2109
نوشیدن آب آلوئه ورا در دوران بارداری

نوشیدن آب آلوئه ورا در دوران بارداری

1401/01/31 بازدید3071

آلوئه ورا گیاهی با فواید متعدد است که برای رشد آن نیازی به مراقبت یا توجه زیادی ندارد. این گیاه به شکل آب میوه خنک‌کننده برای روده است و به عنوان تسکین دهنده هر نوع مشکل گوارشی شناخته شده است. از طرفی به عنوان یک نوشیدنی انرژی‌زا نیز استفاده می‌شود. شکل خام داخل گیاه را می‌توان برای التهاب، آکنه، ریزش مو و چندین مزیت پوستی دیگر استفاده کرد.

 

آیا نوشیدن آب آلوئه ورا در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آب آلوئه ورا که اغلب به عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی کره زمین شناخته می‌شود برای مصرف در دوران بارداری بی‌خطر نیست. همان ویژگی‌هایی که باعث می‌شود آلوئه ورا بسیار دوست داشته شود نیز دلیلی است که باید از مصرف آن در دوران بارداری اجتناب کرد. لاتکس موجود در آلوئه ورا می‌تواند باعث ضربان قلب غیرعادی شود زیرا منجر به عدم تعادل در فشار خون می‌شود و همچنین در صورت مصرف بیشتر از آنچه در ابتدا پیشنهاد شده است منجر به درد یا گرفتگی شکم می‌شود. لاتکس می‌تواند باعث اسهال در نوزادان شود زیرا می‌تواند به راحتی از طریق شیر مادری که کودک در دوران شیردهی مصرف می‌کند منتقل شود. این گیاه همچنین باعث انقباضات رحمی می‌شود که می‌تواند برای زنان باردار بسیار خطرناک باشد.

خانم‌های باردار چه مقدار آب آلوئه ورا می‌توانند مصرف کنند؟

خانم‌های باردار می‌توانند آلوئه ورا را مصرف کنند اما بعد از مشورت با پزشک. مصرف آلوئه ورا بین 4 تا 17 گرم پیشنهاد می‌شود. زیرا مقدار بالاتر از آن می‌تواند عواقب فوری داشته باشد. آلوئه ورا در این مقدار باید به صورت خشک و به توصیه پزشک مصرف شود. توصیه می‌شود خانم‌های باردار از مصرف آلوئه ورا خودداری کنند.

 

آیا آلوئه ورا می‌تواند به باردار شدن کمک کند؟

در حالی که هیچ نتیجه اثبات شده‌ای وجود ندارد مسلم است که آلوئه ورا به تقویت سلامت رحم کمک می‌کند. ویتأمین‌ها و مواد مغذی موجود در این گیاه به جلوگیری از قاعدگی نامنظم کمک می‌کند و سلامت کلی را تقویت می‌کند و همچنین بدن را از عمق درون پاک می‌کند.

 

آیا استفاده از آلوئه ورا می‌تواند منجر به سقط جنین شود؟

بله اگر در مقادیر بالاتر از توصیه متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مصرف شود گیاهی است که بسیار سالم در نظر گرفته می‌شود اما می‌تواند باعث سقط جنین شود. ملین موجود در آلوئه ورا می‌تواند منجر به سقط جنین یا تسریع روند زایمان شود که برای سلامت مادر یا نوزاد مفید نیست.

مصرف آلوئه ورا چه عوارضی در دوران بارداری ایجاد می‌کند؟

  • درد شکم
  • ضربان قلب ناهموار
  • میزان فشار خون کم یا زیاد می‌شود
  •  سقط جنین
  •  القای زایمان

آیا می‌توان آلوئه ورا را در دوران شیردهی خورد یا استفاده کرد؟

بله، در دوران شیردهی می‌توانید از آلوئه ورا به صورت ژل یا خام استفاده کنید. می‌توانید مصرف آب آلوئه ورا را چند روز پس از زایمان شروع کنید و هیچ ضرری ندارد. اگرچه توصیه می‌شود ابتدا با پزشک مشورت کنید.

 

آیا زنان باردار می‌توانند آلوئه ورا را مستقیماً مصرف کنند؟

توصیه می‌شود قبل از مصرف آلوئه ورا خام در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید. زیرا مقدار زیاد سموم می‌تواند آسیب‌هایی به بدن وارد کند.

 

منبع:

stylesatlife.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16315 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11563 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2573 بازدید