2109
علی اکسپرس یا علی بابا؟ از کدام خرید کنیم؟!

علی اکسپرس یا علی بابا؟ از کدام خرید کنیم؟!

1401/03/03 بازدید603

علی‌بابا و علی‌اکسپرس دو سایت مهم خرید از چین هستند که در سال‌های اخیر در دنیای خرده‌فروشی و تجارت آنلاین جایگاه مستحکمی برای خود دست‌وپا کرده‌اند. با وجود این که علی‌بابا و علی اکسپرس هر دو از پلتفرم‌های زیرمجموعهٔ گروه علی‌بابا هستند، هرکدام نیازهای متفاوتی از خریداران و فروشندگان را رفع می‌کنند و‌ تجربهٔ خریدوفروش منحصربه‌فردی با ویژگی‌های مختلف برای انواع مختلف خریداران و فروشندگان ارائه می‌دهند. در این مطلب قصد داریم به تفاوت علی‌بابا و علی اکسپرس دو سایت خرید از چین بپردازیم:

علی‌بابا چیست؟

علی‌بابا در سال 1999 به‌عنوان اولین واحد تجاری گروه علی‌بابا تأسیس شد که به یک نیروی محرکه در دنیای تجارت الکترونیک بین‌المللی B2B تبدیل شده است. علی‌بابا یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک عمده‌فروشی تجارت به کسب‌وکار در جهان است که بالغ بر 150 هزار تأمین‌کننده را به بیش از 10 میلیون خریدار در بیش از 190 کشور و منطقه متصل می‌کند.

علی اکسپرس چیست؟

علی اکسپرس یکی از برترین بازارهای تجارت الکترونیک B2C آنلاین بین مرزی در جهان است. این پلتفرم به‌عنوان شاخه‌ای از علی‌بابا در سال 2010 به‌عنوان مکانی برای فروش مستقیم مشاغل به مصرف‌کنندگان ایجاد شد.
برخلاف علی‌بابا که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، علی اکسپرس به‌عنوان یک بخش خرده‌فروشی از گروه علی‌بابا، برای مصرف‌کنندگان نهایی از سراسر جهان که محصولات را بدون حداقل مقدار سفارش خریداری می‌کنند، باز است.
تفاوت‌های اساسی علی‌بابا و علی اکسپرس
خدمات علی‌بابا و علی اکسپرس مشابهت بالایی دارند، اما دو هدف متفاوت دارند. تفاوت اصلی آن‌ها در ماهیت تراکنش‌هایی است که هر پلتفرم برای آن مناسب است.

https://file.tesmino.ir/images/2022/05/image_1653127346.jpg
جامعه هدف متفاوت

علی بابا یک پلتفرم B2B است که تراکنش‌های بین مشاغل را انجام می‌دهد، درحالی‌که علی اکسپرس یک پلتفرم B2C است که نقش واسطه‌ میان مشاغل و مصرف‌کنندگان را ایفا می‌کند.

حداقل مقدار سفارش

بسیاری از خریداران به دلیل قیمت بسیار پایین محصولات در سایت، چه کسب‌وکار باشند چه نباشند، بلافاصله جذب علی بابا می‌شوند. بااین‌حال، خرید از علی بابا مستلزمِ خرید مقادیر مشخصی به‌عنوان حداقل مقدار سفارش است؛ به این معنی که خریداران برای دسترسی به نرخ‌های عمده‌فروشی باید به‌صورت عمده خرید کنند. محصولات در علی اکسپرس درعین‌حال که قیمت‌های نسبتاً پایینی دارند اما خرید از علی اکسپرس الزامی به حداقل مقدار سفارش ندارد.

مقدار کارمزد

وقتی نوبت به پرداخت کارمزد می‌رسد، فروشندگان در علی بابا برای اکثر تراکنش‌ها صفر درصد کارمزد پرداخت می‌کنند، درحالی‌که فروشندگان علی اکسپرس تا 8 درصد کارمزد پرداخت می‌کنند.
اگرچه این پلتفرم‌ها تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند، اما این مسئله به معنای بهتر یا بدتر بودن یکی نسبت به دیگری نیست. در اینجا شما باتوجه‌به اهداف خودتان به‌عنوان خریدار یا فروشنده لازم است تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو پلتفرم نیازهای شما را به نحو احسن رفع می‌کند. مصرف‌کنندگان بهتر است از علی اکسپرس خرید کنند و کسب‌وکارها بهتر است محصولات موردنظر خود را در علی بابا تهیه کنند.

 

 

 

علی اکسپرس

علی بابا

نوع فعالیت

B2C

B2B

خریداران

واسطه‌ها، مصرف‌کنندگان

کسب و کارها

کارمزد

8 درصد

0

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها