2109
فنگ شویی: نکات طلایی برای بهتر کردن سرویس خواب نوزاد

فنگ شویی: نکات طلایی برای بهتر کردن سرویس خواب نوزاد

1400/12/22 بازدید461

سرویس خواب نوزاد و میز تعویض لباس تنها چیزهایی نیستند که باید هنگام آماده کردن اتاق کودک خود در نظر بگیرید. طبق فنگ شویی یا اصول متافیزیکی چینی، وقتی رنگ و چیدمان مناسب اتاق را انتخاب کنید، چی یا انرژی روان تر جریان می یابد.

رنگ خوش شانس کودک خود را بشناسید.

ماه تولد او یک راهنمای کلی مفید است.

در فگ شویی یک مطالعه کامل در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد زیرا محققان دریافته اند که رنگ تأثیر عمیقی بر نحوه تفکر، احساس و رفتار ما دارد. امیدوارم یک پاستلی زیبا برای اتاق خواب نوزاد خود انتخاب کنید. به سراغ رنگ‌های عمیقی که اتاق را تاریک می‌کنند یا کاغذدیواریِ شلوغی که به‌هم ریخته به نظر می‌رسد نروید. سبزهای ملایم یا آبی، نشاط و علاقه را بدون اینکه بیش از حد غلبه کنند، نشان می دهند. از رنگ زرد اجتناب کنید زیرا تحقیقات ثابت کرده است که رنگ زرد مرکز اضطراب مغز را فعال می کند و برای نوزادان، این رنگ می تواند منجر به گریه بیشتر شود!

 

اگر نوزاد شما در ماه های آبان، آذر یا دی به دنیا آمده است، از صورتی روشن، قرمز، بنفش و نارنجی استفاده کنید. فقط سایه هایی از این رنگ های پررنگ را به دیوارهای سفید اضافه کنید، نه کل اتاق را، تا بیش از حد تحریک کننده نشود.

اگر در ماه های بهمن، اسفند، فروردین یا اردیبهشت به دنیا آمده باشد، رنگ های فرخنده او سفید، خاکستری و طلایی است. اگر او در ماه خرداد، تیر یا مرداد متولد شده است، می توانید سایه های آرامش بخش آبی را به جای سایه های روشن و همچنین سیاه را انتخاب کنید.

جهت مساعد را برای سرویس خواب نوزاد او پیدا کنید.

باز هم، ماه تولد نوزاد می تواند به تعیین جهت مطلوب برای سرویس خواب نوزاد کمک کند. اگر نوزاد شما در ماه های آبان یا آذر به دنیا آمده باشد، سرویس خواب نوزاد – یعنی قسمت پایه های تختخواب نوزادی - باید به سمت جنوب باشد. اگر او درماه های دی، بهمن یا اسفند به دنیا آمده باشد، جهت ایده آل غرب است. اگر دراردیبهشت، خرداد یا تیر به دنیا آمده باشد، تخت باید رو به شمال باشد. اگر درمرداد، شهریور یا مهر به دنیا آمده باشد، باید رو به شرق باشد.

از قرار دادن تخت نوزاد در کنار دیوار حمام خودداری کنید.

در فنگ شویی غربی به این انرژی «شا» یا انرژی «تخلیه» می گویند. لوله های حمام مانند نقاط استرس ژئوپاتیک در داخل خانه عمل می کنند. علائمی که احساس می‌شود، می‌تواند احساس خستگی، بیماری یا بی‌ثباتی عاطفی باشد.

 

موقعیت فرماندهی

در فنگ شویی، موقعیت فرماندهی اتاق شما را در بهترین مکان برای مقابله با هر چیزی که در زندگی شما اتفاق می افتد، قرار می دهد. هنگامی که شما در موقعیت فرماندهی یک اتاق هستید، می توانید درب را مشاهده کنید. برای تنظیم موقعیت فرماندهی درهر اتاق، قطعه اصلی سرویس خواب نوزادی را قرار دهید، که در آن شما می توانید درب را بدون در نظر گرفتن خط مستقیم با آن ببینید.

سرویس خواب نوزادی را در «موقعیت فرماندهی» بچینید.

این کار به کودک اجازه می دهد تا از نظر انرژی و روانی احساس محافظت و حمایت کند. چیدمان ایده آل این است که سرویس خواب نوزاد را بین دو گوشه اتاق خواب قرار دهید. گوشه ها تبدیل به استعاره از والدینی می شود که هنگام خواب، نوزاد خود را در آغوش می گیرند. هنگام انتخاب گوشه، حتماً گوشه ای را انتخاب کنید که با درب اتاق خواب هماهنگ نباشد.

مانند فنگ شویی اتاق خواب بزرگسال، سر تخت باید در مقابل یک دیوار محکم باشد تا نماد حمایت باشد. تخت را در جایی قرار دهید که کودک شما بتواند دید به درب داشته باشد اما مستقیماً رو به آن نباشد.

