2109
بهترین عمل لاغری بدون بازگشت به توصیه حاذق ترین جراح لاغری

بهترین عمل لاغری بدون بازگشت به توصیه حاذق ترین جراح لاغری

1401/02/03 بازدید2293

تا چندین سال گذشته بهترین عمل لاغری؛ عمل باندینگ معده بود. اما با پیشرفت سریع علم پزشکی در این زمینه و استفاده از تجهیزاتی مانند لاپاراسکوپی جراحی هایی مانند عمل اسلیو معده و بای پس معده جای روش های قدیمی را گرفتند.

 در واقع هدف کلیه جراحی های لاغری چیزی جز کاهش وزن نیست، اما کدام روش بهترین عمل لاغری بدون بازگشت است؟ و بهترین عمل لاغری کدام است؟ ما این مقاله را با مشاوره از یک جراح لاغری حاذق به نام دکتر طاهر عنبرا متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی جمع آوری کرده ایم، با ما همراه باشید.

 

بهترین روش جراحی لاغری کدام است؟

در صورتی که عمل های لاغری توسط بهترین جراح لاغری انجام گیرد، این عمل بی خطرترین و ایمن ترین عمل جراحی است. به خصوص اینکه از جدیدترین روش جراحی لاغری استفاده شود.

برای انجام نوین ترین جراحی های لاغری از تکنیک های لاپاراسکوپی استفاده می شود و همین موضوع باعث کاهش خطرات جراحی لاغری می شود.

برای انجام این جراحی کم تهاجمی، جراح لاغری چندین برش بسیار کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند، سپس دستگاه لاپاراسکوپی  و سایر ابزارهای مربوطه از این طریق وارد بدن می شود و جراحی صورت می گیرد. در ادامه شما را با بهترین عمل لاغری آشنا خواهیم کرد:

عمل اسلیو معده

در این نوع عمل کوچک کردن معده؛ حدود 70 تا 80 درصد از معده برداشته می شود و قسمت باقی مانده بخیه زده می شود.

با کوچک شدن سایز معده بدن بیمار کالری کمتری دریافت کرده و در نهایت کاهش وزن اتفاق می افتد. میزان کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده به این صورت است که حدود نیمی از از بیماران وزن اضافی خود را در یک بازه زمانی 6 تا 12 ماهه از دست می دهند و نیمی دیگر طی بازه زمانی 24 ماهه این وزن را از دست می دهند.

جای بخیه حاصل از عمل کوچک کردن معده بسیار کوچک است (چیزی حدود 2 سانتی متر) که پس از مدتی کاملا از بین می رود.

عوارض و خطرات جراحی اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از بی خطرترین و ایمن ترین جراحی های لاغری است. با این حال این عمل جراحی نیز عوارض مختص خود را دارد که عبارتند از:

  • خونریزی (موارد نادر)؛
  • نشت مایعات از بخش منگنه شده به معده (موارد نادر)؛
  • سوزش طبیعی (کاملا طبیعی)؛

در صورتی که در انتخاب جراح لاغری خود دقت و وسواس لازم را داشته باشید تا حد زیادی از عوارض این عمل در امان خواهید بود.

بای پس معده

یکی دیگر از کم تهاجمی ترین جراحی های لاغری؛ عمل بای پس معده است که مانند مورد قبلی به روش لاپاراسکوپی قابل انجام است. جراح در این روش قسمتی از معده را کنار می گذارد و قسمت باقی مانده دیگر را بخیه می زند. در این روش همچنین قسمتی از روده کوچک برش داده می شود و به معده جدید وصل می شود.

بیمار پس از انجام این جراحی بسیار سریع احساس سیری می کند و به دلیل تغییر مسیر عبوری غذا از روده، جذب میزان کالری غذایی بسیار کمتر می شود. میزان کاهش وزن پس از بای پس معده حدود 65 الی 80 درصد از وزن اضافی است که طی 18 ماه این اتفاق می افتد.

این عمل لاغری تحت بیهوشی کامل انجام می گیرد و برش های جراحی لاپاراسکوپی که حدود 2 سانتی متر است بر روی شکم بیمار ایجاد می شود و پس از انجام عمل جراحی بخیه زده می شود. خیالتان بابت جای بخیه بعد از عمل لاغری به روش لاپاراسکوپی راحت باشد، چرا که پس از مدتی کاملا محو می شود.

عوارض عمل بای پس معده چیست؟

این عمل جراحی نیز مانند مورد قبلی دارای عوارض خاص خود است که کمتر از نیمی از افراد متقاضی عمل جراحی بای پس معده این عوارض را تجربه می کنند که کمتر از 5 درصد آنها عوارض خطرناک این عمل جراحی را تجربه می کنند. از جمله عوارض احتمالی این عمل جراحی لاغری عبارتند از:

  • یبوست (کاملا طبیعی)؛
  • حالت تهوع، استفراغ و ضعف؛
  • سنگ کیسه صفرا؛

عوارض چاقی بیشتر است یا عوارض جراحی لاغری؟

همان طور که می دانید چاقی زمینه ساز بسیاری از بیماری های خطرناک مانند بیماری های قلبی، دیابت نوع دو، سکته مغزی، سرطان سینه، سرطان کولون و ... است.

همچنین چاقی کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و باعث گوشه گیری و افسردگی وی می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد پس از امتحان کردن روش های درمان چاقی مانند ورزش و رژیم لاغری و ناامید شدن از آنها به فکر عمل جراحی لاغری می افتند.

اما آیا جراحی های لاغری عوارضی ندارند؟ اگر بخواهیم جواب این سوال را صادقانه بدهیم باید بگوییم که بله جراحی های لاغری مانند هر جراحی دیگری عوارض مختص به خود را دارند، اما در صورتی که این عمل نزد حاذق ترین جراح لاغری انجام شود و مراقبت های بعد از عمل لاغری به درستی انجام شود؛ این عوارض به حداقل ممکن می رسند که در مقابل عوارض چاقی بسیار ناچیز هستند.

کلام آخر

جراحی بای پس معده و عمل اسلیو معده جزء بهترین عمل لاغری بدون بازگشت هستند، البته به چند شرط! در صورتی که این عمل های لاغری توسط بهترین جراح لاغری انجام گیرد و بیمار در انجام اقدامات و مراقبت های لازم بعد از جراحی لاغری دقت لازم داشته باشد.

دکتر طاهر عنبرا یکی از بهترین جراحان لاپاراسکوپی و لاغری است که رزومه موفقی در این زمینه دارد و بسیاری از افراد مشهور اعم از آقای خیابانی عمل اسلیو معده را نزد ایشان انجام داده اند. برای اطلاعات بیشتر درباره عمل های لاغری که توسط این پزشک انجام می گیرد می توانید به وب سایت دکتر عنبرا مراجعه کنید.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
6914 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
5160 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

5 روز پیش
|
5157 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7621 بازدید