2109
5 فایده بادام برای مو

5 فایده بادام برای مو

1400/11/27 بازدید2855

بسیاری بر این باورند که بادام حافظه را تقویت می‌کند و نقش حیاتی در عملکرد سالم مغز دارد. همانطور که می‌دانید فواید بادام برای مو و پوست بی‌شمار است. اگر مو‌هایی سالم و پوستی سالم می‌خواهید، خوردن یک مشت بادام در روز می‌تواند به شما کمک کند. بادام سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 است و استفاده از روغن آن می‌تواند مو‌ها را تقویت و نرم کند. امروز هم 27 بهمن و روز بادام است. استفاده منظم از این روغن، پوشش خوبی روی مو‌های شما می‌گذارد که از مو‌ها در برابر نور خورشید، آلودگی و آسیب محافظت می‌کند که اغلب دلیل نازک شدن، روشن شدن، پیری و آسیب مو است.

 

 رشد مو را تقویت می‌کند:

یکی از بهترین فواید بادام این است که به رشد مو کمک می‌کند. این سرشار از ویتأمین E است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است که به مبارزه و محافظت از تنش در برابر استرس‌های محیطی کمک می‌کند و آن را سالم‌تر و درخشان‌تر می‌کند. رشد مو با دو شاخه شدن و شکستن مو‌ها مختل نمی‌شود. مصرف بادام یا استفاده از خمیر آن روغن‌های مغذی را برای ریشه‌های شما فراهم می‌کند و گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث رشد و درخشندگی مو می‌شود.

ریزش مو را کاهش می‌دهد:

بادام سرشار از ویتأمین E، اسید‌های چرب امگا 3 ، 6 و منیزیم است که همگی برای سلامت مو ضروری هستند. این‌ها فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و رشد مو‌های سالم و پرپشت را تشویق می‌کنند. بادام همچنین حاوی مقادیر خوبی بیوتین است که مو‌های ضعیف و شکننده را ترمیم می‌کند و همچنین بافت آن را بهبود می‌بخشد.

 

 به درمان شوره سر کمک می‌کند:

شوره سر و سایر عفونت‌های پوست سر در زمستان و ماه‌های موسمی شایع است. این را می‌توان با استفاده از فواید روغن بادام درمان کرد. به غیر از خوردن بادام می‌توانید روغن آن را برای درمان عفونت به پوست سر بمالید.

 

 از آسیب دیدگی مو و شکاف مو‌ها جلوگیری می‌کند:

مو‌های خشک و آسیب دیده یک نگرانی رایج در بین زنان در سراسر جهان است. استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده مو، مواد شیمیایی و عوامل استرس زای محیطی مسئول آسیب رساندن به مو و ایجاد دو شاخه شدن مو هستند. بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که مو‌ها را از ریشه تا نوک ترمیم کرده و با روغن‌های ضروری آن را تکمیل می‌کند. همچنین حاوی ویتأمین E است که به اعماق فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و از آسیب و شکاف انتهایی مو جلوگیری می‌کند.

 از سفیدی مو جلوگیری می‌کند:

مو‌های خاکستری به دلیل از بین رفتن رنگدانه‌های مو و تجمع پراکسید هیدروژن در فولیکول مو رخ می‌دهد. خوردن غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان مانند بادام می‌تواند از تجمع پراکسید هیدروژن جلوگیری کند. بادام حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتالاز است که در جلوگیری از شروع سفیدی زودرس مو‌ها معجزه می‌کند.

بهترین راه برای مصرف بادام چیست؟

بادام را می‌توان هم به صورت خام و هم خیس خورده مصرف کرد. با این حال خیساندن بادام به حذف سمومی که ممکن است روی پوست بیرونی نشسته باشند کمک می‌کند. بادام خیسانده برای افرادی که سیستم گوارش ضعیفی دارند نیز بهتر است.

 

چند بادام در روز باید مصرف کرد؟

در مورد مصرف بادام یا هر آجیل دیگری مقدار ثابتی وجود ندارد، همه این‌ها به نیاز‌های بدن شما بستگی دارد. یک فرد متوسط می‌تواند روزانه 14 تا 15 بادام خیس خورده بخورد تا مو و بدن سالمی داشته باشد.

آیا می‌توان بادام را با معده خالی خورد؟

بادام حاوی مواد مغذی مفید زیادی است، مصرف این مغز با معده خالی ضرری ندارد.

 

منبع:

www.bebeautiful.in

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها