسک می‌تواند پوست را تشدید کند و رطوبت بیشتری را برای نیمه پایینی صورت شما ایجاد کند. این نوع محیط می‌تواند باعث ایجاد انسداد در منافذ و ایجاد میکروکومدون‌ها شود که به طور بالقوه می‌تواند رشد بیش از حد باکتری را در واحد پیلوسباسه ایجاد کند (شفت مو، فولیکول مو، غدد چربی و ماهیچه‌ای که به مو کمک می‌کند روی انتهای خود بایستد). صورت خود را دو بار در روز با یک پاک‌کننده ملایم بشویید تا به از بین بردن هرگونه تجمع کمک کند. البته همیشه از ماسک‌های تمیز استفاده کنید.

آیا محصولات گران قیمت پوستی آکنه را درمان می‌کنند؟

شما می‌توانید محصولات خوب را با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید.

آیا قرار گرفتن در معرض خورشید می‌تواند باعث درمان آکنه شود؟

برخی از محصولات آکنه هشدار‌هایی روی بسته‌بندی دارند که مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کند تا در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب از پوست خود محافظت کنند. اگرچه ممکن است این تصور را داشته باشیم که نور خورشید می‌تواند آکنه را بدتر کند اما این طور نیست و استفاده از محصولات مراقبتی نادرست پوست باعث ایجاد آکنه می‌شوند.

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

اگر آکنه شما از بین نمی‌رود و خارش و سوزش دارد با یک متخصص پوست صحبت کنید.

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید