2109
۱۱ میلیون جوان در آستانه ناباروری هستند

۱۱ میلیون جوان در آستانه ناباروری هستند

1393/07/08 بازدید462

نی نی سایت به نقل از تسنیم: محمد اسماعیل مطلق با اشاره به اینکه سالانه در کشور حدود یک میلیون 700 بارداری داریم، اظهار داشت: از این تعداد حدود یک میلیون 400 بارداری منجر به زایمان و حدود 220 هزار بارداری منجر به سقط می‌شود.

مطلق با اشاره به هدفگذاری کمی شورای سیاستگذاری که میزان مرگ مادر در ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 15 درصد هزار تولد زنده کاهش یابد، عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت رقم نسبت مرگ مادری در سال 2010 میلادی در کشور ایران به طور متوسط 21 در صدهزار تولد زنده اعلام شده است.

رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، انجام زایمان توسط افراد دوره دیده در کشور را 97.3 درصد بیان کرد و افزود: 96.3 درصد زایمان‌ها در مراکز زایمانی انجام می‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت، مطلق در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه در حال حاضر 11 میلیون زوج داریم که جوان و در آستانه ازدواج هستند، افزود: این افراد به دلیل بالا رفتن سن، زمان باروریشان را از دست می‌دهند.

وی در ادامه یکی از برنامه‌های در حال تدوین اداره سلامت خانواده و جمعیت را برنامه مراقبت‌های ادغام یافته مادری ایمن بیان کرد و افزود: برنامه بیمارستان‌های دوستدار مادر، آموزش جامعه، نظام کشوری مراقبت مرگ مادری، آموزش و اطلاع‌رسانی به متخصصان زنان از طریق برگزاری کارگاه‌ها، اورژانس مامایی، تربیت نیروها برای مناطق محروم و سایت اداره سلامت از دیگر برنامه‌های این اداره است.

رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت در کنگره ملی راهکارهای ارتقای سلامت و کاهش مرگ و میر مادری گفت: برنامه بیمارستان‌های دوستدار مادر با هدف بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی به ویژه در فوریت‌های مامایی و زایمان طراحی شده خواهد بود.

مطلق با اشاره به 10 اقدام بیمارستان‌های دوستدار مادر خاطرنشان کرد: ارائه مراقبت‌های مامایی بر اساس شواهد علمی، ارائه روش‌های دارویی یا غیر دارویی کاهش درد زایمان، رعایت حریم خصوصی، دسترسی به خدمات تخصصی مامایی، ارائه خدمات مراقبتی، آموزش کارکنان، مادران و همراه در مورد روش‌های کاهش درد زایمان، خودداری از مداخلات طبی روتین و اجرای اقدامات 10 گانه بیمارستان‌های دوستدار کودک جزو برنامه‌های بیمارستان‌های دوستدار مادر است.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها