2109
چگونه از درد کمر و زانو پس از زایمان خلاص شویم؟

چگونه از درد کمر و زانو پس از زایمان خلاص شویم؟

1401/01/05 بازدید11647

بارداری یکی از شادترین لحظات زندگی یک زن است. در حالی که منتظر آمدن فرزند کوچک خود هستید تمام تغییراتی را که بارداری با خود به همراه دارد تحمل می‌کنید تهوع صبحگاهی، تورم و درد. بسیاری از تازه مادران از درد کمر و زانو پس از زایمان حتی پس از بارداری شکایت دارند.

 

آیا کمردرد بعد از زایمان طبیعی است؟

بدن یک زن در طول بارداری دچار تغییرات متعددی می‌شود که می‌تواند منجر به کمردرد شود. با این حال برخی از زنان حتی پس از زایمان نیز همچنان کمردرد را تجربه می‌کنند. درد در پشت و زانو می‌تواند زندگی روزمره را مختل کند و حتی در مواردی مانند شیردهی اختلال ایجاد کند. یکی از دلایل اصلی کمردرد و زانو درد بعد از بارداری تغییرات سطح هورمون است. در دوران بارداری بدن زن هورمون‌های پروژسترون و ریلکسین ترشح می‌کند که با شل کردن مفاصل و رباط‌ها بدن را برای زایمان آماده می‌کند. این هورمون‌ها ممکن است تا چند ماه پس از زایمان در بدن باقی بمانند و منجر به کمردرد و زانو درد شوند. افزایش وزن در دوران بارداری نیز می‌تواند منجر به کمردرد در دوران بارداری شود که ممکن است پس از بارداری نیز ادامه یابد. همراه با وضعیت نامناسب هنگام شیردهی، خم شدن و بلند کردن مکرر کودک و شب‌های بی‌خوابی همه این‌ها می‌توانند باعث درد کمر و زانو شوند.

آیا کمردرد بعد از بارداری از بین می‌رود؟

به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری مدتی طول می‌کشد تا کمردرد و زانو درد کاهش یابد. زایمان سخت همچنین می‌تواند باعث کمردرد پس از زایمان شود. ممکن است بین 6 ماه تا یک سال طول بکشد تا با بازگشت سطح هورمون به حالت عادی کاهش یابد. با این حال مراحل و نکات خاصی وجود دارد که می‌توان برای کاهش درد کمر و زانو و تسکین آن رعایت کرد.

چه چیزی به کمردرد پس از زایمان کمک می‌کند؟

روغن ماساژ برای کمردرد:

استراحت کنید 9 ماه انتظار و اضطراب در نهایت به زایمان و زایمان ختم می‌شود و می‌تواند شما را از نظر فیزیکی خسته کند. همراه با بیدار شدن در ساعات عجیب و غریب برای تغذیه کودک، بدن شما هوس استراحت خواهد کرد. بهترین کار این است که به بدن خود زمان استراحت و بهبودی بدهید، در حالی که زمانی را با نوزاد خود در آغوش می‌گیرید و با او ارتباط برقرار می‌کنید. از دوستان و اعضای خانواده خود بخواهید که در غذا یا کار‌های خانه کمک کنند تا بتوانید آرامش داشته باشید.

 ورزش:

ورزش بعد از بارداری فواید زیادی دارد. با این حال قبل از شروع یک ورزشی با پزشک خود صحبت کنید و از توصیه‌های او استفاده کنید. می‌توانید با پیاده روی شروع کنید یا حتی تمرینات کششی ساده را برای کاهش تنش و فشار ایجاد شده در عضلات امتحان کنید. همچنین می‌توانید یوگا را برای کاهش درد عضلات و تسکین درد امتحان کنید. مطمئن شوید که تمرینات لگنی را برای تقویت عضلات خود انجام می‌دهید.

 رژیم غذایی سالم داشته باشید:

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و هیدراته نگه داشتن بدن به بهبودی بدن شما کمک می‌کند و به استحکام استخوان‌ها و عضلات شما می‌افزاید. همچنین به کاهش وزن اضافی و کنترل کمردرد کمک می‌کند.

حمام آب گرم بگیرید:

آب گرم می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌های تحت فشار کمک کند و درد و سفتی را تسکین دهد.

 کمپرس گرم یا سرد را امتحان کنید:

یک کیسه آب گرم یا یک کیسه یخ را زیر کمر یا زانو‌های خود قرار دهید تا درد عضلات را تسکین داده و مقداری از درد را تسکین دهید.

 از بالشت شیردهی استفاده کنید:

هنگام شیر دادن به کودک خود مطمئن شوید که کودک شما به درستی حمایت می‌شود تا بتوانید بدون درد پشت با کودک خود وقت بگذرانید.

 کفش‌های پاشنه بلند را کنار بگذارید:

اطمینان حاصل کنید که کفش راحتی بپوشید که پا‌های شما را نگه می‌دارد و فشار اضافی به زانو‌ها یا کمرتان وارد نمی‌کند.

برای تسکین کمردرد پس از زایمان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

یک روغن تسکین دهنده طبیعی را انتخاب کنید که عاری از مواد شیمیایی و سموم مضر مانند روغن معدنی باشد و دارای روغن‌های طبیعی مانند روغن‌های اسطوخدوس ونعناع باشد.

 

نتیجه‌گیری:

روغن تسکین دهنده طبیعی همچنین به کاهش درد‌های قاعدگی کمک می‌کند. از طریق مواد معدنی ضروری و ویتأمین‌هایی که به طور طبیعی در روغن‌ها وجود دارند درد شما کمتر خواهد شد. پس ادامه دهید و کمی استراحت کنید تا به بدن خود کمک کنید تا آرام شود و بهبود یابد.

 

منبع:

themomsco.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16291 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11547 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2112 بازدید