2109
آیا بارداری اگزمای من را بدتر می‌کند؟

آیا بارداری اگزمای من را بدتر می‌کند؟

1401/03/08 بازدید913

هر بارداری متفاوت است. برخی از زنان خوش شانس بارداری را با مو‌های براق و پوست شفاف تجربه می‌کنند. اما برای بسیاری دیگر تغییرات بارداری چندان خوشایند نیست. اگر قبلاً با اگزما برخورد کرده‌اید بارداری می‌تواند باعث تشدید آن شود. حتی اگر هرگز مشکلات پوستی نداشته‌اید ممکن است در طول این نه ماه متوجه تغییرات جدید خارش‌آور شوید. اگزما شایع‌ترین بیماری پوستی در بارداری است و حتی نیمی از کل موارد اگزما را به خود اختصاص می‌دهد. حتی خیلی مهم نیست که قبلاً اگزما نداشته‌اید. اگزما در بارداری به نام‌های مختلفی می‌باشد. ممکن است بشنوید که پزشک آن را به این صورت توصیف می‌کند:

  •  درماتیت آتوپیک
  •  فوران آتوپیک بارداری (AEP)
  •  پروریگو
  •  درماتیت پاپولار بارداری

اگزما چیست؟

اگزما به صورت التهاب پوستی قرمز و خارش دار ظاهر می‌شود. پوست تحریک شده می‌تواند برآمدگی یا پوسته پوسته باشد و خونریزی کنند. در بیشتر موارد یک معاینه ساده تنها کاری است که پزشک برای تأیید تشخیص باید انجام دهد.

چگونه می‌توانم اگزما را در دوران بارداری درمان کنم؟

پزشک درمان اگزما را با یک پماد موضعی برای استفاده روی بثورات و همچنین اصلاح سبک زندگی برای حفظ سلامت پوست توصیه می‌کند. پماد‌های استروئیدی که معمولاً برای اگزمای نسبتاً شدید استفاده می‌شوند عموماً در دوران بارداری بی‌خطر تلقی می‌شوند. از پزشک خود بپرسید که هر چند وقت یکبار می‌توانید از کرم استروئیدی استفاده کنید یا اینکه آیا محدودیتی در سطح سطح وجود دارد یا خیر. بهترین گزینه‌های درمانی شما ممکن است متفاوت باشد بسته به این که آیا یک راش کوچک اما شدید دارید یا یک راش خفیف‌تر که بخش بزرگی از بدن شما را می‌پوشاند. مرطوب نگه داشتن پوست می‌تواند به طور طبیعی به بهبود اگزما کمک کند. برای به حداقل رساندن اثرات خشک شدن هوا در خانه خود (به خصوص اتاق خواب) از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید زیرا صابون‌های تند می‌توانند پوست ملتهب را بیشتر تحریک کنند. از پارچه‌های تحریک‌کننده مانند پشم یا لباس‌هایی با تزئیناتی مانند پولک‌های پولکی خودداری کنید. اگر قبل از بارداری برای درمان اگزما دارو مصرف می‌کردید مهم است که به محض اینکه متوجه شدید باردار هستید به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از دارو‌های اگزما برای جنین یا جنین بی‌خطر نیستند و ممکن است پزشک شما توصیه کند که درمان معمول خود را با یک گزینه خفیف‌تر جایگزین کنید. اگر معمولاً برای مدیریت علائم به درمان قوی‌تری نیاز دارید ممکن است منجر به بدتر شدن علائم شود. از پزشک خود در مورد وضعیت خاص خود بپرسید تا مزایا و خطرات گزینه‌های درمانی را درک کنید.

آیا اگزما من می‌تواند به کودکم آسیب برساند؟

اگزما با سقط جنین، نقایص مادرزادی یا زایمان زودرس ارتباطی ندارد. در برخی موارد خاص مانند اگر در هنگام زایمان یک بثورات عفونی فعال دارید یا شرایط دیگری مانند تبخال دارید که می‌تواند با اگزما همراه باشد پزشک ممکن است اقدامات احتیاطی یا درمان بیشتری را توصیه کند. ابتلا به اگزما نشانه این نیست که بارداری شما "به اشتباه" پیش می‌رود. اگزما مسری نیست کودک شما از طریق قرار گرفتن در معرض در دوران بارداری یا شیردهی به اگزما مبتلا نمی‌شود. آنچه ممکن است این است که شما ممکن است ژنی داشته باشید که احتمال اگزما را بیشتر می‌کند و ممکن است آن ژن را به کودک خود منتقل کنید. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که عوامل محیطی مانند برخی از غذا‌های آلرژی‌زا ممکن است بر روی ابتلای نوزاد به اگزما تأثیر بگذارد. از پزشک خود بپرسید که آیا غذا‌هایی وجود دارد که باید در دوران بارداری یا شیردهی از آن‌ها اجتناب کنید تا احتمال ابتلای کودکتان به اگزما به حداقل برسد.

 

منبع:

blog.pregistry.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15811 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11303 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2310 بازدید