2109
آیا استفاده از ضدعفونی کننده دست برای کودکان بی خطر است؟

آیا استفاده از ضدعفونی کننده دست برای کودکان بی خطر است؟

1401/02/02 بازدید531

شستن با آب و صابون بهترین کار است اما بیشتر ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل برای کودکان خردسال خوب هستند و تا زمانی که با احتیاط از آنها استفاده شود مشکلی پیش نمی‌آید. فقط به اندازه یک نخود استفاده کنید و دست‌های کودکتان را بمالید تا کاملا خشک شوند. محتوای الکل در اکثر ضدعفونی‌کننده‌های دست 60 تا 70 درصد است و تقریباً بلافاصله از روی پوست تبخیر می‌شود. نوزادان و کودکان نوپا می توانند دستمال مرطوب را بمکند و الکل را قورت دهند، بنابراین دستمال مرطوب را در جایی که دست کودکتان به آنها برسد نگذارید. همچنین مطمئن شوید که از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن کودکتان استفاده می‌کنید، نه دستمال‌های ضدعفونی‌کننده ساخته شده توسط کلروکس یا لیزول که برای سطوح هستند. توجه داشته باشید که ضدعفونی‌کننده‌ها و دستمال‌ها به خوبی آب و صابون روی دست‌های کثیف یا چرب کار نمی‌کنند و روی برخی از میکروب‌ها مانند نوروویروس به خوبی کار نمی‌کنند. در نهایت آنها می توانند پوست را تحریک یا خشک کنند (و در صورت استفاده حتی در کوچکترین بریدگی، باعث گزش می شوند). بنابراین استفاده از آن‌ها در هنگام بیرون رفتن خوب است اما سعی کنید زیاد از آنها استفاده نکنید.

اگر کودک من مقداری ضدعفونی کننده دست را بخورد چه می شود؟

خوردن مقدار کمی از آن به ندرت مضر است. فقط دهان او را پاک کنید (زیرا طعم بدی دارد) و از او بخواهید کمی آب بنوشد. با این حال اگر کودک شما خواب‌آلود به نظر می‌رسد یا چشم‌هایش تحریک‌شده استل یا مشکوک هستید که او یک قاشق چای‌خوری یا بیشتر ماده ضدعفونی‌کننده را خورده است به پزشک مراجعه کنید.

آیا نوع مطمئن تری از ضدعفونی کننده دست برای کودکان وجود دارد؟

ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل که از اتیل الکل استفاده می‌کنند (نوعی در شراب و مشروب) ممکن است ایمن‌تر از آنهایی باشند که از الکل ایزوپروپیل استفاده می‌کنند (نوعی که در الکل مالشی استفاده می‌شود). ایزوپروپیل الکل یک میکروب کش بسیار موثر است اما سمی تر نیز می باشد. همچنین بهتر است از برندهای دارای رایحه، رنگ یا زرق و برق اجتناب کنید. عطرها اغلب حاوی فتالات یا سایر مواد شیمیایی سمی هستند و رایحه‌ها می‌توانند ضدعفونی‌کننده را برای لیسیدن وسوسه‌کننده‌تر کنند. برخی از برندها برای از بین بردن میکروب ها تنها به روغن های ضروری متکی هستند. روغن‌هایی که از آویشن، پونه کوهی یا لیمو استفاده می‌کنند می‌توانند بر علیه میکروب‌های خاصی اثر بگذارند اما این روغن‌ها همچنین محرک پوست هستند و بهتر است از مصرف آن در نوزادان اجتناب شود.

 

منبع:

www.babycenter.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها