2109
درمان موثر برای گلودرد

درمان موثر برای گلودرد

1401/02/31 بازدید2488

گلو درد چیست؟

گلودرد می‌تواند ناشی از بیماری‌های بی‌شماری باشد که شامل آلرژی، سرماخوردگی، عفونت‌های باکتریایی و استرپتوکوکی می‌باشند و در نتیجه بهترین راه برای پی بردن به علت گلودرد مراجعه به پزشک است.

 

گلو درد چند روز طول می‌کشد؟

درد گلو بستگی به این دارد که چه چیزی باعث درد شما شده است. اگر ناشی از عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی باشد بیشتر گلودرد‌ها در عرض 3 تا 10 روز از بین ‌می‌روند. اگر عفونت باکتریایی مانند استرپتوکوکی یا آلرژی مقصر باشد می‌تواند مدت بیشتری طول بکشد. هنگامی که به درستی برای عفونت باکتریایی تشخیص داده شد و تحت درمان قرار گرفتید گلودرد شما باید ظرف یک روز یا بیشتر برطرف شود.

6درمان خانگی برای از بین بردن گلودرد

 مصرف مایعات سرد و گرم:

نوشیدنی‌های گرم مانند چای یا سوپ مرغ را میل کنید همچنین مایعات سرد مانند آب یخ یا بستنی را امتحان کنید. این بستگی به ترجیح شما دارد و اینکه چه چیزی گلو را بهتر تسکین می‌دهد. مایعات به پاکسازی غشا‌های مخاطی کمک می‌کنند جریان را حفظ می‌کنند و از عفونت سینوسی جلوگیری می‌کنند. دمای گرم همچنین ممکن است با تسکین پشت گلو سرفه را کاهش دهد. مایعات گرم و سرد را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

 غرغره کردن:

1/2 قاشق چایخوری نمک یا مقدار مشابه جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم حل کنید. این محلول را هر سه ساعت یک بار غرغره کنید. آب نمک می‌تواند به کاهش تورم و سوزش در گلو کمک کند. جوش شیرین همچنین گلو را تسکین می‌دهد، مخاط را از بین می‌برد و می‌تواند به رفلاکس اسید تحریک‌کننده گلو کمک کند.

 مصرف قرص آنتی هیستأمین:

یک آنتی هیستأمین ممکن است درد گلو را تسکین دهد همچنین استأمینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن نیز مفید هستند و گلودرد را تسکین می‌دهند. هیستأمین‌ها مواد شیمیایی هستند که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کنند تا با مواد خارجی مبارزه کند. گاهی اوقات هیستأمین‌ها مضرر هستند و علائمی مانند احتقان و ترشح بعد از بینی ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث بدتر شدن گلودرد شود.

استفاده از دستگاه بخور:

بخار مخاط را شل می‌کند و می‌تواند گلودرد را مرطوب و تسکین دهد. همچنین می‌توانید برای بهبود درد گلو دوش آب‌گرم بگیرید.

 مصرف آب لیموترش، عسل و آب جوش:

خوردن این نوشیدنی گرم و تسکین دهنده گلو درد بسیار مفید می‌باشد. همچنین می‌توانید از ادویه‌هایی مانند دارچین، جوز هندی یا زنجبیل استفاده کنید.

 استراحت:

در یک ساعت مناسب سر خود را روی بالش بگذارید و چشمان خود را ببندید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید اما صاف دراز نکشید زیرا گاهی اوقات به دلیل افزایش فشار در پشت گلو باعث تورم می‌شود. در عوض سعی کنید تخت را بالا ببرید یا روی صندلی بنشینید تا درد گلو و ناراحتی را کاهش دهید.

چه چیزی باعث تحریک گلودرد می‌شود؟

  • هوای خشک
  • سیگار کشیدن
  • غذا‌های اسیدی یا غذا‌های تند

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

  • گلودرد شدید و طولانی‌مدت بوده
  • در بلع، تنفس یا باز کردن دهان خود مشکل دارید
  • خون سرفه می‌کنید یا در بزاق خود خون دارید
  • احساس بزرگ شدن غدد لنفاوی یا توده‌ها را در گردن دارید
  • لکه‌های سفید در پشت گلو یا بثورات پوستی دارید
  • تب دارید

منبع:

health.clevelandclinic.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها