2109
چگونه در دوران شیردهی سم زدایی کنیم؟

چگونه در دوران شیردهی سم زدایی کنیم؟

1401/01/10 بازدید1015

اضافه کردن وزن اضافی در دوران بارداری طبیعی است. حتی پس از زایمان و شیردهی زیاد بدن شما ممکن است فوراً با کاهش وزن برنگردد. اگرچه این لزوماً چیز بدی نیست اما ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی می‌توانید وزن کم کنید. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای انجام این کار سم زدایی است. با این حال سم زدایی در هنگام شیردهی برای شما و کودکتان چقدر ایمن است. اگر به دنبال کاهش وزن اضافی کودک هستید در اینجا همه چیز‌هایی وجود دارد که باید قبل از شروع به خاطر داشته باشید.

 

آیا سم زدایی در دوران شیردهی‌ایده خوبی است؟

سم زدایی یا پاکسازی عملکرد کبد و کلیه شما را که عوامل سم زدایی طبیعی بدن هستند تقویت می‌کند. این بدان معناست که بدن شما به طور منظم خود را سم زدایی می‌کند و از شر سموم موجود خلاص می‌شود. بیشتر سم زدایی‌ها بیش از حد مایع هستند که ممکن است باعث سوء تغذیه و ناتوانی در مراقبت از خود و کودک شود.

چگونه در دوران شیردهی با خیال راحت سم زدایی کنیم؟

شیردهی به حداقل 400 تا 500 کالری اضافی در روز از جمله پروتئین، چربی و مایعات نیاز دارد تا شیر مادر کافی برای نوزاد تولید شود. در حالی که این ممکن است سم زدایی مناسب را بسیار دشوار کند این روشی است که می‌توانید این کار را با خیال راحت در دوران شیردهی بدون تأثیر بر شیر برای کودک انجام دهید:

 آب بنوشید:

شیر مادر 90 درصد آب است و کودک شما بیشتر مایعاتی را که شما دریافت می‌کنید دریافت می‌کند. هنگام سم‌زدایی این مایعات باید جایگزین شوند تا تمام سموم بدن شما دفع شوند.

 تغذیه سالم داشته باشید:

مطمئن شوید که رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات ارگانیک و همچنین پروتئین بدون چربی، فیبر و چربی‌های سالم باشد. این سموم را از ورود مواد غذایی به بدن شما کاهش می‌دهد و باکتری‌های خوب را برای سلامت بهتر روده افزایش می‌دهد.

 مکمل ویتأمین مصرف کنید:

غذا‌های تخمیر شده، آب استخوان و مکمل‌های ویتأمین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مصرف ویتأمین‌های دوران بارداری مشکلی ندارد زیرا ویتأمین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، چربی‌ها و پروبیوتیک‌هایی دارند که از شما در دوران شیردهی حمایت می‌کنند.

 قند و قهوه مصرف نکنید:

قند‌ها و قهوه را حذف می‌کنید زیرا سموم بدن شما را افزایش می‌دهند. شما همچنین می‌توانید غلات، حبوبات و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید به شرطی که این کالری‌ها را با غذا‌های توصیه شده جایگزین کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام غذا‌های فرآوری شده، قند‌ها و قهوه را حذف می‌کنید زیرا سموم بدن شما را افزایش می‌دهند. شما همچنین می‌توانید غلات، حبوبات و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید به شرطی که این کالری‌ها را با غذا‌های توصیه شده جایگزین کنید. استراحت همچنین جزء بزرگی از یک سم‌زدایی عالی است زیرا به سیستم گوارشی بدن شما اجازه می‌دهد تا زمانی که کبد و کلیه‌ها کار پاکسازی را انجام می‌دهند استراحت کند.

 

نتیجه‌گیری:

سم زدایی در هنگام شیردهی ممکن است غیرممکن به نظر برسد اما شامل تعادل ظریفی از دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید تا حداکثر سود را برای خود و کودکتان داشته باشید دارد.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها