2109
آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

1400/12/24 بازدید1307

زردچوبه حاوی ترکیبات زیست فعالی به نام کورکومینوئید است که فعال‌ترین آن کورکومین است. کورکومین یک پلی فنول است که مسئول رنگ زرد روشن زردچوبه است. کورکومین می‌تواند به مدیریت چندین بیماری التهابی، سندرم متابولیک، آرتریت، اضطراب و چربی خون کمک کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه عمدتاً به دلیل ترکیب کورکومین آن مسئول کاهش وزن است. چندین مطالعه حیوانی نشان داده‌اند که کورکومین می‌تواند افزایش وزن را محدود کرده و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. هنگامی که بدن به انسولین حساس است می‌تواند به راحتی از گلوکز به عنوان انرژی برای عملکرد‌های بدن استفاده کند و گلوکز را به عنوان گلیکوژن در ماهیچه‌ها و کبد ذخیره کند تا بعداً استفاده شود.

 

 ممکن است التهاب مزمن را کاهش دهد:

پلی فنل موجود در زردچوبه التهاب مزمن را در بافت چربی بدن سرکوب می‌کند. این مشکلات التهابی مزمن معمولاً در افرادی که چاق یا دارای اضافه وزن هستند دیده می‌شود.

 کورکومین و پیپرین می‌توانند چربی بدن را کاهش دهند:

ترکیبی از کورکومین و پیپرین ممکن است کاهش چربی بدن را افزایش دهد و نشانگر‌های التهابی ناشی از رژیم غذایی پرچرب را سرکوب کند. به همین دلیل است که شاید زردچوبه و فلفل سیاه ترکیب خوبی برای کاهش وزن باشند.

 

برای کاهش وزن روزانه چه مقدار زردچوبه مصرف کنیم؟

هیچ توصیه رسمی برای مقدار زردچوبه‌ای که می‌توانید روزانه مصرف کنید به خصوص برای کاهش وزن وجود ندارد. زردچوبه می‌تواند اثرات نامطلوبی بر روی برخی افراد از جمله تهوع و تحریکات پوستی داشته باشد.

 

آیا مصرف شیر زردچوبه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

زردچوبه یکی از مواد اصلی در غذا‌های هندی بوده و اغلب به کاری و دال‌ها (غذا‌های بر پایه عدس) اضافه می‌شود. همچنین در شیر گرم اضافه می‌شود و به عنوان یک نوشیدنی گرم به عنوان یک درمان خانگی برای بوییدن از آن استفاده می‌شود. در حالی که این زردچوبه موجود در شیر است که به دلیل مزایای سلامتی ذکر شده در بالا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند در اینجا چند نکته وجود دارد تا مطمئن شوید که شیر زردچوبه شما به عنوان یک نوشیدنی کاهش وزن مؤثر است.

از افزودن شیرین‌کننده‌های بیش از حد به شیر زردچوبه خود مانند نعناع، ​​شکر یا عسل خودداری کنید زیرا همگی دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند و منجر به افزایش قند می‌شوند.

اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است به جای شیر پرچرب از شیر بدون چربی استفاده کنید. همچنین می‌توانید نوشیدنی را با آب رقیق کنید تا میزان کالری را کاهش دهید.

سعی کنید زردچوبه را با فلفل سیاه خرد شده و زنجبیل ترکیب کنید زیرا اثر گرمازایی بالایی بر بدن دارند.

 

منبع:

www.organicfacts.net

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید