2109
بهترین پرده ها برای سال جدید و آغاز فصل بهار کدامند؟!

بهترین پرده ها برای سال جدید و آغاز فصل بهار کدامند؟!

1400/11/24 بازدید636

 

کشور ما ایران خوشبختانه 4 فصل است. بهار، پاییز، تابستان و زمستان. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان به این شکل نیست و ممکن است 2 یا 3 فصل داشته باشند. اما تقریبا فصل های زمستان و بهار در تمامی نقاط جهان مشاهده می‌شود. با پایان یافتن فصل زمستان و سرمای آن، بهار با سرسبزی، گل و آب و هوای معتدل به استقبال ما می آید. زمستان تقریبا به پایان رسیده، اکنون می‌توانید با باز کردن پنجره ها عطر بهاری را کاملا احساس و آن را استشمام کنید. ما اکنون منتظر جشنی هستیم که طبیعت قرار است آن را به ما هدیه بدهد، به همین دلیل است که خود و منزلمان و حتی پرده ها را برای یک جشن زیبا و فصل بهار آماده می‌کنیم.

با آغاز بهار و شروع فصل گرما معمولا اشعه های خورشید و نور آفتاب نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین استفاده از یک پرده مناسب به شدت توصیه می‌شود. پرده ها می‌توانند از ورود اشعه ماورابنفش و سایر اشعه های مضر خورشید جلوگیری و همچنین حریم خصوصی شما را کاملا محفوظ نگه دارند. سعی کنید پنجره های خود را در ساعات گرم روز با پرده بپوشانید، معمولا بین ساعات 10 صبح الی 4 بعد از ظهر. البته در نقاط مختلف کشور این ساعت ها متفاوت خواهد بود. اگر در شهر هایی از کشور ساکن هستید که نور و گرمای بیشتری دارد مثل شهرهای جنوبی کشور می‌توانید از پارچه های مسدود کننده نور که به بلک اوت نیز معروف هستند استفاده کنید.

امروزه تنوع پرده ها بسیار زیاد است. از هر رنگ و مدلی می‌توانید در بازار پرده مناسب با پنجره خود را پیدا کنید. در سال های اخیر استفاده از پرده های مدرن به دلیل سادگی در استفاده و همخوانی با دکوراسیون های جدید رونق بیشتری پیدا کرده. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به دو نمونه از مهمترین پرده های مدرن اشاره کنیم که استفاده از آنها در آغاز فصل بهار به شدت توصیه می‌شود.

پرده شید رول، ساده و شیک

پرده شید را می‌توان مدرن ترین و مینیمال ترین نوع پرده دانست. این پرده ها که به شید رول نیز معروف هستند، از یک لایه پارچه تشکیل شده که می‌تواند سرتاسر پنجره شما را بپوشاند. این پرده ها به راحتی قادر خواهند بود از حریم شخصی و خصوصی شما محافظت کند. همچنین با شروع فصل بهار و افزایش دما و شدت آفتاب، پرده شید محافظ خوبی در برابر اشعه های مضر خورشید و افزایش طول عمر سایر لوازم و اثاثیه منزل شما مثل مبلمان و فرش هستند.

بسته به مکان و شهری که در آن ساکن هستید، می‌توانید از انواع مختلف پرده شید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر ساکن شهرهای جنوبی کشور و در معرض نور شدید آفتاب هستید، پرده شید بلک اوت گزینه خوبی برای محافظت از شما در برابر نور خورشید است. همچنین اگر در مناطقی زندگی میکنید که آفتاب شدت زیادی ندارد و در عین حال ویو زیبایی هم دارید (مثل ویلا و برج های مسکونی)، می‌توانید از شید های اسکرین استفاده کنید. پرده شید اسکرین جلوی نور را به طور کامل نمی‌گیرد و ساختار آن به گونه ای است که در طول روز از داخل به بیرون منزل دید دارد و شما میتوانید از منظره لذت ببرید.

 

 

پرده زبرا برای فصل بهار

همانطور که متوجه شدید، پرده های شید ساختاری صفر و یک دارند. یعنی یا پرده بسته است و یا باز، در نتیجه شما نمی‌تواند این پرده ها را سایه و روشن کنید. در فصل بهار اگر چه ممکن است هوا گرم تر شود و نور آفتاب بیشتر، اما شاید شما در ساعاتی از روز احتیاج داشته باشید که از نور طبیعی استفاده کنید، در حالی که پرده های شما در حالت بسته قرار دارد. برای اینکار می‌توانید از پرده زبرا استفاده کنید. پرده زبرا ساختاری شبیه پرده های شید دارد، با این تفاوت که به صورت دولایه و متشکل از تور و پارچه است. به همین دلیل به راحتی می‌توانید میزان نور ورودی را از صفر تا صد درصد تنظیم کنید.

به طور مثال اوایل صبح در فصل بهار، حدود ساعت 8 و 9 هوا کاملا مطبوع است و نور زیبایی هم در فضا وجود دارد. شما با قرار دادن پرده در حالت روشن یا باز می‌توانید از این نور طبیعی استفاده کنید. البته بعد از گذشت ساعتی در نزدیک های ظهر ممکن است هوا مقداری گرم شود که با بستن پرده زبرا می‌توانید این مشکل را حل کنید.

 

پرده های موتور دار، جدید و پرکاربرد

فصل بهار یعنی شروع سال جدید، یعنی شروع یک تحول در زندگی. خبر خوب اینکه شما قادر خواهید بود این تحول و نوآوری را برای پرده ها هم بکار بگیرید. به روز باشید و با یک کلیک پرده های خود را پایین و بالا و نور ورودی منزل خود را تنظیم کنید. با استفاده از پرده های موتور دار دیگر نیازی نیست نگران زنجیر و طناب آویزان از پرده ها باشید. این قضیه می‌تواند هم به لحاظ زیبایی به شما کمک کند و هم از نظر ایمنی بخصوص برای افرادی که فرزند خردسال و حیوان خانگی در منزل دارند.

تمام این مدل پرده ها (چه شید و چه زبرا) را میتوان به حالت موتوری و ریموت دار مونتاژ کرد. همچنین میتوانید این پرده ها را به سیستم هوشمند خانه نیز متصل کنید. در این حالت در ساعات خاصی پرده شما میتواند به صورت هوشمند پایین و یا بالا باشد. برای مثال میتوانید تنظیم کنید در اوایل صبح فصل بهار شید و یا زبرا شما بالا باشد و با نزدیک شدن به ظهر و شروع گرما، پنجره شما توسط پرده به طور کامل پوشانده شود.

پرده ها تنها بخشی از دکوراسیون خانه هستند که می‌توانید با آمدن فصل بهار آنها را بروز و نو نوار کنید. اما این را مطمئن باشید که استفاده از پرده مناسب می‌تواند چنان تغییر مهمی در دکوراسیون شما ایجاد کند که دیگر نیازی به تغییر سایر وسایل و لوازم نداشته باشید.

برای مشاوره در زمینه خرید انواع پرده مدرن و مشاهده نمونه ها می‌توانید با کارشناسان ما در سروین دکور تماس گرفته، و از مشاوره رایگان و تخصصی بهره مند شوید.

021-22229444

0901-4237863

 

ارسال نظر شما

login captcha

برای خرید پارچه پرده می تونی از سایت نساجیت استفاده کنی. پارچه های با کیفیت و با قمیت عالی 

پربازدیدترین ها