2109
آلرژی در کودکان

آلرژی در کودکان

1401/01/27 بازدید918

شایع‌ترین مشکلات آلرژیک مشاهده شده در کودکان عبارتند از رینیت آلرژیک (که معمولاً به عنوان تب یونجه شناخته می‌شود آسم، اگزما، آلرژی غذایی و آلرژی دارویی. همچنین در "لیست رایج" آنافیلاکسی است که معمولاً با نیش زنبور عسل یا حساسیت‌های غذایی خاصی مانند بادام زمینی، کنجد، آجیل درختی یا صدف ایجاد می‌شود. مایت‌های گرد و غبار خانه همه جا هستند. میکروارگانیسم‌های نامرئی در محیط‌های خانگی به ویژه در اتاق خواب‌ها وجود دارند. بر خلاف گرده‌ها که باعث آلرژی فصلی می‌شوند کنه‌های گرد و غبار خانگی در طول سال مشکلاتی را ایجاد می‌کنند (رینیت آلرژیک چند ساله)، اگرچه علائم بسته به فصل می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از جاروبرقی‌های مجهز به فیلتر HEPA اجتناب از فرش و اسباب بازی‌های نرم نیز مفید است. شواهد علمی کافی برای اثبات اثربخشی دستگاه‌های تصفیه هوا، تمیز کردن عمیق و غیره برای داشتن آلرژی وجود ندارد. برخلاف تصور مرطوب‌کننده‌ها آلرژی را بدتر می‌کنند زیرا HDM در یک محیط مرطوب بیشتر تکثیر می‌شود و بنابراین توصیه نمی‌شود.

آلرژی در کودکان چه عوارضی دارد؟

اختلالات آلرژیک به طریق مختلف بر فعالیت‌های روزانه کودکان تأثیر می‌گذارد. تشخیص این موضوع برای والدین دشوار است زیرا کودکان همیشه آن را گزارش نمی‌کنند. به عنوان مثال کودکان مبتلا به رینیت آلرژیک ممکن است به دلیل احتقان بینی، گرفتگی و خروپف مداوم خواب شبانه را به طور قابل توجهی مختل کنند. این اختلال خواب شبانه می‌تواند منجر به تحریک‌پذیری در طول روز، اختلال در تمرکز و عملکرد ضعیف در مدرسه شود. به طور مشابه کودکان مبتلا به اگزما می‌توانند به طور منظم به دلیل خارش پوست خواب ضعیفی داشته باشند. نه تنها این بسیاری از کودکان مبتلا به اگزما به دلیل مشکلات پوستی خود اعتماد به نفس پایینی دارند.

چگونه آلرژی درکودکان را درمان کنیم؟

آلرژی‌ها اغلب هم بیماران و هم پزشکان را گیج می‌کنند زیرا علائم مشابه سایر مشکلات رایج به نظر می‌رسند و از این رو کمتر تشخیص داده می‌شوند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند. به عنوان مثال اگر سرماخوردگی معمولی در کودک نوپا مدام تکرار شود تشخیص آن از آلرژی برای والدین یا حتی پزشک خانواده آسان نیست. از آنجایی که مشکلات آلرژی در درازمدت باقی می‌ماند بیماران به داروی مستمر نیاز دارند که نیازمند تعهد و انگیزه والدین و فرزندان است. اگرچه ممکن است والدین تشخیص دهند که فرزندشان از آلرژی رنج می‌برد اما ممکن است آلرژنی را که باعث آن می‌شود ندانند. یک متخصص آلرژی از طریق آزمایش‌های ساده مانند آزمایش پوستی یا آزمایش خون به شناسایی آلرژن کمک می‌کند. شناسایی و اجتناب از آلرژن مقصر می‌تواند به طور قابل توجهی نیاز به داروی طولانی مدت را در بسیاری از بیماران کاهش دهد. هنگامی که گزینه‌های درمانی آلرژی را در نظر می‌گیرید مهم است که اختلال در کیفیت زندگی را که آلرژی می‌تواند برای کودکان ایجاد کند در نظر بگیرید.

 

منبع:

www.motherbabychild.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
13998 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5483 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3458 بازدید