2109
نظر شما درباره قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول چیست؟

نظر شما درباره قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول چیست؟

1401/03/19 بازدید678

بلیط هواپیما تهران استانبول و هر شهر دیگر با توجه به فاکتورهای مختلفی می تواند متفاوت باشد. با توجه به فراگیری کرونا در سال 1400 قیمت بلیط های هواپیما در آبان ماه سال گذشته تا 100 درصد افزایش پیدا کرد. از آن جا که استانبول یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری برای ایرانیان و کشورهای دیگر محسوب می شود، در ادامه کمی بیشتر با قیمت این بلیط و شرایط تاثیرگذار بر هزینه های آن آشنا خواهیم شد.

چه عواملی بر قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول تاثیر می گذارد؟

ممکن است برخی از شما بر این باور باشید که قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول گران است، اما باید بدانید چه عواملی بر این قیمت تاثیرگذار خواهد بود. با تغییر برخی از این شرایط می توانید بلیط های مسافرت خود را با هزینه کم تری خریداری کنید.

خرید بلیط در تعطیلات و مناسبت ها

یکی از عوامل مهمی که بر قیمت بلیط هواپیما چه در سفرهای داخلی و چه در سفرهای خارجی تاثیرگذار خواهد بود، زمان سفر است. اگر شما ایام تعطیلات مانند نوروز را برای مسافرت انتخاب کنید، بدون شک باید هزینه بیشتری نسبت به ایام غیر تعطیل پرداخت کنید. تقریبا تمامی شرکت های مسافرتی در تمامی دنیا در روزهای تعطیل که تعداد درخواست سفر زیاد است، قیمت های خود را چند درصد افزایش می دهند.

روز و ساعت پرواز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید زمان و ساعت پرواز نیز می تواند بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر بگذارد. برای مثال قیمت در روزهای ابتدای هفته مانند شنبه و یکشنبه در مقایسه با روزهای میانی هفته بیشتر است. همچنین پرواز در ساعات ابتدایی و انتهایی روز و شب در مقایسه با زمان های دیگر ارزان تر خواهد بود. البته با توجه به وجود رقابت بین ایرلاین های مختلف، می توانید قیمت چند ایرلاین را به همراه امکانات ارائه شده با یکدیگر مقایسه کرده و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

ایرلاین و نوع پرواز

همان طور که می دانید در حال حاضر ایرلاین های مختلفی در ایران فعالیت می کنند. با وجود آن که محدوده قیمت برای اغلب ایرلاین ها یکسان است، اما قیمت بلیط در هر کدام از آن ها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند، می تواند کمی متفاوت باشد. همچنین پروازهای داخلی و خارجی در سه کلاس مختلف فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی انجام می شود.

پروازهای فرست کلاس پروازهایی با بالاتری سطح کیفیت هستند که شما برای رزور آن ها هزینه بسیار زیادی پرداخت خواهید کرد. بیزینس  کلاس مربوط به پروازهای کاری بوده و امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. پروازهای اکونومی پروازهای معمولی هستند که در آن صندلی ها با فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و شما در طول سفر از امکانات خاصی جز یک وعده یا میان وعده غذایی برخوردار نخواهید شد.

خرید پرواز سیستمی یا چارتر

احتمالا بارها و بارها نام بلیط چارتر را شنیده اید. آیا می دانید بلیط چارتر چه تفاوتی با بلیط سیستمی دارد؟ گاهی اوقات یک شرکت همواپیمایی تمامی صندلی های یک پرواز را از قبل خریداری می کند و شما برای رزور و خرید یک بلیط باید آن را از شرکت هواپیمایی تهیه کنید. در این حالت شما بلیط چارتر را خریداری می کنید. قیمت بلیط چارتر در مقایسه با بلیط سیستمی ارزان تر است اما به این نکته توجه داشته باشید که شما نمی توانید این بلیط را کنسل کنید و یا در صورت کنسل کردن نمی توانید هزینه آن را پس بگیرید.

هزینه بلیط کودکان

در صورتی که شما نیز به دنبال خرید بلیط هواپیما تهران استانبول هستید، هزینه بلیط برای فرزندان زیر 12 سال شما ارزان تر خواهد بود. این هزینه برای کودکان زیر 2 سال نیز معمولا کم تر است. بنابراین هنگامی که قصد رزرو بلیط را دارید در قسمت اطلاعات حتما سن افراد را مشخص کرده تا هزینه دقیق پرداخت را محاسبه کنید. هزینه بلیط نوزاد در ایرلاین های مختلف متفاوت است اما معمولا این هزینه برای نوزادان می تواند تا 10 درصد هزینه بلیط بزرگسالان کاهش پیدا کند.

 

موقعیت جغرافیایی

فاکتور دیگری که بر قیمت بلیط شما تاثیرگذار خواهد بود، بدون شک فاصله جغرافیایی مبدا و مقصد است. هرچه مسافت طی شده کوتاه تر باشد، قیمت بلیط نیز ارزان تر خواهد بود. با وجود رابطه مستقیم بین فاصله و قیمت بلیط، نمی توان گفت برای یک مسیر که دو برابر یک مسیر کوتاه تر است، حتما هزینه بلیط نیز دو برابر خواهد بود.

کیترینگ و پذیرایی

برخی از ایرلاین ها برای آن که مسافران بتوانند پرواز اقتصادی تری داشته باشند، پذیرایی و کیترینگ را از لیست خدمات خود حذف کرده و هزینه آن را از هزینه بلیط کم کرده است. برخی دیگر از ایرلاین ها نیز خدمات کیترینگ خود را جداگانه و با هزینه اضافی پرداخت می کنند. بنابراین بعد از خرید بلیط هواپیما تهران استانبول، می توانید از شرکت هواپیمایی مورد نظر راجع به مساله صحبت کرده و هزینه های خود را از همان ابتدای سفر مدیریت کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16512 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4888 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11663 بازدید