2109
درمان دیسک با لیزر بدون نیاز به عمل جراحی

درمان دیسک با لیزر بدون نیاز به عمل جراحی

1400/12/21 بازدید1232

متخصص درد جهت کاهش دردهای مزمن راهکارهای غیرجراحی و غیرتهاجمی را پیشنهاد می‌دهد که یکی از آنها لیزر دیسک کمر است. درمان دیسک با لیزر از جدیدترین روش‌های درمانی دیسک است.

 

متاسفانه امروزه بسیاری از افراد دچار این درد مزمن هستند که گاهی برخی با انجام روش‌های درمانی ابتدایی و غیر جراحی بهبود پیدا می‌کنند.

دسته دیگری از افراد به قدری دچار درد مزمن ناشی از دیسک می‌شوند که پزشکان در این مواقع پیشنهاد عمل جراحی می‌دهند.

با این وجود هیچ تضمینی وجود ندارد که به طور کامل بهبود پیدا کنند، گاهی حتی بسیاری از بیماران درد بیشتری را هم پس از عمل متحمل می‌شوند.

قطعا بسیاری از افراد این روش درمانی را به دلیل عوارض بعد از عمل انتخاب نمی‌کنند. به لطف وجود متخصصین درد راهکارهای درمانی که برای تسکین درد در نظر گرفته می‌شود، به صورت غیر جراحی است.

درمان دیسک با لیزر از به‌روزترین تکنیک‌هایی است که می‌توانید بدون عمل جراحی، درد ناشی از دیسک را درمان کنید.

درمان کمردرد به روش لیزر دیسک از سال 2000 در کشورهای پیشرفته جای خود را به عمل جراحی باز داد و افراد نتایج موفقیت‌آمیزی را نیز شاهد بودند. با انجام این روش درمانی بیماران دیگر متحمل عوارض روش‌های درمانی تهاجمی نمی‌شوند.

پروسه درمان دیسک با لیزر چگونه است

دیسک‌ها حالت فیبری دارند و مانند بالشتک بین هر دو مهره کمر قرار گرفته‌اند تا مانع از برخورد مهره‌ها به یکدیگر شوند و ایجاد بسیاری از مشکلات در ناحیه کمر شود.

زمانی که دیسک‌ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند و از بین مهره‌های ستون فقرات بیرون‌ بزنند یا دچار پارگی شوند، به عنوان بیماری دیسک کمر شناخته می‌شود، که می‌تواند به دنبال این بیماری مشکلات و درد مزمنی در بیمار ایجاد شود.

عواملی مانند بیماری‌های زمینه‌ای، وارد شدن آسیب به ستون فقرات یا افزایش سن باعث ایجاد دیسک کمر می‌شود.

خوشبختانه امروزه به جای عمل جراحی باز، با روش‌های پیشرفته و تکنیک‌های غیر جراحی درمان دیسک با لیزر امکان‌پذیر شده است.

در واقع عمل لیزر دیسک کمر نوعی پروب لیزری است که در فضای بین مهره‌ها قرار داده می‌شود و با کم کردن حجم دیسک، فشار از روی عصب برداشته می‌شود، در نتیجه بیمار دیگر دردی ناشی از تحت فشار بودن عصب تجربه نخواهد کرد.

درمان دیسک با لیزر به عنوان یک روش کم تهاجمی در نظر گرفته می‌شود که تنها از راه پوست برای بیمار انجام می‌گیرد و کاهش قابل توجه درد و بهبود نقص عصبی را تجربه خواهد کرد.

پروسه درمانی در واقع به این صورت است که با تبخیر قسمت مرکزی دیسک با لیزر، حجم و قطر دیسک بیرون‌زده کاهش پیدا می‌کند و فشار از روی عصب برداشت خواهد شد. در نهایت خونرسانی در آن بخش بهتر می‌شود.

از آنجایی که درمان دیسک با لیزر به روش کم تهاجمی است، نیازی به بیهوشی عمومی نخواهد بود. تنها قسمتی که سوزن برای انتقال انرژی وارد می‌شود، توسط متخصص درد بی حس می‌شود تا بیمار طی درمان دردی را احساس نکند.

نکته مهم دیگری که در خصوص این روش وجود دارد، این است که از عود مجدد این بیماری بر خلاف بسیاری از روش‌های درمانی دیگر نیز جلوگیری خواهد شد.

درمان دیسک با لیزر چه مزایایی دارد

از آنجایی که این روش درمانی به صورت نیمه تهاجمی و بسته انجام می‌گیرد، قطعا از مزایای زیادی برای بیماران برخوردار است.

در اغلب مواقع بیماران در صورتی که با روش‌های اولیه تسکین درد را تجربه نکنند، متخصص درد راهکار درمانی دیسک با لیزر که روشی ایمن و موثر است را به بیماران پیشنهاد می‌دهد.

این روش درمانی از مزایایی زیادی برخوردار است که این به شرح زیر است:

  • هیچ برش و اسکاری ایجاد نمی‌شود.
  • خونریزی در طی پروسه درمانی وجود ندارد.
  • روند بهبودی نسبت به روش‌های درمانی دیگر بسیار سریع‌تر است.
  • از آنجایی که به ساختار ستون فقرات و بافت بدن دست زده نمی‌شود، هیچ آسیبی در این نواحی ایجاد نخواهد شد.
  • همانطور که گفتیم این روش درمانی به صورت بسته است و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد، تنها با بی حسی روند درمان انجام خواهد گرفت.
  • نسبت به روش‌های درمانی دیگر مانند عمل جراحی باز، بیمار هزینه کمتری را پرداخت خواهد کرد.
  • با توجه به اینکه هیچ اقدام تهاجمی برای بیمار انجام نمی‌شود، بیمار نیاز به بستری شدن در بیمارستان نخواهد داشت.
  • این روش درمانی به صورت سرپایی انجام می‌گیرد.

هزینه درمان دیسک با لیزر

قطعا هزینه روش‌های درمانی که به صورت غیر تهاجمی برای بیماران جهت درمان دیسک انجام می‌شود، از هزینه کمتری نسبت به جراحی باز برخوردار است.

زیرا روند جراحی پروسه طولانی و نیاز به اقدامات بیشتری دارد، به طور مثال هزینه متخصص بیهوشی، بستری و.. شامل هزینه عمل جراحی باز برای درمان دیسک می‌شود.

در صورتی که طی درمان لیزر با دیسک هیچ یک از این اقدامات صورت نخواهد گرفت و به طبع بیماران هزینه بسیار کمتری را نیز پرداخت می‌کنند.

با این حال هزینه درمان دیسک با لیزر ممکن است با توجه به شهری که هستید و کلینیکی که مراجعه می‌کنید، متفاوت باشد.

به همین جهت باید برای اطلاع از هزینه‌های دقیق به صورت حضوری به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید.

پزشک متخصص درد علاوه بر لیزر دیسک کمر درمان‌هایی از جمله تنگی کانال نخاعی، درمان انواع کمردرد،‌ درمان انواع سردرد و در کل درمان دردهای مزمن را نیز انجام می‌دهد.

 

 

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

استفاده از مکمل گلوتامین و سایر مکمل های مفید برای مفاصل هم می تونه به کاهش درد ها کمک کنه از داروخانه آنلاین داروبوم انواع مکمل های مخصوص غضروف ساری رو تهیه کنید. 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7174 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5245 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14976 بازدید