2109
لکه‌های مربا و ژله را چگونه از روی پارچه پاک کنیم؟

لکه‌های مربا و ژله را چگونه از روی پارچه پاک کنیم؟

1400/12/19 بازدید645

میوه‌ها و سبزیجات حاوی تانن هستند. تانن میوه یا سبزی همراه با شکر و ادویه جات باعث ایجاد لکه‌های مربا و ژله می‌شوند. لکه‌های تازه تانن را معمولاً می‌توان با شستن لباس یا ملحفه‌های رومیزی با مواد شوینده خوب در آب گرم از بین برد.

چگونه لکه را از روی فرش پاک کنیم؟

اولین کاری که باید در هنگام ایجاد لکه مربا یا ژله انجام دهید این است که از یک چاقوی تیز استفاده کنید و تا حد ممکن مواد جامد را از سطح پارچه جدا کنید. لکه را مالش ندهید یا پاک نکنید زیرا این کار فقط لکه را عمیق‌تر می‌کند. پس از برداشتن مواد جامد یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تمیز را در آب فرو ببرید و پارچه را پاک کنید تا بتوانید لباس را کاملاً بشویید. هرگز از صابون طبیعی در قالب یا تکه‌های صابون برای از بین بردن لکه استفاده نکنید زیرا صابون می‌تواند لکه‌های تانن را سخت‌تر کند. اگر لکه قدیمی‌تر است و جا افتاده است یا رنگ‌های مصنوعی به مربا یا ژله اضافه شده است نیاز به خشکشویی دارد. لکه‌های روی لباس‌های پنبه‌ای یا کتانی سفید را می‌توان با سفید‌کننده کلر پاک کرد.

 

لکه‌های مربا و ژله را فقط از لباس‌های خشک پاک کنید

تا جایی که ممکن است مواد جامد را با یک چاقوی بی‌رنگ، لبه قاشق یا حتی لبه کارت اعتباری بردارید. هر گونه رطوبت را از بین ببرید و در اسرع وقت به خشکشویی بروید. اگر لباس را به خشکشویی نبردید از سفید‌کننده لباس استفاده کنید.

چگونه لکه مربا و ژله را از روی فرش یا لوازم داخلی پاک کنیم؟

از یک قاشق یا چاقو استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است مواد جامد را حذف کنید. برای از بین بردن لکه یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی دستی را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید. یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تمیز را در محلول آغشته کنید. اگر رنگ مصنوعی به مربا یا ژله اضافه شده و لکه باقی مانده است، لکه را با یک پارچه تمیز آغشته به الکل یا پراکسید هیدروژن پاک کنید. اجازه دهید محلول حداقل چهار ساعت روی لکه بماند و سپس آن را پاک کنید. برای از بین بردن لکه‌های ژله و مربا از روی اثاث یا لوازم داخلی می‌توانید از همان محلول‌ها و تکنیک‌های تمیزکننده توصیه شده برای فرش استفاده کنید. مراقب باشید که پارچه را بیش از حد خیس نکنید زیرا رطوبت بیش از حد در کوسن‌های مبلمان می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کپک شود.

 

منبع:

www.thespruce.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها