2109
چه زمانی مناسب چرت زدن کودک است؟

چه زمانی مناسب چرت زدن کودک است؟

1401/01/03 بازدید502

در حالی که چرت زدن معمولاً چیزی است که با نوزادان و کودکان نوپا مرتبط است بسیاری از کودکان وجود دارند که بیشتر از 2 سالگی چرت می‌زنند. مقدار خوابی که کودک در هر روز نیاز دارد معمولاً با کاهش می‌یابد. تخمین‌زده می‌شود که 60 درصد از کودکان 4 ساله همچنان یک چرت روزانه دارند و تنها کمتر از 30 درصد از تمام کودکان 5 ساله هنوز هم در صورت امکان چرت روزانه می‌زنند.

 

آیا چرت زدن باعث تقویت حافظه می‌شود؟

حافظه چیزی است که بسیاری از مردم آن را بدیهی می‌دانند اما برای کودکان بسیار مهم است. کودکانی که در مدرسه هستند برای یادآوری آموخته‌های خود به حافظه خود تکیه می‌کنند تا بتوانند بعداً آن را به کار گیرند. مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد خاطرات زمانی که ما می‌خوابیم تثبیت می‌شود و زمانی که کودکان می‌خوابند خاطرات کوتاه مدت آن‌ها به خاطرات بلندمدت منتقل می‌شود. هنگامی که مطالعه‌ای برای بررسی کودکانی که چرت میزدند و کودکانی که چرت نمی‌زدند انجام شد، کودکانی که چرت میزدند در تست‌های حافظه در مورد آنچه قبلاً یاد گرفته بودند عملکرد بهتری داشتند.

نتیجه‌گیری:

در حالی که چرت زدن همیشه لازم نیست طولانی باشد اما هر مقدار خواب اضافی که کودک دریافت کند به رشد مغز او کمک می‌کند. چرت زدن به کودکان کمک می‌کند تا توجه بهتری داشته باشند، رفتارشان را بهبود بخشند و بتوانند بهتر یاد بگیرند. چرت زدن همچنین به سلامت کلی روحی و جسمی آن‌ها کمک می‌کند.

 

منبع:

www.moms.com

ارسال نظر شما

login captcha

بسیار مفید بود

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16451 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11612 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4165 بازدید