سرویس خواب نوزاد باید با دیوار پشتیبان باشد.

تختخواب را در مسیر مستقیم با در یا توالت یا زیر تیر قرار ندهید. ترجیحاً باید یک دیوار پشتیبانِ آن باشد. نوزادانی که درماه های دی، بهمن یا اسفند به دنیا می آیند– که به آن فصل زمستان نیز می گویند، که احتمال دارد کودک شما از نظر تیپ بدنی “سرد” نیز باشد – نباید تخت خود را رو به تهویه مطبوع قرار دهید.

صرف نظر از بازی فرزندتان، همیشه ملافه هایی با نقوش ساده و آرامش بخش انتخاب کنید تا به او کمک کند خواب شبانه خوبی داشته باشد.

از جریان خوب چی اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی، زمانی که هوا گرم است، فرد راحت‌تر در اتاقی با تهویه مطبوع می‌خوابد. اما از دیدگاه فنگ شویی، این کار ممکن است جریان انرژی مثبت را محدود کند.

تا آنجا که ممکن است، استفاده از تهویه مطبوع را کاهش دهید. پنجره ها را مرتب باز کنید تا هوای تازه وارد شود. تمیز نگه داشتن اتاق و بدون به هم ریختگی راه دیگری برای بهبود جریان چی و بهبود کیفیت خواب کودک شما است. همچنین باید تمام ابزارهای الکترونیکی غیر ضروری مانند تلویزیون و رایانه را حذف کنید.

خلق و خوی نوزاد خود را در نظر بگیرید.

اگر کودک شما بی حوصله است، تم طبیعت یا باغ می تواند به آرام کردن او کمک کند. برای بچه‌های کوچک با شخصیت آرام، تم ماشین مسابقه‌ای ممکن است روحیه جنگندگی و اشتیاق آنها را برانگیزد.

اگر حواس کودکتان به راحتی پرت می شود یا نیازهای خاصی دارد، دکوراسیون اتاق را تا حد امکان ساده نگه دارید. از کاغذ دیواری با الگوهای وحشی و طاقت فرسا خودداری کنید.

برای کاهش اضطراب جدایی او، آویزان کردن موبایل روی تخت او را در نظر بگیرید زیرا می تواند تأثیر آرام بخشی بر او داشته باشد.

 

عشق خود را به نمایش بگذارید.

اتاق خواب نوزاد را با عکس های خانوادگی، نقاشی ها، جوایزشخصی پر کنید. این نمادهای عشق و شناخت می توانند به تحریک تفکر مثبت کمک کنند، که برای موفقیت فرزند شما مفید است.

اما از قرار دادن اشیاء تیز یا ترسناک مانند شمشیر تزئینی خودداری کنید. اینها باعث می شود او در اتاق خودش احساس ناامنی کند.

طبیعت موضوعی است که صلح را ترویج می کند. برخی از حیوانات در طبیعت صلح آمیز نیستند، بنابراین در انتخاب نقوش حیوانات دقت کنید. حیوانات وحشی اغلب بخشی از تم جنگل هستند و با اساس فنگ شویی مطابقت ندارند.

اطمینان حاصل کنید که انرژی آزادانه در اتاق جریان دارد. می توانید این کار را با اطمینان از باز و بسته شدن کامل درب اتاق انجام دهید. هر گونه به هم ریختگی پشت در را تمیز کنید. این کار یک چی مثبت برای جریان آزادانه ایجاد می کند و از انباشته شدن هر گونه انرژی راکد جلوگیری می کند.

حذف اسباب بازی های اضافی

باید اسباب‌بازی‌هایی را که کودکتان علاقه‌اش را نسبت به آن ها از دست داده اند را دور بریزید. این اقدام به تشویق رشد و توسعه او کمک می کند.

از تیزی از هر گوشه ای از سرویس خواب نوزاد که به سمت کودک در گهواره اشاره می کند خودداری کنید. در چنین شرایطی انرژی منفی تولید می کند که لذت بردن از خواب با کیفیت را برای کودک دشوار می کند.

چگونه این مسئله را حل کنیم؟

به سادگی سرویس خواب نوزاد را در مکان دیگری قرار دهید تا لبه های تیز روی تخت وجود نداشته باشد. از طرف دیگر می‌توانید با کشیدن پارچه روی لبه‌ها، آن‌ها را نرم کنید.

تولید کننده انواع سرویس خواب نوزاد

شرکت سرویس خواب هومودکورز، تولیدکننده انواع سرویس خواب نوزاد و تخت خواب های فانتزی می باشد. تمامی محصولات دارای دو سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش می باشد. شما می توانید هر مدل و طرحی که مدنظرتان هست را با خیالی آسوده سفارش دهید.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9544 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6935 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15196 بازدید