2109
آیا خوردن اسفناج در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا خوردن اسفناج در دوران بارداری بی‌خطر است؟

1401/01/02 بازدید9462

در دوران بارداری می‌توانید اسفناج مصرف کنید اما در حد اعتدال. اسفناج حاوی اسید فولیک است که یکی از مواد مغذی ضروری است که زنان باردار باید در رژیم غذایی خود بگنجانند. فولات یا اسید فولیک به جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک می‌کند. این سبزی برگ سبز همچنین حاوی آهن است که یکی دیگر از مواد مغذی حیاتی مورد نیاز در بارداری است اما مراقب باشید که اسفناج را زیاده روی نکنید. به عنوان مثال اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید ممکن است بخواهید مصرف اسفناج را کاهش دهید.

خوردن اسفناج در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

 آهن و اسید فولیک:

در دوران بارداری حجم خون در بدن بین30تا 50 درصد افزایش می‌یابد که می‌تواند نیاز بدن به آهن و اسید فولیک را افزایش دهد. مصرف منظم اسفناج ممکن است به تأمین آهن مورد نیاز بدن کمک کند.

کلسیم:

افزایش سطح کلسیم ممکن است منجر به کاهش فشار خون شود، در حالی که سطوح پایین کلسیم ممکن است منجر به فشار خون بالا در بارداری شود. فراهمی زیستی کلسیم موجود در اسفناج ممکن است به حفظ سطح فشار خون کمک کند.

ویتأمین‌ها:

اسفناج منبع غنی از ویتأمین‌های A و C، ممکن است به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. اسفناج می‌تواند به شما کمک کند تا نیاز روزانه به ویتأمین A را  برای سلامتی شما و همچنین رشد جنین مورد نیاز است تأمین کنید.

 

در دوران بارداری چه مقدار اسفناج باید مصرف کنید؟

یک وعده اسفناج (نصف فنجان) در روز برای زنان باردار توصیه‌می‌شود. مصرف زیاد اسفناج ممکن است عوارض نامطلوبی داشته باشد.

خوردن اسفناج در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟

 سنگ کلیه:

زنان باردار به خصوص در سه ماهه دوم و سوم بارداری احتمال بیشتری برای ابتلا به سنگ‌های فسفات کلسیمی دارند. همچنین مصرف زیاد غذا‌های اگزالات ممکن است منجر به عفونت ادراری شود. با این حال مصرف اسفناج در مقادیر متوسط ممکن است این خطر را ایجاد نکند

 اسهال:

مادران باردار مستعد ابتلا به لیستریوز و سالمونلوز هستند. برگ‌های اسفناج ممکن است دارای آلاینده‌های باکتریایی باشد که می‌تواند منجر به اسهال شود. بنابراین همیشه قبل از مصرف برگ‌ها را به درستی بشویید.

آیا می‌توانم در بارداری آب اسفناج بنوشم؟

بله می‌توانید آب اسفناج را در دوران بارداری بنوشید البته آن را در مقادیر محدود بنوشید.

آیا می‌توانم در دوران بارداری سالاد اسفناج بخورم؟

بله، اما مطمئن شوید که از برگ‌های تازه استفاده می‌کنید آن‌ها را به طور کامل بشویید تا از آلودگی باکتریایی جلوگیری کنید. اگر طعم اسفناج را دوست دارید می‌توانید آن را به طرق مختلف در برنامه غذایی روتین خود قرار دهید. این سبزی برگ سبز زمانی که به مقدار مناسب مصرف شود در دوران بارداری کاملاً بی‌خطر است.

 

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9683 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7065 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید