2109
آیا غلات یک گزینه سالم برای صبحانه روزانه است؟

آیا غلات یک گزینه سالم برای صبحانه روزانه است؟

1400/12/12 بازدید508

یکی از صبحانه‌های استاندارد هر روز برای بچه‌ها یک کاسه غلات است. این به این دلیل است که آسان و راحت است و به بچه‌ها بعد از غذا خوردن انرژی حیاتی می‌دهد تا روز خود را به حرکت درآورد. با برچسب‌هایی روی جعبه‌های غلات که نشان می‌دهد غلات قند کمی دارد و سرشار از فیبر است والدین معتقدند که صبحانه‌ای سالم به بچه‌هایشان می‌دهند. اما حتی با وجود برچسب‌هایی که مملو از مواد مغذی هستند خوردن غلات هر روز ممکن است سالم‌ترین نظر برای بچه‌ها نباشد زیرا همه غلات برابر نیستند.

 

 غلات فرآوری شده بیشتر انواع غلات را تشکیل می‌دهند:

کربوهیدرات، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که غلات کامل را سالم می‌کنند. متأسفانه هنگامی که غلات فرآوری می‌شوند بسیاری از این فواید سلامتی از بین ‌می‌روند و تنها چیزی که باقی می‌ماند نشاسته و مقداری پروتئین است

 

هنگام خرید غلات به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای کسانی که از کاسه غلات روزانه خود لذت می‌برند خواندن برچسب برای یافتن غلات مغذی‌ترین غلات برای شروع درست روز مهم است. هنگام خواندن برچسب‌ها به دنبال اولین مواد موجود در لیست باشید. این‌ها "برجسته ترین" مواد در دستور غذا هستند. به این ترتیب اگر ابتدا مواد ناسالم مانند شکر یا یکی از مشتقات آن، غلات فرآوری شده، رنگ‌ها یا مواد نگهدارنده ذکر شود احتمالاً غلات پر از کالری خالی است. از سوی دیگر اگر غلات کامل، آجیل، انواع توت‌ها، فیبر و موارد مشابه در ابتدا فهرست شوند غلات سالم‌تر از اکثر غلات خواهند بود. این باعث می‌شود که بهترین گزینه برای کسانی باشد که می‌خواهند هر روز غلات بخورند.

 

منبع:

www.moms.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها