2109
چه زمانی کودک من می تواند روی شکم خود بخوابد؟

چه زمانی کودک من می تواند روی شکم خود بخوابد؟

1400/12/29 بازدید5757

هنگامی که کودک بتواند روی شکم خود بغلتد و به پشت خود بازگردد، خوابیدن به سمت شکم برای او کاملاً خوب است. با این حال، کارشناسان همچنان توصیه می کنند که نوزادان را تا 12 ماهگی به پشت بخوابانید (یا اگر کودک شما نارس بوده است). در اینجا چیزهای دیگری است که باید در مورد وضعیت خواب نوزاد در هنگام چرت زدن و شب بدانید تا بتوانید مطمئن باشید کودکتان در گهواره خود ایمن خواهد ماند.

چه زمانی خوابیدن روی شکم کودک من بی خطر است؟

وقتی آنها به اندازه کافی بزرگ شوند که آزادانه به جلو و عقب بچرخند، ممکن است روی شکم بخوابند و این مشکلی ندارد. وقتی کودک شما می تواند به طور مستقل از پشت به جلو و جلو به عقب بچرخد، خوب است که رو به پایین بخوابد. اما طبق توصیه های AAP برای کاهش خطر ابتلا به SIDS، همچنان باید آنها را تا 12 ماهگی روی پشت خود بگذارید. هنگامی که کودک شما تمایل خود را برای خوابیدن با شکم ایجاد کرد، نگران نباشید که او را به پشت بچرخانید. دکتر موری می‌گوید: «نکته کلیدی در اینجا این است که کودک باید بتواند به راحتی خودش را به آن موقعیت برساند و از آن خارج شود.

خوابیدن نوزاد روی شکم چه فوایدی دارد؟

 راحت است:

اگر کودک شما شروع به خوابیدن روی شکم کرده است، به احتمال زیاد یک مزیت بزرگ از این وضعیت جدید وجود دارد: آنها آن را دوست دارند! بکر فریدمن می گوید: «غلت زدن روی شکم نوزادان هنگام خواب بسیار معمول است. برای خیلی ها راحت تر از پشت خوابیدن است.» اگر کودک شما همچنان در پشت خود احساس ناراحتی می کند، او را برنگردانید یا از لانه یا لانه مخصوص نوزاد استفاده نکنید. بکر فریدمن هشدار می‌دهد: «این‌ها بی‌خطر نیستند و با مرگ و میر نوزادان مرتبط هستند.» محدود کردن حمل یا پوشیدن نوزاد در زمان‌های چرت می‌تواند به کودک شما کمک کند تا به پشت خوابیدن عادت کند.

چرخه‌های خواب طولانی‌تر:

نوزادانی که به طور طبیعی روی شکم می خوابند، بیشتر می خوابند. تحقیقات نشان داده است که نوزادان نارس، به ویژه، زمانی که در وضعیت مستعد قرار می گیرند، خواب با کیفیت طولانی تری دارند.

زود خوابیدن نوزاد روی شکم چه خطری دارد؟

 SIDS:

اگرچه ثابت نشده است که خواب معده به طور مستقیم باعث SIDS می شود، اما در شش ماه اول زندگی که نوزادان به ویژه آسیب پذیر هستند، این یک عامل خطر است. انجام حداکثر 30 دقیقه شکم در روز می تواند به رشد قدرت گردن، شانه، بازو و پشت کودک شما کمک کند همه عضلاتی که برای چرخش مستقل به جلو و جلو به عقب لازم هستند. به این ترتیب، اگر بینی و دهان نوزاد روی تشک رو به پایین باشد، آنها می توانند به پهلو بچرخند، حرکت کنند و به راحتی نفس بکشند.

 خفگی:

اگر نوزاد بدون کنترل کافی سر روی شکم خود بغلتد، می تواند راه های هوایی خود را مسدود کند، که می تواند خطر خفگی باشد. دلیل اینکه پزشکان اطفال خوابیدن با شکم یا نگه داشتن نوزاد را به پهلو توصیه نمی کنند این است که می تواند زمینه را برای غلتیدن تصادفی فراهم کند. به این ترتیب، مهم است که بازوهای فرزندتان را از قنداق بردارید یا به کیسه خوابی منتقل کنید که بالاتنه او را مهار نمی کند، بعد از 12 هفتگی یا زودتر اگر شروع به نشان دادن علائم غلتیدن کرد.

 تنفس مجدد:

وقتی نوزادان روی شکم می‌خوابند، ممکن است سعی کنند هوای محبوس شده در رختخواب را دوباره تنفس کنند، که می‌تواند منجر به تجمع دی اکسید کربن و سطوح پایین اکسیژن شود. او می گوید هوای تازه، پس از آن حالشان خوب است. اما برخی از نوزادان دیرتر پاسخ می دهند یا نمی توانند غلت بزنند و هوشیاری خود را از دست می دهند، یکی از دلایلی که تنفس مجدد مشکوک به SIDS است.

 گرم شدن بیش از حد:

تحقیقات نشان می دهد که خواب معده ممکن است توانایی انتشار گرما و تنظیم دمای بدن را در میان نوزادان کم وزن مهار کند.7 این می تواند منجر به گرمازدگی شود که یکی دیگر از عوامل خطر SIDS است.برای کاهش خطر گرمازدگی، یک پتوی پوشیدنی سبک وزن به کودک بپوشانید، سر و صورت او را باز نگه دارید و مراقب علائمی باشید که کودکتان خیلی گرم است. اگر هنگام لمس قفسه سینه آنها عرق می کنند یا احساس گرما می کنند، یک لایه را بردارید یا ترموستات را متناسب با آن تنظیم کنید.

 انسداد راه هوایی فوقانی:

بسیاری از والدین فکر می کنند که نوزادانی که در معده می خوابند کمتر احتمال دارد تنفس کنند یا اگر هنگام خوابیدن روی شکم آب دهان خود را بیرون بیاورند، مایع را به طور تصادفی به ریه ها تنفس می کنند.

نتیجه گیری:

کارشناسان به اتفاق اتفاق نظر دارند که امن ترین راه برای خواباندن نوزادان زیر 12 ماه، رو به بالا است. در حالی که هیچ سن سخت و سریعی وجود ندارد که در آن خواب معده ایمن باشد، نوزادی که می تواند در نیمه شب به شکم خود بچرخد، می تواند با خیال راحت در آن وضعیت بماند. نیازی به برگرداندن آنها نیست.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
8907 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
6793 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8573 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5382 بازدید