2109
کودکان از چه سنی می‌توانند پیانو زدن را شروع کنند؟

کودکان از چه سنی می‌توانند پیانو زدن را شروع کنند؟

1401/01/02 بازدید677

هیچ قانون مشخصی برای اینکه فرزند شما قبل از شروع آموزش پیانو چند ساله باشد وجود ندارد. نکته کلیدی این است که تعیین کنید این فعالیت‌های یادگیری چقدر با رشد فیزیکی و مغزی کودک شما مطابقت دارد. کیبورد‌های پیانو برای کودکان خردسال بزرگ و سنگین هستند. آن‌ها می‌توانند فشار قابل توجهی بر روی انگشتان خود وارد کنند. علاوه بر این، نواختن پیانو تمام بدن شما را درگیر می‌کند نه فقط انگشتانتان را. برخی می‌گویند که ساختار استخوانی کودکان تنها در سن شش سالگی شروع به تثبیت می‌کند. گاهی کودکان در سنین پایین به سمت پیانو کشیده می‌شوند و می‌توانند آن را به خوبی بنوازند. برخی از کودکان ممکن است زمانی شروع کنند که از نظر بدنی آماده نیستند و به سختی می‌توانند پیانو بزنند. دانش‌آموز همچنین به تمرکز نیاز دارد تا هنگام مواجهه با صفحه کلید بی‌حرکت بنشیند. این جنبه دیگری است که از کودکی به کودک دیگر متفاوت خواهد بود.

چه نکات مهمی را باید در نظر داشته باشیم؟

بسیاری از کودکان از سنین مهدکودک شروع به نواختن پیانو می‌کنند و برخی حتی زودتر شروع می‌کنند. توانایی‌ها در زمانی که کودک هنوز خیلی جوان است رشد می‌کنند شامل شنوایی، حافظه، قضاوت، تشخیص و توانایی تفکر است. پیانو به تقویت حساسیت و حس زمان و همچنین توانایی آن‌ها در گوش دادن به صدا‌ها و آواز خواندن کمک می‌کند. در سال‌های اولیه بسیار خوب است که آواز خواندن، رقصیدن، قصه‌گویی و کشیدن نقاشی را با هم بخشی از زندگی روزمره کودک کنید. این دوره زمانی بسیار گرانبها در زندگی آنهاست و زمانی که آن‌ها می‌توانند احساسات خود را از طریق قرار گرفتن در معرض زیبایی و از طریق تجربیاتی که قلب آن‌ها را پرورش داده و زنده می‌کند تقویت کنند.

بهترین سن برای یادگیری پیانو برای کودک چه سنی است؟

به عنوان مثال اگر فرزند شما به موسیقی که از تلویزیون یا ماشین شما می‌آید با آواز خواندن و رقصیدن علاقه دارد می‌توان گفت که کودک شما آماده یادگیری پیانو است. برخی از کودکان ممکن است عاشق حرکت دادن بدن خود باشند اما ممکن است علاقه‌ای به موسیقی نداشته باشند. اگر از نواختن آن در خانه لذت می‌برند یا آهنگ‌هایی را که در مهدکودک یاد نگرفته‌اند بشنوند و بعد بروند و آن آهنگ‌ها را خودشان با گوش یاد بگیرند ممکن است نشانه علاقه‌مندی آن‌ها به موسیقی باشد. نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد مانند اینکه خواهر یا برادر یا دوست فرزند شما در حال حاضر درس می‌خواند و کودک شما سعی می‌کند از کار‌هایی که انجام می‌دهند تقلید کند.

 

منبع:

rolandcorp.com.au

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16404 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11590 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3626 بازدید