2109
5 نشانه‌ای که نشان می‌دهد گرفتگی‌های پریود شما طبیعی نیست

5 نشانه‌ای که نشان می‌دهد گرفتگی‌های پریود شما طبیعی نیست

1400/12/21 بازدید1401

ممکن است این تصور را داشته باشید که پریود‌های بسیار دردناک عادی هستند. ناراحتی در طول قاعدگی غیر معمول نیست به خصوص در افراد جوان. حدود نیمی از افرادی که قاعدگی دارند در طول دوره قاعدگی خود درد لگن را تجربه می‌کنند. گرفتگی‌های شدید پریود می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل باشد. در اینجا شش راه برای دانستن اینکه گرفتگی عضلات شما ممکن است طبیعی نباشد آورده شده است. مثل همیشه اگر در مورد سلامتی خود سؤال یا نگرانی دارید با پزشک خود صحبت کنید.

 

 دارو‌های ضد درد مؤثر نیستند:

برخی افراد بیشتر از دوز توصیه شده مسکن‌های بدون نسخه مصرف می‌کنند و فکر می‌کنند که از آنجایی که این مسکن‌ها بدون نسخه‌اند و بنابراین بی‌ضرر هستند

 درد لنگی دارید:

ناراحتی لگن درست قبل از پریود و در چند روز اول پریود می‌تواند طبیعی باشد. همچنین ممکن است در حوالی تخمک‌گذاری حساسیت داشته باشید. اما اگر در زمان‌های دیگر در طول چرخه خود درد لگن داشته باشید، ممکن است نشان دهنده وجود مشکل باشد. یکی دیگر از نشانه‌های احتمالی که گرفتگی عضلات شما طبیعی نیست این است که در حین رابطه جنسی احساس درد می‌کنید. برخی از علل رابطه جنسی دردناک نیز باعث گرفتگی غیرطبیعی بد پریود می‌شوند

 

 درد‌های قاعدگی خیلی طولانی است:

طبیعی است که خونریزی در دوران قاعدگی بین دو تا هفت روز طول بکشد. با این حال داشتن درد‌های بد پریود در تمام مدت طبیعی نیست. گرفتگی عضلات ممکن است از همان روز یا یک روز قبل از شروع خونریزی شروع شود اما نباید تا پایان دوره قاعدگی شما ادامه پیدا کند.

 

بعضی علامت‌های درد شما طبیعی نیست:

اگر نگران هستید که گرفتگی‌های قاعدگی شما طبیعی نیست پس باید این نگرانی را جدی بگیرید. نگرانی نشانه این نیست که چیزی اشتباه است اما می‌تواند نشان دهد که ممکن است چیز‌هایی اشتباه باشند. بسیاری از مردم از صحبت با پزشک خود در مورد علائمی که به راحتی قابل اندازه‌گیری نیست می‌ترسند. اگر تب دارید پزشک شما می‌تواند با اندازه‌گیری درجه حرارت شما آن را تأیید کند.

 شما علائم دیگری دارید:

  • گرفتگی همراه با حالت تهوع یا اسهال
  • مشکل باردار شدن
  • خونریزی شدید
  • چرخه‌های نامنظم
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • درد لگن در زمان‌هایی در کنار پریود شما
  • لکه بینی بین چرخه‌ها

 

به چه علت دچار درد لگنی می‌شویم؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که به پزشک خود مراجعه می‌کنید و به شما می‌گوید همه چیز خوب است. اگر گرفتگی عضلات شما در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد نمی‌کند این ممکن است اطمینان بخش و پاسخ قابل قبولی باشد.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
9020 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6514 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15145 بازدید