2109
8 راه افزایش اعتماد به نفس از دید ماکان آریا پارسا

8 راه افزایش اعتماد به نفس از دید ماکان آریا پارسا

1401/01/14 بازدید367

برای اینکه شما بتوانید در زندگی خود به جایگاه های مناسبی برسید،‌ باید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. در واقع عوامل متعددی بر روی موفقیت شما تاثیرگذار هستند که هر کدام از آن ها باید به صورت جداگانه بررسی شوند. داشتن اعتماد به نفس یکی از این موارد است که هر کس برای رسیدن به سعادت به آن نیاز خواهد داشت. ماکان آریا پارسا راه های زیادی را افزایش اعتماد به نفس پیشنهاد می دهد که در این مطلب به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

 

ارزیابی شخصی؛‌ راهی فوق العاده برای بالا بردن اعتماد به نفس

یکی از بهترین راه هایی که با استفاده از آن می توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید،‌ ارزیابی شخصی درست است. در واقع بسیاری از افراد هنوز خودشان را به درستی نشناخته اند. زمانی که شما ارزیابی درستی از توانایی های شخصی خود داشته باشید، مسلما اعتماد به نفس شما نیز بیشتر می شود. متاسفانه بیشتر مردم خود و توانایی هایشان را دست کم می گیرند که این مورد آسیب زیادی به آن ها وارد می کند. وقتی شما نمی دانید که چه توانایی هایی دارید،‌ مسلما آسیب های زیادی می خورید و فرصت های متعددی را از دست خواهید داد.

 

دکتر ماکان آریا پارسا اعتقاد دارد که شما باید حتما برای ارزیابی شخصی خود زمان بگذارید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. زمانی که شما به ارزش های وجودی خودتان پی می برید، مسلما رفتار شما نیز در زندگی به صورت کامل تغییر خواهد کرد. هر چقدر که یک نفر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، به همان اندازه نیز احتمال موفقیت بیشتری خواهد داشت. پس بهتر است که خودشناسی را جدی بگیرید و به صورت ویژه از آن برای رسیدن به موفقیت های بزرگ استفاده ببرید.

 

شیک پوشی؛ راز اعتماد به نفس از نگاه ماکان آریا پارسا

چه باور کنید یا نه، شیک پوشی یکی از مواردی است که به صورت مستقیم بر روی اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارد. در واقع هر چقدر که شما لباس های شیک تر و زیباتری بپوشید، به همان نسبت نیز از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار می شوید. طبق تحقیقاتی که تا به حال انجام شده است، مردم افراد خوش پوش را بیش از افراد معمولی قبول دارند. زمانی که شما شیک پوش هستید، برخورد بسیار بهتری با شما خواهد شد که همین امر بر روی اعتماد به نفس شما اثر می گذارد.

 تجربه این موضوع را اثبات کرده است که خوب لباس پوشیدن می تواند موقعیت اجتماعی شخص را بهبود ببخشد. نکته جال این است که حتی خودتان نیز از لباس هایتان تاثیر می گیرید. زمانی که شما بهترین لباس های خود را می پوشید، میزان عزت نفس شما بیشتر می شود و حس خوبی نسبت به خود پیدا خواهید کرد. همه این موارد باعث شده است که ماکان آریا پارسا تاکید ویژه ای بر روی این راهکار داشته باشد. فقط کافی است یک بار بهترین لباس های خود را بپوشید تا بالا رفتن اعتماد به نفس در خودتان را مشاهده کنید.

قاطعانه سخن بگویید

اگر شما بتوانید که قاطعانه سخن بگویید، بدون شک اتفاقات فوق العاده ای برای شما رخ خواهد داد. در واقع کسانی که قاطعانه صحبت می کنند به خودشان متکی هستند و احساس فوق العاده ای دارند. اگر دوست دارید که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، بهتر است که به توصیه ماکان آریا پارسا گوش دهید و مهارت سخن گفتن خود را در دنیای کارآفرینی تقویت کنید.

ورزش را فراموش نکنید

تحقیقات نشان داده است که افراد ورزشکار نسبت به سایر افراد اعتماد به نفس بالاتری دارند. در واقع هر چقدر که بدن شما سالم تر باشد، به همان نسبت نیز اعتماد به نفستان رشد می کند. به همین علت بهتر است که شما برای ورزش خود یک برنامه ویژه بریزید تا از این طریق خود را تقویت نمایید. ماکان آریا پارسا نیز به دفعات متعدد بر روی اهمیت ورزش تاکید کرده است پس حتما آموزش های لازم را ببینید.

 

از یک راهنما یا کوچ کمک بگیرید

اگر احساس می کنید که در زمینه اعتماد به نفس دچار مشکل هستید، بهتر است که حتما از یک کوچ راهنمایی بخواهید. مربیان بهترین همراهان شما خواهند بود و قدم به قدم تا رسیدن به موفقیت شما را همراهی خواهند کرد. شما می توانید از آقای دکتر ماکان آریا پارسا مدیر موسسه پارسیان دانش پندار به عنوان یک کوچ حرفه ای کمک بگیرید و میزان اعتماد به نفس خود را به شکل ویژه ای گسترش دهید.

اهداف کوتاه مدت تعیین کنید

یکی از ساده ترین راه های افزایش اعتماد به نفس این است که برای خود هدف های کوتاه مدت تعیین کنید. زمانی که شما به این هدف ها دست پیدا می کنید‌،‌ حس مثبتی در وجود شما شکل می گیرد که همین موضوع می تواند باعث رشد اعتماد به نفس شما شود پس حتما این راهکار را جدی بگیرید.

ارتباط سازی را بیاموزید

هر انسانی برای زندگی کردن بر روی زمین به ارتباطات نیاز دارد که شما هم از این قاعده مستثنی نخواهید بود. زمانی که شما بتوانید به آسانی با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید، حس خوبی در وجود شما ایجاد می شود. همچنین دیگران نیز ارتباط بسیار خوبی با شما برقرار می کنند که این امر نیز در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

مهارت نه گفتن را یاد بگیرید

یکی از بزرگترین ایراداتی که یک انسان بی اعتماد به نفس دارد این است که مهارت نه گفتن ندارد. مسلما این موضوع می تواند آسیب های مختلفی در پی داشته باشد که حتما باید از آن جلوگیری کرد. وقتی که شما نه گفتن را به درستی می آموزید،‌ کم کم عزت نفس شما بیشتر می شود که به همین علت ماکان آریا پارسا بر مهارت نه گفتن تاکید دارد.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از افراد در جامعه اعتماد به نفس پایینی دارند که به همین علت فرصت های متعدد را از دست می دهند. ماکان آریا پارسا راهکارهای مختلفی  برای این موضوع پیشنهاد داده است که مهم ترین آن ها در این مطلب بیان شده است. اگر شما به هفت راهکار ارائه شده به خوبی عمل کنید، مطمئنا نتایج بی نظیری برای شما خلق خواهد شد.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها